Gå til innhold

Selvbetjeningskasse på spar, kontrollert av ansatt

Anbefalte innlegg

Skulle handle noe mat igår og skulle betale i selvbetjeningskasse. La inn alle varene og deretter skulle jeg legge til en snusboks. Fikk opp at de var tomme for den typen jeg bruker, å ble derfor stående å søke på mobilen etter snustyper med samme mengde nikotin som den jeg er vandt med. Den ansatte sto under hele handleturen å så på meg, hvorpå hun til slutt utbrøt «går det bra eller? Trenger du hjelp?» , jeg svarte som sant var at « nei det trenger jeg ikke.».. Like etterpå fikk jeg opp et varsel hvor det sto at « denne handelen må kontrolleres. En ansatt er varslet», å da kom kassadama springende for å lete i handlenettet mitt. 

Har kommet ut for tilfeldige kontroller tidligere, men dette var annerledes. Spørsmålet er om dama i kassa utløste denne selv fordi jeg virka mistenkelig??😂  Er det slik at dersom man bruker lenger enn 2 minutter i selvbetjeningskassa så er man mistenkt for tyveri og må kontrolleres? 😂

Jeg liker å tro at jeg ser ganske harmløs ut. Ung student med langt hår og et noenlunde greit fjes. 

Anonymkode: d0bf5...25c

• Liker 1

Fortsetter under...

Kan være at om man står lenge uten å gjøre noe på kassa, så utløser det kontroll. Det er jo rart å ikke gjøre noe på selvbetjeningskassa på en stund om man har "kommet i gang, men ikke fullført eller avbrutt"

Anonymkode: 134e9...cf1

• Liker 23

Jeg bruker selvbetjeningskassene ofte, og er vel i kontroll av betjening så og si hver 2 gang. 

Får alltid opp at jeg er tatt ut i stikk kontroll. 

FOrstår godt at de må overvåke de selvbetjeningskassene, er mye svinn og tyveri. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan være at om man står lenge uten å gjøre noe på kassa, så utløser det kontroll. Det er jo rart å ikke gjøre noe på selvbetjeningskassa på en stund om man har "kommet i gang, men ikke fullført eller avbrutt"

Ja det kan jo hende. Men jeg trykka på kassa å letet etter snusnavn som jeg så kunne søke opp nikotininnholdet til,  så det er sannsynligvis ikke årsaken. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bruker selvbetjeningskassene ofte, og er vel i kontroll av betjening så og si hver 2 gang. 

Får alltid opp at jeg er tatt ut i stikk kontroll. 

FOrstår godt at de må overvåke de selvbetjeningskassene, er mye svinn og tyveri. 

Dette var ikke slik som de stikk kontrollene jeg har opplevd tidligere. 

Selvsagt må de kontrollere. Det som var morsomt her er om den ansatte utløste alarmen selv fordi jeg virka mistenkelig😂😂😂 

Man kan jo lure på hva som egentlig var "poenget" med alle disse selvbetjeningskassene i det hele tatt da, når det uansett kommer til å være ansatte i nærheten.   

Anonymkode: 1f857...0a3

• Liker 4
  • Nyttig 2

Annonse

Supermegler1 skrev (6 minutter siden):

Da jeg jobbet i Coop kunne vi aktivere kontroll på ''tvilsomme'' kunder.

Kommer det da opp annen tekst på skjermen til kunden enn om det er stikk kontroll?

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kommer det da opp annen tekst på skjermen til kunden enn om det er stikk kontroll?

Nei. Men før jeg sluttet måtte jeg skanne 1-4 varer som kunden også forhåpentligvis hadde skannet. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man kan jo lure på hva som egentlig var "poenget" med alle disse selvbetjeningskassene i det hele tatt da, når det uansett kommer til å være ansatte i nærheten.   

1 ansatt på mange kasser. Sparer en del kroner det, og ikke minst mindre kø for oss kunder. Handler kun i butikker med selvbetjening.

Anonymkode: fc24d...7af

• Liker 11
Supermegler1 skrev (1 minutt siden):

Nei. Men før jeg sluttet måtte jeg skanne 1-4 varer som kunden også forhåpentligvis hadde skannet. 

Hmm. Det gjorde hun ikke. Hun kom bort, leita i nettet og deretter scannet kortet sitt. Etter det orka jeg ikke å lete videre etter snusen, neeedless to say😂

• Liker 1

Hmm. Det gjorde hun ikke. Hun kom bort, leita i nettet og deretter scannet kortet sitt. Etter det orka jeg ikke å lete videre etter snusen, neeedless to say😂

Nå jobbet jeg i Coop da. Kan være andre systemer i NorgesGruppen.

Jeg vil tro det, jeg har scannet tyggegummi jeg plukka opp rett ved siden av kassa og puttet den rett i lomma (altså betalt, men det så sikkert mistenkelig ut, alt annet ble pakket pent i poser), og da var det kontroll med ett blikk på kvitteringen, nederst stod det tyggis og alt i orden. Det gjør da ingen ting, det er høyst forståelig. 

Anonymkode: de036...5e0

• Liker 5
  • Nyttig 2

Annonse

Man står ikke i selvbetjeningskassene og googler. Hva hadde du gjort i en vanlig kasse hvis de var tomme for snusen din?

Anonymkode: 1e837...a16

Da hadde jeg stilt meg lenger inn i butikken og googla, slik at andre fikk betale før meg.

• Liker 1

Man står ikke i selvbetjeningskassene og googler. Hva hadde du gjort i en vanlig kasse hvis de var tomme for snusen din?

Anonymkode: 1e837...a16

Og hvorfor gjør man ikke det...?

Anonymkode: 66711...495

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er mye raskere for kunder som allerede har funnet alt de skal ha.

Det er 1 ansatt på 6 kasser, trenger ikke være rakkertforsker for å skjønne at det er mindre ressurskrevende enn 6 ansatte på 6 vanlige kasser.

Anonymkode: d358a...cdd

• Liker 5
  • Nyttig 2
Annonse

Da hadde jeg stilt meg lenger inn i butikken og googla, slik at andre fikk betale før meg.

Hva med varene du hadde slått inn da? Hadde du betalt dem, for å så gå inn i butikken og Google? 

Anonymkode: 12118...e2a

Jeg liker ikke selvbetjeningskasse kun fordi jeg føler meg mistenktliggjort og overvåket. 

Det er alltid en ansatt som står rett bak meg. Utrolig ubegahelig. Da blir handleturen og pengene jeg legger igjen ikke så bra.

Jeg går nå et annet sted uten selvb løsning. 

• Nyttig 4

Hva med varene du hadde slått inn da? Hadde du betalt dem, for å så gå inn i butikken og Google? 

Anonymkode: 12118...e2a

Betalt de , gått litt ut av veien og googla for deretter å gå tilbake til kassa og kjøpt den snusen jeg ville ha. 
Hva er problemet? Hvorfor kunne jeg ikke Google samtidig som jeg sto i selvbetjeningskassa?

Der var 8 stk helt ledige. Det var kun meg der. Norge er da et fritt land? Om jeg vil stå der rett opp og ned i en halvtime har jeg vel lov til det så lenge det ikke er til sjenanse for andre kunder? 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Supermegler1 skrev (15 minutter siden):

Handler på den lokale Coop og de gangene jeg blir plukket ut til stikkontroll, får de beskjed om hvilke varer de må scanne. Jo mer jeg handler, jo flere varer. 

Helt ok for meg, jeg tenker aldri på noe annet enn at det er greit med stikkontroll, jeg godtar jo det da jeg bruker kassa. 

Fatter ikke alle trådene her inne hvor folk tror de ansatte er "ute etter deg". De velger å ta en kontroll, hvorfor spiller vel ingen rolle.... 

Anonymkode: 0caea...b8e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...