Gå til innhold

Sparekonto for barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 
Jeg ønsker å opprette sparekonto til barna mine, og far er helt med på det så ingen problemer ifht det sånn sett. Men jeg har en annen bank en bf og banken min krever at vi begge må ha konto hos dem. Og jeg synes det er så utrolig frustrerende. Da bf ikke blir å bytte bank av forskjellige forståelige grunner, og jeg selv ønsker helst ikke å bytte selv heller da jeg har vær fornøyd der jeg er. Men jeg har litt gjeld og er redd for at pengene jeg sparer opp på sparekontoer til mine barn blir trekt mtp at jeg har litt gjeld. Derfor jeg i all hovedsak tenkte å sikre dems penger med en barnekonto og ikke i mitt navn. Er det noen banker som ikke krever samme bank på foreldrene? 😟 og vi ønsker egne sparekontoer så ikke felles 

Anonymkode: 30559...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke anbefalt å spare i barnas navn. Hvis dere foreldrene ikke er sammen, bør dere spare på en egen konto hver for dere. Hvis du har så mye gjeld burde du heller prioritere å betale ned på den. Man kan ikke få i pose og sekk. Oppfordre barnet til å få seg jobb når hen er gammel nok, og lær hen gode sparevaner. Ingen har rett på masse gratis penger som ung voksen - selv måtte jeg jobbe som student, og jobbet dobbelt noen år etter studiene så jeg fikk råd til å kjøpe bolig. 

Anonymkode: 707da...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du/far trenger jo ikke å bytte bank. Du trenger bare å HA en konto i den banken, det er IKKE nøvendig å ha penger stående på den kontoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...