Gå til innhold

Noen med betalingsanmerkninger som likevel har fått lån?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller er man på svartlista uansett? Utrolig at man ikke kan få et lite beløp om man har 100% jobb og råd til å betale tilbake mnd etter? 

Ingen pent i boligen her. Så er det mulig? Kan jeg ringe diverse banker å høre? 

Anonymkode: f1bac...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal ikke en anmerkning forsvinne etterhvert? 

Du forklarer lite av situasjonen din.

Anonymkode: a2fdf...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En er selvsagt svartelistet så lenge anmerkninger står. Det er jo en grunn til at du har fått den/de.

De forsvinner jo etter noen år

Anonymkode: 6b781...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men betalingsanmerkninger blir jo slettet når du har betalt det du skal...

Anonymkode: d9e2c...63b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får selvsagt ikke lån til noe som helst med betalingsanmerkning. Du har allerede bevist at du ikke betaler regningene dine, og har du penger til å "betale tilbake i løpet av et par lønninger" så burde du soleklart heller konsentrere deg om den gjelda du allerede har 😉👎🏻

Bare det at du har betalingsanmerkning og vil ha mere lån sier sitt om hvorfor du ikke burde få lån. Du har et holdningsproblem og burde vokse opp og ta ansvar for eget liv.

Anonymkode: 99a1f...31a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en trøblete start på voksenlivet, og hadde masse betalingsanmerkninger, inkassosaker, saker i forliksrådet etc.  Når ting ordna seg og jeg fikk gjort opp for meg, hadde jeg ingen problemer med å få lån. 

Men, om du har en betalingsanmerkning for en sak du ikke har gjort opp for deg, så vil du ikke få lån - og godt er det! Det virker kanskje surt nå, og det kan hende ting blir ekstra vanskelig, men i det lange løp er disse kontrollmekanismene til vårt eget beste. 

Håper det ordner seg. Og, det er faktisk mulig å starte med blanke ark - når arkene er blanke!

Anonymkode: abdb9...698

• Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du får selvsagt ikke lån til noe som helst med betalingsanmerkning. Du har allerede bevist at du ikke betaler regningene dine, og har du penger til å "betale tilbake i løpet av et par lønninger" så burde du soleklart heller konsentrere deg om den gjelda du allerede har 😉👎🏻

Bare det at du har betalingsanmerkning og vil ha mere lån sier sitt om hvorfor du ikke burde få lån. Du har et holdningsproblem og burde vokse opp og ta ansvar for eget liv.

Alltid noen slike som dette. Du aner bel hvor fort det kan balle på seg? Og hvor mange som faktisk har betalingsanmerkninger? Skulle tro det var et lovbrudd😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde en trøblete start på voksenlivet, og hadde masse betalingsanmerkninger, inkassosaker, saker i forliksrådet etc.  Når ting ordna seg og jeg fikk gjort opp for meg, hadde jeg ingen problemer med å få lån. 

Men, om du har en betalingsanmerkning for en sak du ikke har gjort opp for deg, så vil du ikke få lån - og godt er det! Det virker kanskje surt nå, og det kan hende ting blir ekstra vanskelig, men i det lange løp er disse kontrollmekanismene til vårt eget beste. 

Håper det ordner seg. Og, det er faktisk mulig å starte med blanke ark - når arkene er blanke!

Anonymkode: abdb9...698

Åh, takk. Godt å høre noen som deg som innrømmer dette. Jeg er 33år, så går ut ifra det ordner seg om noen år. 

Hvordan klarte du å ta tak på dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, startlån i husbanken. Var null prob. Fikk det under gjeldsordning.

Anonymkode: e1384...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Alltid noen slike som dette. Du aner bel hvor fort det kan balle på seg? Og hvor mange som faktisk har betalingsanmerkninger? Skulle tro det var et lovbrudd😌

Å ikke betale det man skylder burde være straffbart, for man stjeler jo i realiteten penger fra andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Men det er ett poeng... 
Ja, det kan fort balle på seg, men løsningen er aldri å ta opp mer lån da... 

Men du kan alltids ringe bankene, si at du har masse gjeld du ikke får betalt, så derfor ønsker du låne litt mer... 
Du har jo full jobb og mulighet for å betale neste måned, for du kan garantere at du ikke vil prioritere forfalt gjeld... 

Anonymkode: 2994a...0ca

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest takinova

I det øyeblikket du har betalt gjort opp det siste kravet forsvinner anmerkningen.

Hvis du eier bolig kan du likevel prøve å refinansiere. Enten i egen bank(vanskelig) eller hos en av de bankene som profiterer på slike kunder, bluestep e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Å ikke betale det man skylder burde være straffbart, for man stjeler jo i realiteten penger fra andre.

Langt ifra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Langt ifra. 

Ok. Kan du låne meg 100 000 da? Jeg har ikke tenkt å betale det tilbake, men det er vel greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Langt ifra. 

Hva gjør man da? 
Bare holder pengene som gissel? 

Om du ikke leverer tilbake noe som ikke er ditt i henhold til avtale, så er det pr def. tyveri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ok. Kan du låne meg 100 000 da? Jeg har ikke tenkt å betale det tilbake, men det er vel greit?

Da får du lønnstrekk til slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Du aner vel at det er et valg du har tatt helt selv og hvor mange som IKKE har betalingsanmerkning....?

Det er et lovbrudd. Du betaler ikke penger du skylder.

Fyfaen hvor dum kan man bli......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva gjør man da? 
Bare holder pengene som gissel? 

Om du ikke leverer tilbake noe som ikke er ditt i henhold til avtale, så er det pr def. tyveri. 

Det er en grunn til at det ikke er straffbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du aner vel at det er et valg du har tatt helt selv og hvor mange som IKKE har betalingsanmerkning....?

Det er et lovbrudd. Du betaler ikke penger du skylder.

Fyfaen hvor dum kan man bli......

Det er ikke et lovbrudd nei. Les deg opp på lovene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det hjelper jo ingen om den som skylder penger i tillegg havner i fengsel evt får en bot. 

Anonymkode: 4d5e3...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...