AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #1 Skrevet 18. august 2023 Som det står i overskriften. har en singel kvinnelig kollega på 34 som alltid forteller hele kontoret om alt som pågår i livet hennes. Det er visdomstenner som skal trekker og komplikasjoner etterpå, det er legetime, det er nabo som stjeler parkeringsplassen hennes, det er tinderdate. Jeg forstår ikke at hun ikke blir flau over seg selv. Jeg er selv singel og over 30 men klarer da å sette fokus på kollegene mine i en samtale i lunsjen og ha alminnelige grenser når jeg forteller om ting. Flere som har sånne? Do tell😏 Anonymkode: a185f...fcb 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #2 Skrevet 18. august 2023 Jeg synes det er hyggeligere med åpne skravlete personer som hun du beskriver, enn dømmende folk som deg. Dette er da normal småprat om helt vanlige ting, ikke noe å være flau over. Anonymkode: 231dd...079 17 2 7
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #3 Skrevet 18. august 2023 Kolleger som ikke gjør jobben sin, dvs bidrar til merarbeid for meg, irriterer meg. Det kan være dårlig planlegging, skyving av oppgaver til neste vakt eller rett og slett ikke gidde å gjøre arbeidet grundig (slik at det blir oppryddingarbeid som henger igjen til neste pliktoppfyllende person har vakt). Har holdt på å «bufre» for slike personer i mange år, og på den måten avverget en del potensielt alvorlige avvik. Er irriterende å være petimeteren som ikke klarer å la sånne ting ligge. Anonymkode: 1a24b...9e8 4 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #4 Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Som det står i overskriften. har en singel kvinnelig kollega på 34 som alltid forteller hele kontoret om alt som pågår i livet hennes. Det er visdomstenner som skal trekker og komplikasjoner etterpå, det er legetime, det er nabo som stjeler parkeringsplassen hennes, det er tinderdate. Jeg forstår ikke at hun ikke blir flau over seg selv. Jeg er selv singel og over 30 men klarer da å sette fokus på kollegene mine i en samtale i lunsjen og ha alminnelige grenser når jeg forteller om ting. Flere som har sånne? Do tell😏 Anonymkode: a185f...fcb Jeg jobbet også med ei slik, men syns det var veldig underholdende å høre på. Savner faktisk henne, det var hun som lagde litt liv på kontoret Anonymkode: f1257...ff4 7 3 1
Citpensacola Skrevet 18. august 2023 #5 Skrevet 18. august 2023 De mest irriterende kollegaene jeg har er helt klart de som aldri lærer. De driter i rutiner, gjør ting på sin egen måte og dette ender opp med å bety ekstremt mye merarbeid for oss andre når vi skal rydde opp i rotet etter dem. Det er alt for mange av disse, dessverre. Vi kunne sikkert kuttet 20% av stillinger i bedriften uten at det hadde påvirket drift og resultat nevneverdig. 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #6 Skrevet 18. august 2023 En som alltid skal overgå. Hvis en forteller at datteren mistet 2 liter blod under fødsel, har hun eller noen hun kjenner mistet 4 liter. Hvis noen har hatt crp på 300, har hun hatt 800. Hvis noen har hoppet i strikk, har hun hoppet i fallskjerm. Anonymkode: 11c81...d35 9 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #7 Skrevet 19. august 2023 dette er litt stygt av meg, men.... Han lesper, han halter og han har ørene på stilk. Hvis noen prater privat seg imellom om noe - hva som helst - kommer han humpende fra den ene siden av kontoret til den andre, og skal absolutt delta i diskusjonen. Han presser seg alltid inn på den måten, selv om ingen har invitert ham inn i samtalen. Han har heller ikke forstått at på telefonen er "how are you?" kun er en floskel. "How are you?" "Fine, any you?" "Also good thank you. The reason why I am calling is ....." "How are you" betyr ikke at den som ringer faktisk er interessert i å høre om at han hadde besøkt bestemoren forrige helg og blah blah han er jo en stakkar egentlig; han søker helt åpenbart tilslutning. Anonymkode: 9b769...7e4 4
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #8 Skrevet 19. august 2023 Ei som må nevne den gode økonomien deres, alt vris i den retningen. Pengene kommer fra svigers. Hun har fått vennlige hint om å ikke snakke så mye om det, men turer på. Anonymkode: 19bfa...ff9 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #9 Skrevet 19. august 2023 Hadde en kollega som trodde hun var best til alt. Og hun skulle alltid kverulere når andre foreslo noe hun ikke var enig i. Hun var ikke sjef eller leder, men trodde vel innerst inne at hun var det. Hun var helt besatt på at ting måtte gjøres på hennes måte. Veldig kontrollfreak også. Hvis hun skulle tidlig på jobb og mannen levere i barnehage, så ringte hun alltid for å sjekke at han gjorde alt "riktig". Hun ble sur hvis han ikke hadde laget "riktig" matpakke. Ellers kunne hun ringe mannen flere ganger i løpet av en dag "bare for å si". Det var egentlig ingenting. F.eks "jeg ringer bare for å si at jeg kanskje (ringte kl 12 når hun skulle slutte 16) blir 15min forsinket hjem. Tror hun gjorde det fordi hun hadde behov for å ha litt kontroll over mannen. Anonymkode: 1195b...40a 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #10 Skrevet 19. august 2023 Nedlatende, høyrøstet, tok masse plass(all plass) absolutt ingen filter på hva hun mente eller hva hun fortalte(nei, jeg vil ikke vite hvilken stilling du foretrekker når du har sex med mannen) trodde hun var best i alt, og hadde rett i alt. Latet som om hun var hyggelig når hun hadde en god dag , men baksnakket deg så fort du var ute av syne. Jeg klarte ikke mere, og sluttet da hun var min nærmeste kollega og jeg måtte forholde meg til henne hver dag. Ingenting å gjøre med det, da lederen bare lot henne styre og sjefe rundt som det passet henne. Jeg har vært i arbeidslivet lenge, men aldri møtt på noen som henne før eller siden. Heldigvis! Anonymkode: 6b78f...14a 2
Hannah80 Skrevet 19. august 2023 #11 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg synes det er hyggeligere med åpne skravlete personer som hun du beskriver, enn dømmende folk som deg. Dette er da normal småprat om helt vanlige ting, ikke noe å være flau over. Anonymkode: 231dd...079 Helt enig 👍 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #12 Skrevet 19. august 2023 De som skal ha oss introverte "ut av skallet", "ut av komfortsonen" osv ved å arrangere masse dall for å tvinge folk til å sosialisere. Anonymkode: 3df4f...ce3 11 5
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #13 Skrevet 19. august 2023 En som kommenterer andres niste. Enten er det ultraprossesert mat, eller så inneholder den null næring. Nistebokser og drikkeflasker i plast er kreftfremkallende. Alle skjønner at dama et syk, men det er så slitsomt å høre på. Selv kan hun ta med seg en agurk, liksom - og kun det. Anonymkode: 6f926...1b3 3
Cata Skrevet 19. august 2023 #14 Skrevet 19. august 2023 Har ingen slike i min nåværende jobb. I en tidligere jobb hadde jeg en som alltid syntes å være misfornøyd med alt som angikk arbeidsplassen. Det ble slitsomt å høre på all klagingen i lengden.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #15 Skrevet 19. august 2023 Åååå, har ei som er helt grusom🙈 snakker nonstop om seg selv og barna, blablabla🫠 hun er skikkelig møteplager, skal pirke på absolutt alt!! «Med all respekt å melde…..» «ikke for å kritisere….men….» og hun tåler ikke at noen tar opp noe med hun, da klikker hun totalt. Hun er også selvoppnevnt motedronning på kontoret, vralter rundt i alt rælet fra Høyer som overhode ikke passer den klumpete figuren hennes….. og så vurderer hun andre opp og ned hele tiden🙄 Snakker helst bare med de som har høyere tittel enn hun selv🤢 Anonymkode: b79b4...d81 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #16 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (På 18.8.2023 den 18.46): Som det står i overskriften. har en singel kvinnelig kollega på 34 som alltid forteller hele kontoret om alt som pågår i livet hennes. Det er visdomstenner som skal trekker og komplikasjoner etterpå, det er legetime, det er nabo som stjeler parkeringsplassen hennes, det er tinderdate. Jeg forstår ikke at hun ikke blir flau over seg selv. Jeg er selv singel og over 30 men klarer da å sette fokus på kollegene mine i en samtale i lunsjen og ha alminnelige grenser når jeg forteller om ting. Flere som har sånne? Do tell😏 Anonymkode: a185f...fcb Jeg ser ikke problemet. Jeg har en kollega som forteller det meste rundt magetrøbbel, det plager meg ikke stort. Brått begynte hun å forklare fargen på urinen sin og først da spurte jeg om hun virkelig skulle dele det og. Ja, det skulle hun, men hva så? Har man filter for det verste og ellers omsorg og empati så tåler man mye forskjellig Anonymkode: 2bc04...61c 1
mannor Skrevet 19. august 2023 #17 Skrevet 19. august 2023 Kollegaen som ber om hjelp til alt, selv oppgaver hen fint klarer uten hjelp… 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #18 Skrevet 19. august 2023 Må vell være de som er veldig "høy" på seg selv, perfeksjonistene, og de høylytte bråkete som ikke forstår at noen vil ha stillhet i mat pausen. Er svært sosialt yrke. Føler det er lite plass for oss som ikke bråker. Anonymkode: 0504e...bbf
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #19 Skrevet 19. august 2023 Kvinnelig kollega det ikke er mulig å føre en samtale med. Hun klarer ikke å engasjere seg i noe annet enn egen stemme. Det er beskjeder som ikke er mulig å gi for hun lytter ikke. Hun dominerer alle samtaler med å snakke om livet sitt. Hun får alle temaer til å omhandle egen sykdom. Skulle gi henne beskjed om at et møte var flyttet en gang, men selv om jeg sa det gjentatte ganger på telefon så fikk hun det ikke med seg, og møtte om på feil sted til feil tid. Nå er hun flyttet til en annen del av firmaet fordi alle gikk lei henne, og hun er helt uten folk å tilbringe lunsj etc med…. Anonymkode: b886a...fe8 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #20 Skrevet 21. august 2023 En kollega som hele forbanna tiden skal finne på ting, og får alt mulig til å høres 1 000 ganger verre ut enn ting egentlig var. For eksempel dersom en annen person har laktose-intoleranse, så kan hun få det til å høres ut som om personen med laktose-intoleranse hadde slitt med veldig kraftig diare hver eneste dag. Fordi alle som har en hvilket som helst allergi sliter garantert med diare eller annet ubehag. Dette kan selvfølgelig være tilfelle hvis noen får i seg mat eller drikke som de egentlig ikke tåler, men dette var jo aldri tilfellet med denne situasjonen. Dersom en person går på toalettet for eksempel tre ganger eller fire ganger i løpet av en arbeidsdag, så kan hun finne på at denne personen mest sannsynlig sliter med urinveisinfeksjon, at man har omgangssyke, eller at man har mensen (hvis det er en kvinne som går på toalettet) for bare det å gå på toalettet fordi man må på toalettet, det er visst ikke "normalt" i det hele tatt. Det er umiddelbart nødt til å være noe ufattelig mye verre som er årsaken til at en person går på toalettet, ett par ganger i løpet av arbeidsdagen!! Når avdelingslederen kommer og sier at alle sammen skal samles i et auditorium med en gang for et felles-møte, så kan denne kranglefanten umiddelbart påstå at en spesifikk person (som hun tydeligvis ikke liker) visstnok "følger etter henne" når hun skal gå en plass. Hun kunne egentlig ha påstått at ALLE sammen visstnok "følger etter henne" fordi alle sammen skal gå til den samme plassen på likt, og hun går tilfeldigvis nesten fremst i flokken. Men da kan hun forsøke å liksom "henge ut" denne ene personen som hun har ett eller annet i mot. Bare for å komme med drittslenging, for å få noe man kan klage over. Anonymkode: c8063...26e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå