Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann blir av og til irritert over ting jeg synes er unødvendig. F eks i dag sendte han melding og spurte om jeg kunne lage en kopp te, han var på vei hjem. Jeg hadde duppet litt etter jobb og leste melding fort. Jeg laget en kopp kaffe i stedet. Da ble han irritert og sa: Det er 3 gang nå at du ikke leser hva jeg skriver og lager feil. 

Hadde det vært meg så hadde jeg holdt kjeft og drukket hva han hadde laget. 

Anonymkode: ec7b1...6db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem i all verden bestiller en kopp te på tir hjem? Tar jo virkelig ikke lang tid å lage seg selv når man er kommet hjem.

Anonymkode: bc647...b9c

• Liker 5
Skrevet

Så fordi du er hjemme tidligere enn han, så skal du være Askepott?

Han kan lage selv!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes forsåvidt det er sært å sende melding og be deg om å lage i stand, men hvis dette er noe dere begge synes er greit, er jeg enig med ham at det er ganske sløvt av deg å gjentatte ganger lage noe annet enn det han har bedt om. Det er jo ikke akkurat en lang og komplisert forespørsel eller veldig like ord. 

• Liker 1
Skrevet

Klarer han ikke lage te selv? Det absolutte enkleste å lage som er ferdig på en straks. Er armene hans amputert? 

Hadde skjønt om noen ringer om å varme stekeovn eller sette på poteter. Det tar en halvtime. Men te tar 1 min. Trenger man virkelig å forhåndsbestille noe som tar 1 min.herregud for en tafatt mann. 

Var det meg ville jeg sagt at drikken vil bli riktig om han lager den selv. 

Anonymkode: f7c29...76b

• Nyttig 1
Skrevet
Daria skrev (5 minutter siden):

Jeg synes forsåvidt det er sært å sende melding og be deg om å lage i stand, men hvis dette er noe dere begge synes er greit, er jeg enig med ham at det er ganske sløvt av deg å gjentatte ganger lage noe annet enn det han har bedt om. Det er jo ikke akkurat en lang og komplisert forespørsel eller veldig like ord. 

Vi begge gjør dette og det er greit. Men 3 ganger har jeg vært trøtt og leste feil. Han drikker vanligvis kaffe og te av og til. Derfor jeg sikkert tenkte kaffe automatisk 

Skrevet

Akkurat dette høres jo mer morsomt/komisk ut enn noe han burde ta på vei for. Om det derimot er et gjentagende problem at budskap ikke oppfattes eller oppfattes feil er det kanskje ikke så veldig vanskelig å forstå at det kan skape irritasjon, nærmest uansett hva "temaet" er. 

• Liker 2
Skrevet
herzeleid skrev (6 minutter siden):

Akkurat dette høres jo mer morsomt/komisk ut enn noe han burde ta på vei for. Om det derimot er et gjentagende problem at budskap ikke oppfattes eller oppfattes feil er det kanskje ikke så veldig vanskelig å forstå at det kan skape irritasjon, nærmest uansett hva "temaet" er. 

Dette går begge veier. Han går ofte med headsett inne og hører ikke bestandig hvis jeg gir en beskjed. Men jeg blir ikke irritert 

Skrevet

Min mann innrømmer glatt at han får med seg omtrent 20-30% av informasjon jeg gir ham. Skulle jeg være irritert over at han ikke får med seg alt jeg gir beskjed om hadde jeg med andre ord vært konstant irritert. Det hadde jeg antagelig vært dersom han nektet på dette. 

Så mitt tips er å være ærlig om at ja, det hender det at du ikke får med deg informasjonen korrekt, spesielt når det er informasjon som dumper innom "ikke viktig og vesentlig " boksen i hjernen. Gjør klar te har naturligvis plassen sin der, blant alt i livet som faktisk er viktig og vesentlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...