Gå til innhold

Selvbetjeningskasse på spar, kontrollert av ansatt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Betalt de , gått litt ut av veien og googla for deretter å gå tilbake til kassa og kjøpt den snusen jeg ville ha. 
Hva er problemet? Hvorfor kunne jeg ikke Google samtidig som jeg sto i selvbetjeningskassa?

Der var 8 stk helt ledige. Det var kun meg der. Norge er da et fritt land? Om jeg vil stå der rett opp og ned i en halvtime har jeg vel lov til det så lenge det ikke er til sjenanse for andre kunder? 

Anonymkode: d0bf5...25c

Problemet er tydeligvis deg. Norge er et fritt land, og ved å bruke selvbetjeningskassen, godtar du også kontroller. 

Ingen nektet deg vel å google, men de ønsket å sjekke deg. De færreste står en halvtime og googler i en matbutikk. 

Anonymkode: 0caea...b8e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Betalt de , gått litt ut av veien og googla for deretter å gå tilbake til kassa og kjøpt den snusen jeg ville ha. 
Hva er problemet? Hvorfor kunne jeg ikke Google samtidig som jeg sto i selvbetjeningskassa?

Der var 8 stk helt ledige. Det var kun meg der. Norge er da et fritt land? Om jeg vil stå der rett opp og ned i en halvtime har jeg vel lov til det så lenge det ikke er til sjenanse for andre kunder? 

Så lenge det ikke er kø er jeg enig i dette.

Men samtidig kunne situasjonen vært helt anderledes hvis du hadde svart da hun spurte om du trengte hjelp: "Nei takk, dere er tomme for snusen jeg skulle ha så jeg bare googler for å finne hvilket merke jeg skal ha istedenfor".

For samme hvor hederlig du er så vet vi i butikk at de som er ute etter å gjøre noe galt oftest er de som er stille, svarer kort og prøver å unngå den ansatte.

Anonymkode: d358a...cdd

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

densatt skrev (8 minutter siden):

Jeg liker ikke selvbetjeningskasse kun fordi jeg føler meg mistenktliggjort og overvåket. 

Det er alltid en ansatt som står rett bak meg. Utrolig ubegahelig. Da blir handleturen og pengene jeg legger igjen ikke så bra.

Jeg går nå et annet sted uten selvb løsning. 

Jeg bruker heller aldri selvbetjeningskasser. Hadde det vært noen fordeler med å gjøre de butikkansattes jobb, hadde nok flere benyttet seg av disse. Det burde i det minste gitt noe rabatt på handelen, siden man gjør de ansattes jobb.

Anonymkode: b9f9d...fa8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker heller aldri selvbetjeningskasser. Hadde det vært noen fordeler med å gjøre de butikkansattes jobb, hadde nok flere benyttet seg av disse. Det burde i det minste gitt noe rabatt på handelen, siden man gjør de ansattes jobb.

Dette. I Sverige får man en scanner som man går rundt med i butikken og scanner varer selv, og da er varene billigere. Hvis jeg skal gjøre den butikkansattes jobb og betale det samme som jeg måtte ha gjort ved å få en butikkansatt til å scanne varene, så kan det være like greit å benytte betjent kasse. Folk glemmer også at med ubetjente kasser forsvinner behovet for sommerjobb som mange ungdommer drar veldig mye nytte av.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du oppførte deg mistenkelig/unormalt og ble først spurt om du trengte hjelp, og sa nei, og ble derfor plukket ut i kontroll.

Ser ikke helt problemet her.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lureste er å ha 2-3 snussorter i bakhodet hvis noen er slutt. Jeg veksler mellom 2 sorter og en av de finnes alltid, har skjedd 1 gang at begge er slutt og da vet jeg 2-3 andre som jeg liker. Eller så går jeg på en annen butikk. 

Men til spørsmålet. Det er sikkert utløst kontroll. Det har ikke skjedd meg og jeg har brukt mye tid i selvbetjening (er aldri kø bak meg) da jeg ofte må sette over penger før jeg betaler. Har aldri mer på kortet enn hva jeg skal handle for. 

Tenker også at de som utløser kontroll ikke gjør det fordi utseendet ditt ser skyldig ut men fordi beteendet ditt er mistenkelig. Alle typer mennesker stjeler, rike, fattige, stygge, pene, gamle, unge. 

Anonymkode: b0cb5...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Skulle handle noe mat igår og skulle betale i selvbetjeningskasse. La inn alle varene og deretter skulle jeg legge til en snusboks. Fikk opp at de var tomme for den typen jeg bruker, å ble derfor stående å søke på mobilen etter snustyper med samme mengde nikotin som den jeg er vandt med. Den ansatte sto under hele handleturen å så på meg, hvorpå hun til slutt utbrøt «går det bra eller? Trenger du hjelp?» , jeg svarte som sant var at « nei det trenger jeg ikke.».. Like etterpå fikk jeg opp et varsel hvor det sto at « denne handelen må kontrolleres. En ansatt er varslet», å da kom kassadama springende for å lete i handlenettet mitt. 

Har kommet ut for tilfeldige kontroller tidligere, men dette var annerledes. Spørsmålet er om dama i kassa utløste denne selv fordi jeg virka mistenkelig??😂  Er det slik at dersom man bruker lenger enn 2 minutter i selvbetjeningskassa så er man mistenkt for tyveri og må kontrolleres? 😂

Jeg liker å tro at jeg ser ganske harmløs ut. Ung student med langt hår og et noenlunde greit fjes. 

Ja, men det er viktig at fotsoldatene på gulvet som jobber for kapitalistiske griser på toppen, som ellers automatiserer bort jobbene til fotsoldatene, sjekker alltid at profitten skal renne inn i lommene deres, så man kan ikke ha det slik at du f eks ikke taster inn 2 kroner her og der 😆 Alt skal stemme, og da får man også "vennlig hilsen" av brutal milliardær i form av fin regning, ut av den tragiske selvbetjeningskassen.

Anonymkode: 07377...b17

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i Coop, på våre kasser kommer det opp "en ansatt kommer" hvis det tar for lang tid uten at noe blir registrert. 

Anonymkode: 2da15...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

For samme hvor hederlig du er så vet vi i butikk at de som er ute etter å gjøre noe galt oftest er de som er stille, svarer kort og prøver å unngå den ansatte.

Så 90%  av nordmenn? Effektiv profilering, må jeg si...

Anonymkode: 66711...495

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Man får rabatt på melk på Obs 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så 90%  av nordmenn? Effektiv profilering, må jeg si...

Nei absolutt ikke. de aller aller fleste smiler og svarer høflig når vi spør om de trenger hjelp.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei absolutt ikke. de aller aller fleste smiler og svarer høflig når vi spør om de trenger hjelp.

Så å si nei når noen spør deg om noe du ikke ønsker eller trenger er det uhøflig? Når du ikke sosialiserer med ansatte mens du står midt oppi noe du uansett må fikse selv så er det å unngå de ansatte? 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi snuser leser oss vel opp på forhånd sånn at vi slipper caser som dette. Det har hvertfall jeg gjort. Funnet ut hva slags andre alternativer om de ikke har min vanlige snus, vedr styrke. Hele poenget med selvbetjeninga er at det skal gå smidig og spare tid. Hvis alle skulle stått å googlet hadde køene bygget seg opp. Da kunne du heller stått å fått hjelp i vanlig kasse

Anonymkode: 80a01...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg bruker selvbetjeningskassene ofte, og er vel i kontroll av betjening så og si hver 2 gang. 

Får alltid opp at jeg er tatt ut i stikk kontroll. 

FOrstår godt at de må overvåke de selvbetjeningskassene, er mye svinn og tyveri. 

Anonymkode: 134e9...cf1

Det har jeg ALDRI opplevd og har brukt dem over 100 ganger. Og jeg er synlig utlending. Her må det være kroppsspråket ditt som får varsellampene til å gå, tror jeg. 

Anonymkode: 05357...72d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Så å si nei når noen spør deg om noe du ikke ønsker eller trenger er det uhøflig? Når du ikke sosialiserer med ansatte mens du står midt oppi noe du uansett må fikse selv så er det å unngå de ansatte? 

Forstår ikke hva du har lest. Man kan da svare høflig nei takk.

Anonymkode: fc24d...7af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man kan jo lure på hva som egentlig var "poenget" med alle disse selvbetjeningskassene i det hele tatt da, når det uansett kommer til å være ansatte i nærheten.   

Anonymkode: 1f857...0a3

Nå er det såpass åpenbart at det ikke akkurat er noe å lure på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Er ikke "nei, takk" høflig?

Anonymkode: ba0d9...6a5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd at når jeg bruker for mang tid så skjer det der. Var en vare som ikke gikk inn og jeg klarte ikke å søke den opp. Så jeg stod der veldig lenge. Da så jeg at det plutselig lyste rødt og dem kom. Men jeg trengte hjelp da. 

Anonymkode: 34e0e...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Forstår ikke hva du har lest. Man kan da svare høflig nei takk.

Anonymkode: fc24d...7af

Som jo er definisjonen påå svare kort og unngå de ansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...