Trolltunge Skrevet 18. august 2023 #1 Del Skrevet 18. august 2023 Ikke overraskende har jeg begynt å få noe grått i håret, men irriterende at foreløpig er de fleste grå hårene mine tykke ekle glasshår, ikke fine og myke/vanlige grå hår. Husker at begge mine bestemødre hadde det mykeste grå håret som tenkes kan, selv om de hadde veldig ulikt hår. Ene hadde kritthvitt hår og andre var helt gråhåret. Om det fortsetter slik ser jeg for meg å virkelig se ut som et troll etterhvert, men er glasshår noe som bare kommer i starten, eller er dette vedvarende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #2 Del Skrevet 18. august 2023 Jeg er i 30årene og har hvitt glasshår, ikke grått, ikke hele huet, men det er det grå håret jeg tydeligvis får. Håper på noen oppløftende erfaringer... Anonymkode: 83b73...af2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 18. august 2023 Forfatter #3 Del Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er i 30årene og har hvitt glasshår, ikke grått, ikke hele huet, men det er det grå håret jeg tydeligvis får. Håper på noen oppløftende erfaringer... Anonymkode: 83b73...af2 Jeg også håper på det. 😆 Ikke på hele hodet jeg heller. De er spredt overalt egentlig. Noen flere i tinningen, men kan plutselig oppdage ett hvor som helst på hodet, mellom ennå vanlige hår. Fryktelig gufne stive "glassfiber" hår, som jeg virkelig ikke har lyst til å få på hele hodet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #4 Del Skrevet 18. august 2023 Trolltunge skrev (2 minutter siden): Jeg også håper på det. 😆 Ikke på hele hodet jeg heller. De er spredt overalt egentlig. Noen flere i tinningen, men kan plutselig oppdage ett hvor som helst på hodet, mellom ennå vanlige hår. Fryktelig gufne stive "glassfiber" hår, som jeg virkelig ikke har lyst til å få på hele hodet. Jeg vet samme her! Faen og håper noen har tips til hva en kan gjøre med det om ikke anna. Anonymkode: 83b73...af2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 18. august 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg vet samme her! Faen og håper noen har tips til hva en kan gjøre med det om ikke anna. Anonymkode: 83b73...af2 Jeg napper dem ut, enn så lenge, men ja tips til å ikke få slike hadde også vært flott. 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #6 Del Skrevet 18. august 2023 Trolltunge skrev (1 minutt siden): Jeg napper dem ut, enn så lenge, men ja tips til å ikke få slike hadde også vært flott. 😄 Jeg også haha, men etterhvert står det vel om å bli skalla eller ha glasshår om det fortsetter slik.. Anonymkode: 83b73...af2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 18. august 2023 Forfatter #7 Del Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg også haha, men etterhvert står det vel om å bli skalla eller ha glasshår om det fortsetter slik.. Anonymkode: 83b73...af2 Ja. 😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sansa20 Skrevet 18. august 2023 #8 Del Skrevet 18. august 2023 Samme her, er 34 år bare liksom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #9 Del Skrevet 18. august 2023 Trolltunge skrev (19 minutter siden): Ja. 😬 Men det er jo jæklig mye fjongt i parykk også 😃 valget er ikke så vanskelig om det fortsetter slik, tror jeg Anonymkode: 83b73...af2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 18. august 2023 Forfatter #10 Del Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men det er jo jæklig mye fjongt i parykk også 😃 valget er ikke så vanskelig om det fortsetter slik, tror jeg Anonymkode: 83b73...af2 Ja, må si at parykk frister veldig om alt håret mitt skal bli slik. Må dessuten være mange fine hodeplagg som slår det å ha slikt hår på hele hodet. 🤣 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 18. august 2023 #11 Del Skrevet 18. august 2023 Jeg har også fått noe glasshår sånn jevnt fordelt, måtte slutte å farge håret pga det. Frister å barbere bort alt hvis det er slik litt gråe hår skal være over det hele. Finnes mye stilige måter å knyte tørkler på men ett problem, jeg tror ikke jeg har attituden til å gå med det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #12 Del Skrevet 18. august 2023 Her og! Går jo ikke å farge dem heller! (Eller er det det som kalles glasshår? Ble usikker. Har hvertfall noe faenskap som ikke blir farget🥹) Anonymkode: edd04...f36 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 18. august 2023 Forfatter #13 Del Skrevet 18. august 2023 Duff skrev (7 minutter siden): Jeg har også fått noe glasshår sånn jevnt fordelt, måtte slutte å farge håret pga det. Frister å barbere bort alt hvis det er slik litt gråe hår skal være over det hele. Finnes mye stilige måter å knyte tørkler på men ett problem, jeg tror ikke jeg har attituden til å gå med det. Samme tenker jeg, men samtidig har jeg jo egentlig aldri sett at noen kvinner går rundt med glasshår på hele hodet, så jeg håper jo at dette er en slags overgangsfase å få glasshår. Jeg har nok ærlig talt hatt et slags glorifisert inntrykk av at jeg kunne la håret gråne naturlig, og få like fint grått hår som mine bestemødre. Glasshår... altså det er en ganske så bedritten strek i hvordan jeg tenkte dette. 🤪 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 18. august 2023 Forfatter #14 Del Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Her og! Går jo ikke å farge dem heller! (Eller er det det som kalles glasshår? Ble usikker. Har hvertfall noe faenskap som ikke blir farget🥹) Anonymkode: edd04...f36 Ja, det er akkurat den faenskapen der! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #15 Del Skrevet 18. august 2023 Kirsti Bergstø er vel det nye forbildet for å være naturlig og pen samtidig. Ser tydelig at hun har begynt å få grått hår og nå har hun sluttet å farge det. Synes det er vakkert jeg! Jeg har selv sølv i håret og noen tykkere strå, men jeg tenker ikke over det -jeg er meg! Anonymkode: 86da9...436 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 18. august 2023 Forfatter #16 Del Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kirsti Bergstø er vel det nye forbildet for å være naturlig og pen samtidig. Ser tydelig at hun har begynt å få grått hår og nå har hun sluttet å farge det. Synes det er vakkert jeg! Jeg har selv sølv i håret og noen tykkere strå, men jeg tenker ikke over det -jeg er meg! Anonymkode: 86da9...436 Jeg synes på ingen måte grått hår er stygt, men jeg hadde nok en illusjon om at jeg skulle få fint grått hår. Om det fortsetter slik som nå vil jeg mer se ut som tegneseriefigurer fremstilles når de får strøm i kroppen. 😆 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #17 Del Skrevet 18. august 2023 Har et sånn i øyenbrynet jeg. k36 Anonymkode: 50d75...c5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 18. august 2023 #18 Del Skrevet 18. august 2023 Har glasshår jeg også. Har hatt dem i flere år, de går ikke bort, selv om jeg har stresset mindre og fått tilbake fargen i noen perioder. Har hørt glasshår er forstadiet til hvite eller grå hår. Jeg har for øvrig ikke beiset håret, jeg går til frisør og farger i en farge hvor glasshårene «forsvinner» i og kun vises som sjatteringer i resten av håret. Beising av hår betyr at man smører på fargekrem uten vannstoff i hele håret, eller de partiene fargen ikke sitter. Deretter settes inn vanlig farge. På denne måten får man åpnet skjellaget, slik at fargen kommer inn i hårstrået. Nå finnes det og dobbelpigmenterte farger (til salongbruk), som fungerer litt på samme måte. 1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 18. august 2023 Forfatter #19 Del Skrevet 18. august 2023 Peanut skrev (13 minutter siden): Har glasshår jeg også. Har hatt dem i flere år, de går ikke bort, selv om jeg har stresset mindre og fått tilbake fargen i noen perioder. Har hørt glasshår er forstadiet til hvite eller grå hår. Jeg har for øvrig ikke beiset håret, jeg går til frisør og farger i en farge hvor glasshårene «forsvinner» i og kun vises som sjatteringer i resten av håret. Beising av hår betyr at man smører på fargekrem uten vannstoff i hele håret, eller de partiene fargen ikke sitter. Deretter settes inn vanlig farge. På denne måten får man åpnet skjellaget, slik at fargen kommer inn i hårstrået. Nå finnes det og dobbelpigmenterte farger (til salongbruk), som fungerer litt på samme måte. Takk for tipset, men jeg har egentlig planer om å la dette utvikle seg naturlig, uten å farge. Kan likevel være et godt tips for andre. Håper du har rett i at dette er et forstadie. Er det jeg krysser fingrene for, men er usikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalikalinka Skrevet 18. august 2023 #20 Del Skrevet 18. august 2023 Trolltunge skrev (3 timer siden): Jeg napper dem ut, enn så lenge, men ja tips til å ikke få slike hadde også vært flott. 😄 Jeg begynte å få dem etter en sykt stressende periode på jobb, og nappet også som en gal, helt til jeg måtte gi opp krigen og gikk fra mørk og mystisk til platinablond i stedet. Da synes de i alle fall ikke like godt. Men den der krusete teksturen kan du faenmeg få gratis, hva ER det tullet der for noe? Jeg er da ikke interessert i å gå rundt med kjønnshår på hodet 😂 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå