Gå til innhold

Stusser over en person i blokka mi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i blokk. Et par leiligheter bortenfor meg bor det en person jeg kan beskrive som mildt sagt svært spesiell. Han har noen rare vaner, spesielt på kveldene. Han tar blant annet eksakt samme buss rundt kl. 10 på kvelden, og kommer tilbake med en annen buss omtrent 20 minutter etterpå. Dette gjør han omtrent hver eneste kveld hele uken. Skjønner ikke hva han gjør disse 20 minuttene hver kveld. Det er jo ikke helt normalt mener jeg. I tillegg til dette har jeg aldri sett denne personen sammen med noen andre, og da mener jeg aldri. Så vidt jeg vet er ikke dette en sunn måte å leve på. Ikke hilser han heller. Alt dette gjør at jeg blir i stuss over hele personen. Har dere hatt en sånn følelse rundt en person før, og eventuelt hva gjorde dere med dette?

Anonymkode: 9b6e2...43c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Garantert noe kriminelt. Ville varslet politiet, kanskje de kan gjøre noe med situasjonen. 

Nei, skjønner at du er nysgjerrig. Men det er faktisk ikke din business. Prøv å ikke bry deg.

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke om det er noe spesielt sunnere å spionere på naboene slik at du får med deg hva han gjør hver kveld.

Anonymkode: 8d2df...9db

• Liker 19
  • Hjerte 3
  • Nyttig 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg bor i blokk. Et par leiligheter bortenfor meg bor det en person jeg kan beskrive som mildt sagt svært spesiell. Han har noen rare vaner, spesielt på kveldene. Han tar blant annet eksakt samme buss rundt kl. 10 på kvelden, og kommer tilbake med en annen buss omtrent 20 minutter etterpå. Dette gjør han omtrent hver eneste kveld hele uken. Skjønner ikke hva han gjør disse 20 minuttene hver kveld. Det er jo ikke helt normalt mener jeg. I tillegg til dette har jeg aldri sett denne personen sammen med noen andre, og da mener jeg aldri. Så vidt jeg vet er ikke dette en sunn måte å leve på. Ikke hilser han heller. Alt dette gjør at jeg blir i stuss over hele personen. Har dere hatt en sånn følelse rundt en person før, og eventuelt hva gjorde dere med dette?

Høres ut som om dere i alle fall er minst to mildt sagt svært spesielle personer i den blokken. 

Anonymkode: 2fc5d...33a

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han rekker jo ikke så mye på den bussturen da, frem og tilbake på 20min -kanskje han bare er innom butikken før de stenger?

Anonymkode: 1c6b1...ef0

• Liker 7
Skrevet

Sikkert han liker å ta bussen. 

Anonymkode: 7558b...687

• Liker 1
Skrevet

Sikkert bare en rask tur på butikken. Mange som helst handler sent når det er lite folk.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Kanskje han henter seg en To good to go pakke før de stenger. 

Anonymkode: 5c123...360

• Liker 15
  • Nyttig 7
Skrevet

Kanskje det er en form for angstrening? En del som sliter med angst trener seg opp med både å ta buss og å gå i butikken. Det er mulig han velger dette tidspunktet da det ikke er så mye folk som tidligere på dagen. Ikke anta det verste om folk hele tiden. Du vet ikke hvem de er og hva de sliter med.

Anonymkode: be635...393

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Haha, vi har en lignende nabo, vi bor i tomannsbolig. Han holder seg for seg selv, sier kun hei om vi møtes, det er helt greit for meg. Men han går i butikken hver dag kl 07, ikke egentlig rart sånn sett. Han går ut hver kveld mellom kl 23 og 24 og er borte i 15-20 min. Her i området er det liksom ikke noe som skjer, det bor lite folk her. Og vi er så nysgjerrig på hva han gjør om kvelden🙈Det er selvsagt ikke vår sak, men man legger jo merke til det. En annen ting er at han aldri lukker ytterdøren sin, vi har felles inngang, så den døren lukker han (smeller hardt igjen), men hans private dør står alltid på gløtt, også når han ikke er hjemme. Det er litt annet småplukk med han, ikke noe gale og han virker ok og harmløs, om enn litt spesiell, men tilsammen så er det bare rart🙊😅

Anonymkode: a750b...71d

• Liker 1
Skrevet

Du får ta bussen sammen med ham da, så kanskje du finner det ut. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Lurven skrev (9 timer siden):

Han er seriemorder

Veldig kjapp og effektiv da, det skal han ha

• Liker 7
Skrevet

Stakkar, han har sosial angst og dette er den eneste måten han kommer seg til butikken på. 

Det har da vært veldig mye "jeg synes naboen min er så merkelig, for han gjør ikke sånn som meg"-innlegg her i det siste.

• Liker 6
Skrevet

Det finnes mange rare folk.

I oppgangen min (med bare åtte leiligheter) bor en dame jeg har sett tre ganger på de syv årene jeg har bodd her. Da skvatt hun og hilste ikke.

Anonymkode: 130b4...697

Skrevet
KatteLatte skrev (2 timer siden):

Du får ta bussen sammen med ham da, så kanskje du finner det ut. 

Da kan hun risikere å bli drept 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det finnes mange rare folk.

I oppgangen min (med bare åtte leiligheter) bor en dame jeg har sett tre ganger på de syv årene jeg har bodd her. Da skvatt hun og hilste ikke.

Anonymkode: 130b4...697

Jeg har en nabo jeg aldri har sett

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Haha, vi har en lignende nabo, vi bor i tomannsbolig. Han holder seg for seg selv, sier kun hei om vi møtes, det er helt greit for meg. Men han går i butikken hver dag kl 07, ikke egentlig rart sånn sett. Han går ut hver kveld mellom kl 23 og 24 og er borte i 15-20 min. Her i området er det liksom ikke noe som skjer, det bor lite folk her. Og vi er så nysgjerrig på hva han gjør om kvelden🙈Det er selvsagt ikke vår sak, men man legger jo merke til det. En annen ting er at han aldri lukker ytterdøren sin, vi har felles inngang, så den døren lukker han (smeller hardt igjen), men hans private dør står alltid på gløtt, også når han ikke er hjemme. Det er litt annet småplukk med han, ikke noe gale og han virker ok og harmløs, om enn litt spesiell, men tilsammen så er det bare rart🙊😅

Kanskje han går kveldstur? 

Anonymkode: 57f08...207

• Liker 3
Skrevet

Min søster og de hadde en, men der var det nok psykiatri. Hn brukte vinduet istedenfor døren i perioder, på vei ut, og hadde et ritualet for å kunne gå inn døren igjen. Husker ikke helt, men banking, fikling og ord. Hn romsterte også mye, uten at søster og de vet hva som foregikk, men det var som at vedkommende ommøblerte alt, hele tiden, døgnet rundt. Hn ville heller ikke snakke med naboene, og unngikk dem så godt hn klarte. Plutselig en dag var hm flyttet.

• Liker 1
Skrevet

Kanskje han har sosial angst også tar han bussen en tur om kvelden bare for å komme seg ut en tur. Det kan være så mye "rart". 

Anonymkode: 9da5e...f95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...