AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #1 Skrevet 18. august 2023 Vi tok nettopp over et helt nytt hus. På det ene badet oppgraderte vi servanten. Se produktblad: Topp for oss som er en barnefamilie. En ettermiddag, 3 mnd etter innflytt, hadde barna vasket hendene etter utelek og sølt på sidene av vasken. Fordi vi har to bad så så jeg ikke dette før dagen etter. Pytt pytt, tenkte jeg. Ingen krise at barna griser litt med sandkasse-hendene, så jeg gikk og hentet en svamp for å vaske over servanten. Flekkene hadde trekt seg inn i servanten og går ikke bort. Jeg sender en mail til Sigdal som er leverandør og spør hvordan jeg skal rengjøre vasken når det tydelig framkommer at jeg ikke skal bruke produkter med slipemidler og helst bare vann og svamp. Jeg får til svar at hvis jeg har prøvd det som står i produktbladet så skal de bestille opp et spesialvaskemiddel med slipemiddel i. Jeg påpeker at det tydelig står at man ikke skal bruke slipemiddel, men de sier at dette er fra leverandør og det går bra. Så får jeg en mail om at produktene har kommet og at dette koster meg 650 kr. Jeg påpeker at nei, det gjør det ikke, for jeg har kjøpt en vask som reklamerer med at den ikke blir misfarget og som kun skal rengjøres med vann og svamp, om enn ikke litt mild såpe. Jeg har, i følge reklameringen, ikke kjøpt en vask som krever spesialmiddel til 650 kr og som må vaskes hver kveld for å ikke få flekker. De påstår at produktene er en del av normalt vedlikehold og at jeg må betale. Altså, hadde dere kjøpt en vask som ikke tåler håndvask av barn, som ikke tåler at man ikke vasker den hver eneste dag for å unngå flekker og som må rengjøres med spesialmiddel til 650 kr? Det hadde ikke jeg, og det var heller ikke det jeg fikk reklamert med at jeg kjøpte. Jeg hadde skjønt det om jeg hadde tømt en flaske rødvin i vasken og gått ifra den, men her er det snakk om en relativt normal og dagligdags håndvask som har ødelagt hele vasken. Synes dere det er urimelig å reagere på dette? Anonymkode: ae1c1...b71 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #2 Skrevet 18. august 2023 Nei og den bør tåle en flaske rødvin også. Det materialet der er ikke egnet til en vask som skal brukes. Livet er ikke slik at alle kan vaske vasken etter hver bruk... Anonymkode: a1c0e...02d 4 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #4 Skrevet 18. august 2023 Tror jeg hadde reklamert på hele vasken. Den holder ikke det den lover. Anonymkode: 74471...56e 2 2
Rotemor Skrevet 18. august 2023 #5 Skrevet 18. august 2023 Det der er ikke greit- hverken vasken eller kundeservice. 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #6 Skrevet 18. august 2023 hvilke materiale er vasket laget av? Anonymkode: 41178...4e9 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #7 Skrevet 18. august 2023 Jeg tviler dessverre ikke på historien din. Sigdal har helt hårreisende kundebehandling og produktportefølje. Jeg forstår ikke hvorfor de er så populære. Anonymkode: a1e1b...2ae
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #8 Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Tror jeg hadde reklamert på hele vasken. Den holder ikke det den lover. Anonymkode: 74471...56e Ja, jeg har bedt dem om å komme å bytte hele greia.. Takk for svar dere, godt å høre at det ikke bare er jeg som reagerer.. TS Anonymkode: ae1c1...b71 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #9 Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg tviler dessverre ikke på historien din. Sigdal har helt hårreisende kundebehandling og produktportefølje. Jeg forstår ikke hvorfor de er så populære. Anonymkode: a1e1b...2ae Vi har ikke valgt dem selv dessverre, entreprenøren valgte for oss. Anbefaler dem på ingen måte, og det er ikke bare pga dette.. TS Anonymkode: ae1c1...b71 1
Duff Skrevet 18. august 2023 #10 Skrevet 18. august 2023 Er den laget av knust porselen? Jeg hadde en laget av det og alt med farge trakk rett inn så jeg måtte bytte vask når jeg skulle selge huset og da var den gamle ett år.
Hedda-78 Skrevet 18. august 2023 #11 Skrevet 18. august 2023 Denne servanten tåler jo ikke normal bruk, tydeligvis. Det er normal bruk å vaske sandete hender, og det er normalt å vaske servanten ca 1 gang i uka. Det skal ikke være nødvendig å vaske vasken etter hver bruk! Dette må den tåle uten å bli misfarget. Det står i teksten at den ikke blir misfarget, men det gjør den jo. Av normal bruk. Jeg hadde nok reklamert på vasken, og krevd en vask i vanlig porselen. 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #12 Skrevet 18. august 2023 Duff skrev (1 minutt siden): Er den laget av knust porselen? Jeg hadde en laget av det og alt med farge trakk rett inn så jeg måtte bytte vask når jeg skulle selge huset og da var den gamle ett år. Jeg vet ikke hva det er, det står Marbre marmor i bestillingen og står i produktbladet at den er laget i kunst-stoff 🤷🏼♀️ Har forøvrig ikke valgt den selv, jeg sa at jeg ønsket en mindre servant med mer plass til oppbevaring på sidene og fikk levert denne. Var fornøyd med beskrivelsen som sa flekkfri og lett å vedlikeholde 😅 Den gang ei... TS Anonymkode: ae1c1...b71
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #13 Skrevet 18. august 2023 Hedda-78 skrev (2 minutter siden): Denne servanten tåler jo ikke normal bruk, tydeligvis. Det er normal bruk å vaske sandete hender, og det er normalt å vaske servanten ca 1 gang i uka. Det skal ikke være nødvendig å vaske vasken etter hver bruk! Dette må den tåle uten å bli misfarget. Det står i teksten at den ikke blir misfarget, men det gjør den jo. Av normal bruk. Jeg hadde nok reklamert på vasken, og krevd en vask i vanlig porselen. Jeg er enig med deg og har svart ca det. Takk for svar. TS Anonymkode: ae1c1...b71
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #14 Skrevet 18. august 2023 Nå hadde jeg ikke sigdal, men servant fra megaflis. Samme driten der, ble flekker av sminke osv. kan jo ikke vaske vasken etter hvert bruk. Men kjøpte sånn middel for at porene i servanten skulle tette seg slik at smusset ikke rant ned i porene… noe sånt visstnok. Altså skjønner ikke greia! nå har jeg god gammeldags porselenvask 😁 Anonymkode: 0bf04...438
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #15 Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Nå hadde jeg ikke sigdal, men servant fra megaflis. Samme driten der, ble flekker av sminke osv. kan jo ikke vaske vasken etter hvert bruk. Men kjøpte sånn middel for at porene i servanten skulle tette seg slik at smusset ikke rant ned i porene… noe sånt visstnok. Altså skjønner ikke greia! nå har jeg god gammeldags porselenvask 😁 Anonymkode: 0bf04...438 Ah, savner porselensvask...... Anonymkode: ae1c1...b71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå