AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #1 Skrevet 18. august 2023 Hei! Barnet mitt på 1 år har alltid sovet godt og hele natten. Den siste uken derimot, har hun begynt å våkne etter å ha sovet en time og hun er hysterisk. Det tar lang tid å roe, en flaske melk (selv om vi ikke har matet på matten på et halvt år) gjør det litt enklere, men det sitter langt inne å begynne med nattflasken igjen. hva er dette?? Hva kan det skyldes? Hva skal jeg gjøre? Noen med liknende erfaring? Hvor lenge varte det? Det kan godt være tenner, men vi har prøvd noen kvelder med Paracet og det har bare tidvis fungert. sover godt resten av natten etter denne voldsomme oppvåkningen. I går var jeg inne i 1,5 time:( Anonymkode: 71776...41d
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #2 Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Barnet mitt på 1 år har alltid sovet godt og hele natten. Den siste uken derimot, har hun begynt å våkne etter å ha sovet en time og hun er hysterisk. Det tar lang tid å roe, en flaske melk (selv om vi ikke har matet på matten på et halvt år) gjør det litt enklere, men det sitter langt inne å begynne med nattflasken igjen. hva er dette?? Hva kan det skyldes? Hva skal jeg gjøre? Noen med liknende erfaring? Hvor lenge varte det? Det kan godt være tenner, men vi har prøvd noen kvelder med Paracet og det har bare tidvis fungert. sover godt resten av natten etter denne voldsomme oppvåkningen. I går var jeg inne i 1,5 time:( Anonymkode: 71776...41d Har hun begynt i barnehage? Anonymkode: 41179...c18
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #3 Skrevet 18. august 2023 Nattskrekk. Oppstår vanligvis en time etter innsovning, når man går fra første til andre søvnfase - den dypeste søvnen. Det er helt ufarlig, og barnet er ikke egentlig våkent, men er i samme tilstand som når man går i søvne. Oppstår gjerne i forbindelse med barnehagestart, andre stressende livsfaktorer, ekstra sliten om dagen, dårlig døgnrytme eller rett og slett tilfeldig. Det er vanlig å ikke huske selv at man har hatt anfall, man er ikke egentlig våken selv om de skriker, roper og har åpne øyne. Google nattskrekk, så får du massevis av mer informasjon. Har selv hatt det i mange år med mine barn. Anonymkode: e14f1...966 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #4 Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nattskrekk. Oppstår vanligvis en time etter innsovning, når man går fra første til andre søvnfase - den dypeste søvnen. Det er helt ufarlig, og barnet er ikke egentlig våkent, men er i samme tilstand som når man går i søvne. Oppstår gjerne i forbindelse med barnehagestart, andre stressende livsfaktorer, ekstra sliten om dagen, dårlig døgnrytme eller rett og slett tilfeldig. Det er vanlig å ikke huske selv at man har hatt anfall, man er ikke egentlig våken selv om de skriker, roper og har åpne øyne. Google nattskrekk, så får du massevis av mer informasjon. Har selv hatt det i mange år med mine barn. Anonymkode: e14f1...966 Men det varer så lenge 😮💨 trodde nattskrekk var anfall på 10-30 min Anonymkode: 71776...41d
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #5 Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har hun begynt i barnehage? Anonymkode: 41179...c18 Ja, denne uken, men dette har vart siden før bhg-start. Foreløpig er vi der med hun fremdeles Anonymkode: 71776...41d
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #6 Skrevet 18. august 2023 Natteskrekk. Min sønn ble kjempevarm, så det som hjalp var å ta ham med bort til åpent vindu slik at han ble avkjølt. Anonymkode: 9c5a1...5f9
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #7 Skrevet 18. august 2023 Nattskrekk og det er grusomt. Hjalp litt å ta barnet med ut i litt kjøligere luft. Ellers måtte det bare gå seg til. Anonymkode: 51d6a...2ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå