MortilLabTheo Skrevet 18. august 2023 #1 Skrevet 18. august 2023 (endret) Hei Har en 6,5 måneder gammel hann-hund/valp. Saken er at han piper og klynker seg når han biter i pipeleken sin. Tanken om at det er fordi han er i tannfellingsfasen har slått meg. Men det som er så merkelig er at han bare gjør det med denne pipeleken, og ingen andre hardere leker. Har noen av dere en ide om hvorfor dette skjer? Endret 18. august 2023 av MortilLabTheo
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #2 Skrevet 18. august 2023 Kun ren gjetting.....Men du sier det er en pipeleke, kan den kanskje ha en lyd som er ubehagelig for valpen? Anonymkode: fb0b6...7c9
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #3 Skrevet 18. august 2023 Den burde være ferdig med tannfelling nå, har du sjekket om det er noen valpetenner som ikke har falt ut? Dersom noen sitter igjen etter 6 mnd, kan de nye tennene presse på valpetennene, dette kan føre til feilstilling, betennelse osv. Dersom du er usikker på hvordan bittet til en hund skal se ut, burde du ta den med på en kontroll hos veterinæren. Man kan f.eks. rette opp feilstilling når de er unge. Alle valper burde inn til en 6 mnd kontroll. Anonymkode: d56d2...766
Tradegy Skrevet 18. august 2023 #4 Skrevet 18. august 2023 Tenker at det er en måte å "svare" på. Neppe tilfeldig at det er kun leke med lyd ❤️
Myrmica Skrevet 19. august 2023 #5 Skrevet 19. august 2023 Jeg vil tro det kommer av iver, at den stresser seg mer opp over pipeleken enn andre leker. Mine gjør i aller høyeste grad det 😁 Pipingen vil for mange hunder ha samme effekt som piping/dødsskrik fra et nedlagt bytte, og det tenner jaktinstinktet og øker adrenalin, og gjør mange hunder ekstra ivrige. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #6 Skrevet 19. august 2023 Hunder sutrer for alt. Jelt normalt. Anonymkode: 33fd1...a01 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå