AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #1 Skrevet 18. august 2023 Vet du om noen hvor kontrasten mellom det de deler på sosiale medier og oppførsel ansikt til ansikt er stor? Noen artige eksempler? Tenkte at dette skulle bli en "letthjertet" tråd, så mener ikke historier om å prøve å holde masken gjennom sorg, alvorlig sykdom eller lignende. Mer morsomme historier 🙂 Anonymkode: 7e4f9...75e
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #2 Skrevet 18. august 2023 Vet ikke om det er så morsomt. Men en jeg kjenner har kjøpt seg bolig i borettslag. Der er det et felles treningsrom. Han legger stadig ut bilde og snapper om hvor digg det er med eget treningsrom i den nye leiligheten hans. 🙈 Anonymkode: c0456...043 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #3 Skrevet 18. august 2023 Har en bekjent som til stadig legger ut gripende dikt, bilder og visdomsord som liksom skal være så sterke og berøre leserne i sjelen. Linker også til artikler som omhandler sosial urettferdighet eller skal være dype og berøre, Privat kommer det meldinger med grisete vitser/memes som kan inneholde både bilder og beskrivelser av avføring, slibrige kommentarer, grov banning osv. På en måte er det komisk, samtidig har jo de fleste av oss flere sider. Anonymkode: 611c2...3b5 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #4 Skrevet 18. august 2023 En barne og ungdomsarbeider som legger ut linker til korrekt oppdragelse og pedagogiske måter å behandle barn, som selv er noe av det mest upedagogiske jeg har møtt. Jeg ler hver gang jeg ser personen pågripe seg retten til å belære andre. Jeg vet ingen som er like snarsur, hissig og lar ungen sitte med mobilen som akkurat denne personen. Anonymkode: 04451...598 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #5 Skrevet 18. august 2023 Kom på en til. En annen bekjent klager alltid over hvor late, udugelige, frekke og utrivelige de andre på jobben er. Konstant. I år etter år. Så kommer det plutselig innlegg på SoMe med bilder fra "Middag med verdens beste kollegaer❤️❤️❤️🥰🥰" Anonymkode: 611c2...3b5 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #6 Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): En barne og ungdomsarbeider som legger ut linker til korrekt oppdragelse og pedagogiske måter å behandle barn, som selv er noe av det mest upedagogiske jeg har møtt. Jeg ler hver gang jeg ser personen pågripe seg retten til å belære andre. Jeg vet ingen som er like snarsur, hissig og lar ungen sitte med mobilen som akkurat denne personen. Anonymkode: 04451...598 Du kjenner til bakerens barn? Anonymkode: 998db...7de
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #7 Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har en bekjent som til stadig legger ut gripende dikt, bilder og visdomsord som liksom skal være så sterke og berøre leserne i sjelen. Linker også til artikler som omhandler sosial urettferdighet eller skal være dype og berøre, Privat kommer det meldinger med grisete vitser/memes som kan inneholde både bilder og beskrivelser av avføring, slibrige kommentarer, grov banning osv. På en måte er det komisk, samtidig har jo de fleste av oss flere sider. Anonymkode: 611c2...3b5 Jeg har også en slik bekjent 😅 Veldig hyggelig person, så de private er jo ment som humor - og det er vel et sunnhetstegn å ha forståelse for at den type humor ikke er for alle 😅 Men litt komisk likevel, dersom jeg ser to så vidt forskjellige meldinger/poster noenlunde samtidig Anonymkode: 8cdec...b18 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #8 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har også en slik bekjent 😅 Veldig hyggelig person, så de private er jo ment som humor - og det er vel et sunnhetstegn å ha forståelse for at den type humor ikke er for alle 😅 Men litt komisk likevel, dersom jeg ser to så vidt forskjellige meldinger/poster noenlunde samtidig Anonymkode: 8cdec...b18 Det er akkurat det! Kanskje vi kjenner samme person😂 Når jeg får disse andre "grisemeldingene", smiler jeg litt for meg selv og tenker at "dette skulle kollegene dine og de gamle tantene dine ha sett"😅 Anonymkode: 611c2...3b5
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #9 Skrevet 19. august 2023 Har ei venninne som bor på annen kant av landet, men har familie her. Så hun reiste hit for å bo hos familien og besøke dem en ukes tid. Til meg sukket hun over hvor kjedelig det var for alle satt bare foran TVen eller med nesen i mobilen, de pratet lite med hverandre og gjorde ingenting gøy. På Facebook var det sukkersøte oppdateringer med masse hjerter om hvor kjekt det var å besøke familien igjen. ❤️😅 Anonymkode: 4c31a...3ae 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #10 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har ei venninne som bor på annen kant av landet, men har familie her. Så hun reiste hit for å bo hos familien og besøke dem en ukes tid. Til meg sukket hun over hvor kjedelig det var for alle satt bare foran TVen eller med nesen i mobilen, de pratet lite med hverandre og gjorde ingenting gøy. På Facebook var det sukkersøte oppdateringer med masse hjerter om hvor kjekt det var å besøke familien igjen. ❤️😅 Anonymkode: 4c31a...3ae Det er en klassiker. Ser flere på min feed også som legger ut hjerter og alt så fint og flott, men sannheten er noe helt annet. Også har du de som legger ut noe som dette: «Ingenting er verre enn å miste en venn/venninne fordi de ikke trodde de hadde noen å snakke med Telefonen er alltid på, døren er alltid åpen, og noe å drikke kan fort fikses, kaffe og te varmes på kort stund, mat på bordet….en klem. uansett. Vi trenger hverandre i denne verden!! Gjør en ekte vennesjekk. Støtt hverandre. Jeg trenger åtte personer som legger ut meldingen og ikke deler den, for å vise at du alltid er der når noen trenger å snakke. Jeg har en ide om hvem som vil lese ferdig.HVEM ER MINE 8?» Sett når du har lagt denne ut på din side…fordi nettopp DU er den som bryr degVi må ta vare på hverandre Jeg bor ett par hus bortafor og hun sier stadig hun skal komme på besøk, men det skjer jo ikke. Ja, jeg har vært hos henne ganger, men har stoppet. De klager på dårlig økonomi, men samtidig skaffer de stadig flere dyr (som jeg synes blir vanskjøtet) Anonymkode: d0e19...4bc 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #11 Skrevet 19. august 2023 Hvis jeg lager et godt måltid eller kommer meg opp på en fjelltopp så er det litt gøy å dele det med venner og kjente. Det er vel opplagt at jeg noen ganger spiser kjip take away heller enn gourmet mat, og sløver foran Netflix heller enn å gå på fjellet? Anonymkode: f58cc...7c2 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #12 Skrevet 19. august 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvis jeg lager et godt måltid eller kommer meg opp på en fjelltopp så er det litt gøy å dele det med venner og kjente. Det er vel opplagt at jeg noen ganger spiser kjip take away heller enn gourmet mat, og sløver foran Netflix heller enn å gå på fjellet? Anonymkode: f58cc...7c2 Det er ikke det tråden handler om. Det er når det man legger ut er fake. Dvs hvis man legger ut at man har laget og kost seg med et godt måltid når det man faktisk gjorde den dagen var take-away. Anonymkode: 4c31a...3ae 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #13 Skrevet 19. august 2023 Ikke morsomt pga tragisk. Ei som hevder seg som forkjemper for dyr og vanskelig stilte barn. Tja, vi vet jo hva hun har gjort mot eget barn og at hun har blitt anmeldt til dyrebeskyttelsen og dømt for dårlige dyre forhold. Men svært flink til å dele bilder og påståtte historier om dem. Har gitt meg perspektiv på at jeg faktisk er litt skeptisk til de som blåser veldig opp at de er så fantastisk snille. Anonymkode: 29020...0fd 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #14 Skrevet 20. august 2023 Ikke særlig morsmot, men: Har ei venninne, på Facebook poster hun om den store reisen hun har gjort ifht sin psykiske helse, de fantastiske opplevelsene med barna sine, lista er lang. I virkeligheten har hun flere diagnoser, er uføre, 1 av 3 barn i fosterhjem, er skilt og veldig bitter på nye dama til x. Flere har vært bekymret for omsorgen hennes for de to andre barna, særlig yngste på 5, jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har støttet henne under møter med bv, men det er mange, likevel ser man lite forbedring. Hun isolerer seg hjemme, er svært sjeldent ute bland folk men i følge hennes Fb har hun sååå innholdsrikt liv. Slik var det før hun ble skilt for snart to år siden, ekteskapet var dødt i mange år, hun nektet å innse at hun trenger hjelp, alt var hysj og tabu. Men på SoMe var ekteskapet helt perfekt, livet var sååå bra. Nå har jeg vært venn med henne i mange år, jeg synes synd på henne, hun lyver så mye på Fb at hun nesten tror på det selv. Det er synd, for hun er egentlig en veldig fin person. Nytter ikke å snakke om dette med henne heller dessverre, vi er maange som har prøvd i mange år, hun blir bare sint og blokkerer oss alle for en periode. Av og til åpner hun seg og er ærlig om hvordan ting egentlig er, jeg håper at hun en dag finner motivasjonen til å faktisk søke hjelp og gjøre livet fint for hennes del. Trist hele greia egentlig. Anonymkode: f1553...fbe 1
Knirke Skrevet 21. august 2023 #15 Skrevet 21. august 2023 Hva med de som proklamerer med store ord om at livet må leves i virkeligheten og i naturen, ikke på skjerm. Selv har de sett lyset og meningen med livet og vil bare poste et siste farvel før de logger av for godt❤️ 2 uker senere er de tilbake og poster om hvor fælt de har det, og at samfunnet ikke bryr seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå