Gå til innhold

Får vi se boliglånsrenter under 5% igjen i vår levetid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er tiden med superlav rente over?

Anonymkode: b863e...075

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håoer ikke det, vil ha så høy rente som mulig på sparepengene.

Anonymkode: 33fbb...d09

Skrevet

Tja. Kanskje når vi er godt voksne. Men jeg trur det er snakk om mange mange år til. Ikke noe i de nærmeste ti år nei

Anonymkode: 3d357...f4c

Skrevet

Har under 5% på boliglånet enda hos spk. 

fra 1. september være på 3,928 prosent. Vi tilbyr ikke fastrente.

Anonymkode: 46dc4...47b

Skrevet

Renten kan settes ned til null når som helst. F.eks ved nytt utbrudd av korona. Det er en ny variant på gang Eris. Den omgår visstnok dagens vaksiner. Og skulle den slippes løs blir det null-rente, stengte skoler og subsidier til oljesektoren. Vi har heldigvis blitt ganske gode til å bekjempe helsekriser. 

Anonymkode: d6343...5d9

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Eller er tiden med superlav rente over?

Anonymkode: b863e...075

Se tilbake i tid, så vil man sannsynlig også få et godt bilde av hva mulighetene for fremtiden er.

Og når man gjør det, så ser man at renten også tidligere har vært høy. MYE høyere enn dagens rente.

Og det er ikke akkurat i steinalderen, mange her inne har vært med på disse svingningene flere ganger, og sett renter både dobbelt, trippelt og mer til av hva vi ser i dag. Se tabellen på lenken under, og bli opplyst :) 

https://www.norges-bank.no/tema/pengepolitikk/Styringsrenten/Styringsrenten-Oversikt-over-rentemoter-og-endringer-i-styringsrenten-/

Anonymkode: 5a745...d7e

Skrevet

Er du 90 så er det nok det, men dette er jo nå egentlig mer normalt enn hva den har vært siste 10-15åra

• Liker 1
Skrevet (endret)

Selvfølgelig. Spørsmålet er om rentereduksjonen kommer allerede til neste år. Alt som skal til er et krakk, et krakk som ligger og truer verden fra mange hold samtidig nå, og da stuper rentene igjen. Uansett er det i Norges Banks interesser å få ned renta til er normalnivå så snart som mulig. For øvrig kan man gjerne diskutere hva et normalnivå er, alt mellom 2 - 4,5% tenker jeg, men mer enn 5% er høy rente og ikke noe som er "vanlig".

Endret av Bombasi
Skrevet

Alle eksperter spår at rentetoppen sannsynligvis er nådd i september og at vi deretter får et fall til vanlige nivåer.

Anonymkode: 5423e...db1

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Alle eksperter spår at rentetoppen sannsynligvis er nådd i september og at vi deretter får et fall til vanlige nivåer.

Anonymkode: 5423e...db1

Alle eksperter sa at nullrente er den nye normalen for 3 år siden og man fikk binde fastrente på 2%.

Personlig skal jeg ikke late som at jeg klarer å spå dette...

Anonymkode: a71c6...a96

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...