AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #1 Skrevet 18. august 2023 Jeg sliter med tilbakevendende smerter i nakke og skuldre, som igjen gir spenningshodepine, nedstemthet og konsentrasjonsvansker. Ikke hver dag, men ofte nok til at det er krevende å leve med, og på det verste kaster jeg opp av smerte. Har begynt å grue meg til ting jeg skal av frykt for at det skal bli ødelagt av smerter. Er (private) smerteklinikker bare for de som lever i et konstant smertehelvete, eller kunne det vært noe for meg også? Fastlegen har ikke så mye annet å komme med enn at det er normalt og ufarlig. Det er jo greit nok, men fattig trøst når det står på. Har tramadol til å ta de aller verste smertene, men føler ikke at det hjelper all verdens og jeg vil jo helst bli kvitt problemet. Har prøvd "alt" av andre behandlingsformer: Fysioterapi Psykomotorisk fysioterapi Kiropraktor Otsteopat Manuellterapeut Akupunktur Trener en hel del og er generelt aktiv i hverdagen, spiser sunt og er normalvektig. Stressende jobb, men veldig godt og variert privatliv. Er det noen som har sammenliknbar bakgrunn som har erfaring med smerteklinikk eller andre behandlingsformer? Anonymkode: e96f2...80a
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #2 Skrevet 18. august 2023 Det kan nok være noe for deg ja. Jeg fikk ikke oppfølging fra smerteklinikk akkurat fordi mine smerter er kroniske. De prioriterte nemlig dem som det er håp om å holde i arbeid. Anonymkode: 8b30f...02c
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #3 Skrevet 18. august 2023 Jeg har gått til privat smerteklinikk de siste 18 månedene for flere behandlinger. De gjør jo først en utredning, og vil kun starte med noen behandling dersom det er noe å behandle. Derfor er det deres oppgave å avgjøre om du er "syk nok", så det skal ikke du tenke på. Om dine smerter er så store, og påvirker livet ditt så mye, så hadde jeg absolutt gitt det et forsøk. Jeg gjorde det, og selv om det så langt ikke har gjort meg frisk, så har det lindret intense kroniske smerter som jeg har levde med over halve livet. Heldigvis så hadde jeg privat helseforsikring, så jeg har ikke betalt en eneste krone for det, men uansett om jeg hadde måtte betalt flere titalls tusen kroner for den behandlingen, så hadde jeg gjort det. Muligheten for forbedring var verd sjansen og prisen, så det er en individuell sak. Anonymkode: 1d309...6fa
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #4 Skrevet 18. august 2023 Hvilke slike private klinikker finnes? Jeg trenger hjelp til å finne smertelindring for migrene og ryggprolaps, hadde vimovo lenge og den tok bort nesten all smerte men så fikk jeg heftige utslett av de så jeg måtte slutte. Anonymkode: 57401...8d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå