AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #1 Skrevet 18. august 2023 Hver år får vi et spørreskjema, og jeg blir like usikker hver gang. Jeg er litt sånn at jeg selv ikke poster tydelige bilder av barnet. Vil ikke at det skal sirkulere rundt, og jeg tenker at hun har rett på privatliv frem til hun selv evt ønsker å delta. Men jeg vil jo ikke at hun skal holdes utenfor om det er noe spesielt ifm skolen. Spørsmålene som jeg synes virker ok å gi samtykke til er disse: 1. Jeg samtykker til at det tas bilder / film av mitt barn og til at bildene kan publisereres i trykksaker relatert til skolen. 2. Jeg samtykker til at det tas portrettbilder og klassebilder av eksternfotograf, for eksempel til lokalavis og skolekatalog. Spørsmålene jeg er litt i tvil jeg ønsket å gi samtykke til er disse: 1. Jeg samtykker til at det tas bilder/film av mitt barn og at bildene/filmene publiseres på åpne nettsider. 2. Jeg samtykker til at det tas bilder/film av mitt barn og til at bildene/filmene publiseres på passordbeskyttede sider. Hva tenker dere og hvordan håndterer dere dette? Anonymkode: ae516...cc1 1
Mamajune11 Skrevet 18. august 2023 #2 Skrevet 18. august 2023 Nei. Nei. Nei. Nei. Er mitt svar på alle de spørsmålene. 4 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #3 Skrevet 18. august 2023 Nei aldri godtatt det. Jeg la aldri ut noe om mine barn ut på nettet. Og barna mine er veldig glad for det som voksen no. Anonymkode: 54944...ce7 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #4 Skrevet 18. august 2023 Blankt nei på alle. Anonymkode: 9f219...e5a 1
Kristin70 Skrevet 18. august 2023 #5 Skrevet 18. august 2023 Ja til alle, men hos oss var spørsmål 3 noe annerledes og det var tilleggsinformasjon. Skolen publiserer kun bilder av barn som en gruppe og aldri bilder som kan være støtende for barnet. Jeg har ikke noe problem med at mitt barn står som ett i en gruppe med andre barn på FN dagen. Kjedelig for barnet å ikke være med på klassebildet... 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #6 Skrevet 18. august 2023 Mamajune11 skrev (6 minutter siden): Nei. Nei. Nei. Nei. Er mitt svar på alle de spørsmålene. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei aldri godtatt det. Jeg la aldri ut noe om mine barn ut på nettet. Og barna mine er veldig glad for det som voksen no. Anonymkode: 54944...ce7 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Blankt nei på alle. Anonymkode: 9f219...e5a Men er det ikke veldig kjedelig for det barnet å ikke få være med i skoleavisen eller på klassebilder? Anonymkode: ae516...cc1 9
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #7 Skrevet 18. august 2023 Når fremtidige generasjoner leser skoleårbøker, kommer de nok til å lure på hvor det er blitt av alle barna. Da jeg gikk på skolen, var det ingen som så noen trussel i å bli avbildet i skoleavisen eller årboken, heller ikke med rumpa bar eller til og med naken; rart å tenke på hva nettet har gjort med folks mentalitet. Anonymkode: 50103...a1a 9
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #8 Skrevet 18. august 2023 Jeg samtykket til alle Anonymkode: 5faa8...518 5
Gjest takinova Skrevet 18. august 2023 #9 Skrevet 18. august 2023 Klassisk den der med nei-foreldrene. Som likevel kontakter skolen og er sur fordi deres barn er lei seg for at de ikke fikk være med på bildene fra leirskolen eller turdagen.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #10 Skrevet 18. august 2023 Ja til alle. Forstår man kan være skeptisk, men syns det er uproblematisk. Anonymkode: 1a4c6...59b 5
Splittbinders Skrevet 18. august 2023 #11 Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Når fremtidige generasjoner leser skoleårbøker, kommer de nok til å lure på hvor det er blitt av alle barna. Da jeg gikk på skolen, var det ingen som så noen trussel i å bli avbildet i skoleavisen eller årboken, heller ikke med rumpa bar eller til og med naken; rart å tenke på hva nettet har gjort med folks mentalitet. Anonymkode: 50103...a1a Nuvel, det var vel ikke veldig mange den gangen heller som ble avbildet nakne i lokalavisa. 3
minister-mio Skrevet 18. august 2023 #12 Skrevet 18. august 2023 Bilder på åpne nettsider hadde jeg vært skeptisk til, men det andre er uproblematisk for min familie. 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #13 Skrevet 18. august 2023 Sier alltid ja. Etter 16 sammenhengende år med flere barn i enten barnehage eller skole har jeg enda ikke opplevd at bilder blir publisert i noe annet enn mail innenfor klassen med info om turdagen. Noen stemningsbilder har det vært skolens Facebook, men der har aldri noen av mine kommet med. Anonymkode: 050dc...72c 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #14 Skrevet 18. august 2023 Jeg samtykker til alt, annet enn åpne nettsider. Anonymkode: e7a45...9f0
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #15 Skrevet 18. august 2023 Splittbinders skrev (2 minutter siden): Nuvel, det var vel ikke veldig mange den gangen heller som ble avbildet nakne i lokalavisa. Da tror jeg du ville ha blitt veldig overrasket hvis du hadde sett norske aviser før ca. 2005, og hvilke bilder journalistene valgte når de skulle skrive om sommervarmen. Anonymkode: 50103...a1a 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #17 Skrevet 18. august 2023 takinova skrev (13 minutter siden): Klassisk den der med nei-foreldrene. Som likevel kontakter skolen og er sur fordi deres barn er lei seg for at de ikke fikk være med på bildene fra leirskolen eller turdagen. Overhodet ikke. Barnet ønsker det heller ikke selv. Anonymkode: d8f0f...7c4 1
Splittbinders Skrevet 18. august 2023 #18 Skrevet 18. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da tror jeg du ville ha blitt veldig overrasket hvis du hadde sett norske aviser før ca. 2005, og hvilke bilder journalistene valgte når de skulle skrive om sommervarmen. Anonymkode: 50103...a1a Jeg er født på 70-tallet så joda jeg har sett norske lokalaviser. Og veldig vanlig med nakenbilder var det virkelig ikke. Endret 18. august 2023 av Splittbinders 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #19 Skrevet 18. august 2023 Hva med å spørre barna? Her sa jeg nei til alt sånn frem til tredje klasse. I fjerdeklasse fikk de bestemme selv. Men det hadde de ønsket lenge. De syns det var trist at de ikke hadde noen skolebilder med resten av klassen osv. Anonymkode: a3ace...a51 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #20 Skrevet 18. august 2023 Mamajune11 skrev (39 minutter siden): Nei. Nei. Nei. Nei. Er mitt svar på alle de spørsmålene. Så når resten av klassen tar klassebilde (blir tatt bilde av) må ungen(e) dine bare sitte og se på, da? Anonymkode: 25933...01c 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå