Gå til innhold

VGs vektklubb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger å gå ned noen kg etter fødselen men har så liten inspirasjon..Defor tenkte jeg at en sånn vekt klubb kanskje kunne hjulpet meg! Men fungerer det? Noen som har prøvd? Eller er det noen andre klubber som er bedre?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest_trine
Skrevet

Jeg meldte meg inn i vektklubben VG for 14 dager siden og synes den er verdt pengene. man blir utrolig mer bevisst på hva man spiser ( og ikke minst hvor mye) når man fører alt over i en tabell.

Jeg veide 74 kilo da jeg meldte meg inn. I løpet av de 2 ukene jeg har vært der har jeg ikke gått over kaloribudsjettet på 1540 som jeg har fått utdelt( har krevel ned rubbel og biit av hva jeg har puttet i munnen ) ( mål å komme ned til 64 kilo innen 15 mars) Jeg har snarere ligger 2-300 under enkelte dager.

MEN :sur:

Jeg har ikke gått ned et gram :frustrert:

Gikk heller opp til 76 :overrasket: kilo etter 8 dager.

Veide også 76 på mandag da jeg veide meg :sur:

I dag 74.5 :forvirret:

Jeg synes selve vektklubben er bra og motiverende, selv om selve resultatet av "slankingen" er alt annet enn motiverende :sur:

Er det forresten noen andre her som har gått opp i vekt "selv om man gjør alt etter boka" ?

Skrevet

Jeg har prøvd, og på meg funket det helt fint. Gikk ned ca. 11 kg i løpet av 12 uker. Eneste som har virket på meg til nå. Med unntak av "julekiloene" så ser det også ut til at jeg har fått snudd matvanene såpass at vekta holder seg stabil etterpå.

Vurderer faktisk å ta ei ny økt, både fordi jeg hadde et par kilo til som jeg kunne kvittet meg med da jeg gav meg og for å ta de par kiloene som snek seg på i jula.

Kan godt være andre klubber er bedre, men jeg har bare prøvd den på VG.

Skrevet

Legger å på meg når jeg spiser som anbefalt....

La på meg 3 kg etter et Grete Rode kurs for noen år siden og jeg var virkelig flink til å gjøre det som skulle gjøres....

Vet ikke hva det kommer av,men er i bedre for jo mindre jeg spiser.

Spiser jeg jevnt å trutt så blir jeg uggen å slapp.

Stoffskiftet er ok,og er vist ikke allergisk mot noenting.....

Nå må jeg ned iallefalll 5 kg pga operasjon og vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre...

Gjest gjest_trine
Skrevet
Legger å på meg når jeg spiser som anbefalt....

La på meg 3 kg etter et Grete Rode kurs for noen år siden og jeg var virkelig flink til å gjøre det som skulle gjøres....

Vet ikke hva det kommer av,men er i bedre for jo mindre jeg spiser.

Spiser jeg jevnt å trutt så blir jeg uggen å slapp.

Stoffskiftet er ok,og er vist ikke allergisk mot noenting.....

Nå må jeg ned iallefalll 5 kg pga operasjon og vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre...

Det er så irriterende når det er sånn ja :forvirret:

Mitt stoffsskifte er også innen normalen, så jeg kan ikke skylde på stoffskiftet heller at jeg ikke går ned i vekt.

Det som er så bittert at jeg har levd skikkelig usunt i høst og spist det jeg har hatt lyst på uten å giddet å tenke på vekten :sjenert:

Har likevel bare lagt på meg 2-2.5 kilo fra august til begynnelsen av jan.

Synes det er så merkelig at jeg ikke har gått ned i vekt nå siden jeg ikke gikk opp mer i vekt i høst med elendige matvaner.

Skrevet

Meldte meg inn nyttårsaften og hittil har jeg gått ned 3 kg. Har også litt som henger igjen etter fødsel. Er veldig obs på hva jeg stapper i meg og godteri og sukker har jeg kutta helt ut. Har hatt meg et kakestk en dag i helga :D

Skrevet

Skikkelig irriterende ja, har opplevd det samme. MEN :) ikke gi opp, for etterhvert begynte kiloene å rase av meg. Som du sikkert vet så bør du ikke spise under den anbefalte kalorimengden, da går kroppen på sparebluss og det vil vi ikke. Det er viktig at du spiser ofte, minst 5 ganger om dagen. Lykke til ;)

Skrevet
Skikkelig irriterende ja, har opplevd det samme. MEN :) ikke gi opp, for etterhvert begynte kiloene å rase av meg. Som du sikkert vet så bør du ikke spise under den anbefalte kalorimengden, da går kroppen på sparebluss og det vil vi ikke. Det er viktig at du spiser ofte, minst 5 ganger om dagen. Lykke til ;)

Dette innlegget var altså til gjest_trine

Gjest trine_oslo
Skrevet

Takk for oppmuntringen :)

Hvor lang tid tok det sånn ca før du begynte å merke resultater?

Vet at kroppen kan gå i sparebluss men jeg er jo opp i 1200 kal minimum og det er jo ikke sååå lite :klø:

I det siste så har jeg ikke spesiell matlyst heller så jeg må nesten tvinge i meg mat.

Har faktisk knapt kjent sånn skikkelig "sulthunger" de siste to ukene så derfor er det jo også litt leit at det ikke gir utslag på vekta.

Hørte på oprah engang at man ikke kunne gå ned i vekt uten å kjenne en viss form for "sult". Kanskje det er derfor det går så dårlig.

Er utolmodig jeg :sjenert:

Skrevet

Tusen takk for svar! Da skal jeg melde meg inn i morgen :) Gleder meg allerede!

Skrevet

Jeg meldte meg inn i VG sin vektklubb for snart to uker siden. Jeg lurer på om jeg hat kastet vekk pengene mine :sjenert:

Meny forslagene suger rett og slett!! :sur: det er bare rare ting som jeg ikke har lyst på og jeg er ikke sær i matveien for å si det slik.

I forumet er det heller ikke så mye liv, ganske så lite.

Ellers vil jeg jo tro at det er ganske så kjekt å få vite hvor mange kalorier man skal ligge på hver dag og man kan føre ting inn i dagboken.

Skrevet

Til Trine_Oslo:

Etter en mnd begynte jeg å gå ned i vekt, men da gikk det ganske sakte. Plutselig begynte kiloene å renne av og etter 3 og en halv mnd hadde jeg gått ned 10 kg. Har klart å holde vekten i ett år nå ved å fortsette å spise sunt (koser meg litt i helgene da) :)

Det skal sies at jeg hadde prøvd flere ganger tidligere å gå ned i vekt, uten å lykkes. Jeg ga alltid opp etter en mnd siden jeg ikke hadde gått ned ett eneste gram. Men så bestemte jeg meg for å gi det litt mer tid, og det fungerte kjempe godt for meg iallefall.

Det er lett å bli utålmodig, men du får prøve å holde ut.

Klem fra Camilla

Skrevet

Både jeg og samboeren min er med i VGs vektklubb og vi synes begge at det er et flott opplegg. Vi har vært med i 2 uker i dag og har begge to merket stor forskjell på de to ukene. Jeg har gått ned 2 kilo og sambo har gått ned 5 kg :overrasket: 5 kg er kanskje litt mye på så kort tid, så nå spiser han ennå mer. Han hadde problemer med å komme opp i så mange kalorier som han skulle.

Vi spiser ikke det som blir anbefalt i menyen, men har kjøpt oss mye annen god og sunn mat. Vektklubb anbefaler at man skal spise mest karbohydrater, men både jeg og sambo prøver å få i oss mest mulig proteiner. Mange anbefaler ikke dette pga nyrene.

Jeg hater også å trene, men når jeg ser hvor my kalorier jeg kan forbrenne på å gå lange turer eller sykle litt på et treningsstudio, så gjør jeg gjerne det. Har allerede vært to ganger å syklet og det er mer enn jeg har gjort de siste 10 årene.

Sambo har tidligere trent mye vekter, og har nå startet med det igjen! Han er flink han....

Jeg følere virkelig at dette er noe for meg. Har prøvd å slanke meg før men ikke så rutinert som nå!

Målet mitt er 10 kg på 12 uker, og det skal jeg iallfall klare!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...