Gå til innhold

Hormonnivåer eller noe annet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er noe galt med hormonnivåene mine.. har fått mye og svart hår i ansiktet, mage, lår.. Klarer ikke gå ned i vekt uansett om jeg spiser det samme jeg alltid har gjort og er i lik aktivitet, spesielt mye på magen. Føler meg slapp og lite energi. Noen som har hatt det på samme måten, og hva var det? Kan alt dette være pga hormoner, eller er det noe annet som kan være galt? Hva kan isåfall gjøres med det?

Anonymkode: 7bee0...e66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du hørt om Pcos? Google det.

Anonymkode: 6e16d...cf3

Skrevet

Kor gamal er du, TS? 

Anonymkode: d7ee7...175

Skrevet

Insulinresistens?

Anonymkode: c7acf...1f1

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kor gamal er du, TS? 

Midten av 30 årene 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Har du hørt om Pcos? Google det.

Anonymkode: 6e16d...cf3

Ja, har vurdert det men sist jeg var hos gynekolog nevnte hun ingenting om cyster under ultralyd.. har heller ikke problemer med å bli gravid. Er nå kanskje en mulighet likevel?

Skrevet

Akkurat det samme her. Alle blodprøver er "bra"... Har mild pcos. Lavkarbo og sukkerfri i mange år med null effekt. Har ingen gode råd å komme med. Bare det vanlige, dra til legen og ta blodprøver. Hvis alt er bra, så se på hva som stresser deg i hverdagen, er det noe som ubevisst/bevisst stresser deg? Stress er dritt for kroppen... Tror det er det som har "tatt" meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, har vurdert det men sist jeg var hos gynekolog nevnte hun ingenting om cyster under ultralyd.. har heller ikke problemer med å bli gravid. Er nå kanskje en mulighet likevel?

Man kan ha pcos uten cyster hvis man møter de to andre diagnosekriteriene.

Anonymkode: 3777c...592

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man kan ha pcos uten cyster hvis man møter de to andre diagnosekriteriene.

Ok, da er det nok mulig, men er det egentlig noe kur eller medisiner man kan ta for det? Har liksom inntrykk av at det bare er hormonprevensjon, og jeg har allerede hormonspiral 

Skrevet

Overgangsalder? Den kan starte i midten på 30 årene.

Anonymkode: a3472...be1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ok, da er det nok mulig, men er det egentlig noe kur eller medisiner man kan ta for det? Har liksom inntrykk av at det bare er hormonprevensjon, og jeg har allerede hormonspiral 

Metformin. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Metformin. 

Ok, takk. Da føles det litt "lysere" ut om det skulle være det 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Overgangsalder? Den kan starte i midten på 30 årene.

Anonymkode: a3472...be1

Ja, det kan det vere. 

Skrevet (endret)
Millinea skrev (4 timer siden):

Akkurat det samme her. Alle blodprøver er "bra"... Har mild pcos. Lavkarbo og sukkerfri i mange år med null effekt. Har ingen gode råd å komme med. Bare det vanlige, dra til legen og ta blodprøver. Hvis alt er bra, så se på hva som stresser deg i hverdagen, er det noe som ubevisst/bevisst stresser deg? Stress er dritt for kroppen... Tror det er det som har "tatt" meg.

Endret av Pjukset
Feil post

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...