Mildys Skrevet 18. august 2023 #1 Skrevet 18. august 2023 Jeg har stolt på at yoghurt og drikke med "uten sukker" er sukkerfritt men er det egentlig det? Skyr, sjokolademelk uten sukker, iskaffe uten sukker, rislunsj uten sukker, sjokolade uten sukker, eplemost?
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #2 Skrevet 18. august 2023 Det er uten TILSATT sukker. Er forskjell på det og at det er helt skrapet for ulike sukkerarter. Anonymkode: d7ff6...f46 6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #3 Skrevet 18. august 2023 Som skrevet over. Sukker finnes naturlig i melk på lik linje som frukt. De kan ikke fjerne det naturlige sukkeret. Anonymkode: 8bc7f...e44
Mildys Skrevet 18. august 2023 Forfatter #4 Skrevet 18. august 2023 Dette er flott. Jeg var ikke på jakt etter mat og drikke som var ribbet for andre sukkerarter. Jeg er på slank og må ha av meg noen kilo. Jeg skal ikke hive innpå med det jeg listet opp men kose meg inn i mellom.
Brunhilde Skrevet 18. august 2023 #5 Skrevet 18. august 2023 Mildys skrev (2 minutter siden): Dette er flott. Jeg var ikke på jakt etter mat og drikke som var ribbet for andre sukkerarter. Jeg er på slank og må ha av meg noen kilo. Jeg skal ikke hive innpå med det jeg listet opp men kose meg inn i mellom. Da er det kaloriinnhold som er viktig, ikke type søtning 😉
Enmanelskeråhate Skrevet 18. august 2023 #6 Skrevet 18. august 2023 Mildys skrev (33 minutter siden): Jeg har stolt på at yoghurt og drikke med "uten sukker" er sukkerfritt men er det egentlig det? Skyr, sjokolademelk uten sukker, iskaffe uten sukker, rislunsj uten sukker, sjokolade uten sukker, eplemost? Nei selfølgelig ikke, uten tilsatt kanskje men karbohydrater i form av glukose 1
Lafamiglia Skrevet 18. august 2023 #7 Skrevet 18. august 2023 Men vær obs på at selv om en matvare ikke inneholder tilsatt sukker, så kan den likevel inneholde fritt sukker, som har tilsvarende negative helseeffekter. Det gjelder for eksempel juice, uansett om den er ferskpresset, eller hvordan den er fremstilt, og enzymbehandlet korn, som bryter ned kornet til fritt sukker. For kroppen er det en forskjell på om sukkeret befinner seg inni hele celler, som langsomt brytes ned sånn at sukkeret blir frigjort litt etter litt, eller om de er "frie" og dermed tas opp nærmest umiddelbart, i likhet med tilsatt sukker i form av raffinert sukker, honning, osv. 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #8 Skrevet 19. august 2023 On 8/18/2023 at 4:24 PM, Mildys said: Jeg har stolt på at yoghurt og drikke med "uten sukker" er sukkerfritt men er det egentlig det? Skyr, sjokolademelk uten sukker, iskaffe uten sukker, rislunsj uten sukker, sjokolade uten sukker, eplemost? Sjekk næringsverdi-tabellen på produktet. Anonymkode: ffe3b...366
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #9 Skrevet 21. august 2023 Ikke heng deg opp i kun sukker. Se på kaloriinnhold, og pass på å få i deg nok proteiner hver dag. Anonymkode: 6fd54...474
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå