Gå til innhold

Jeg prøver å holde kontakten med en venn på andre siden av landet, men

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg føler at jeg maser. Ikke det at jeg sender han melding på melding, men kansje en hver sjette uke eller no sånt. Han svarer alltid villig, med bilder og forklaringer og utbroderinger, men han sender aldri meg melding først. 
Hva kan grunnen til det være? Tenker han ikke på meg? Er han blitt godt vandt? Hvis jeg slutter, kommer jeg ikke til å høre fra han mer tror jeg. Hans største frykt er å være til bry har han sakt.

Anonymkode: 0e695...7c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er kanskje litt av typen «ute av syne, ute av sinn», kombinert med at han ikke vil være til bry - så ja, sannsynligvis vil du ikke høre stort hvis ikke du tar inititativ. Det betyr ikke at han ikke blir glad når han hører fra deg. Personer som er slik, står i fare for å bli ganske ensomme, etter hvert som gamle kjente trekker seg unna. Man blir jo såret når kontakten er enveis. Mange har godt av å lære seg sosiale spilleregler og forsøke å følge dem til en viss grad, selv om tanker og følelser står i veien. Ikke gi ham opp! ❤️

Anonymkode: 6f901...970

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han er kanskje litt av typen «ute av syne, ute av sinn», kombinert med at han ikke vil være til bry - så ja, sannsynligvis vil du ikke høre stort hvis ikke du tar inititativ. Det betyr ikke at han ikke blir glad når han hører fra deg. Personer som er slik, står i fare for å bli ganske ensomme, etter hvert som gamle kjente trekker seg unna. Man blir jo såret når kontakten er enveis. Mange har godt av å lære seg sosiale spilleregler og forsøke å følge dem til en viss grad, selv om tanker og følelser står i veien. Ikke gi ham opp! ❤️

Han er ganske ensom. Men han vet også at hvis han vil gjøre noe med det, må han ut av komfortsonen og ta kontakt med folk. Allikevel gjør han det så sjelden. Jeg vil jo ikke mase heller.

TS

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han er ganske ensom. Men han vet også at hvis han vil gjøre noe med det, må han ut av komfortsonen og ta kontakt med folk. Allikevel gjør han det så sjelden. Jeg vil jo ikke mase heller.

TS

Du maser ikke, etter mitt skjønn. Så hvis du orker å holde kontakten, fortsett slik du gjør. Går an å si noe i retning av at det er hyggelig hvis dere bytter litt på hvem som tar kontakt, eller at det er «hans tur» eller noe sånt, til å ta kontakt. Eller ta en mer direkte prat om det, hvis det er mulig. 

Skrevet

Jeg synes forresten det ofte er slik at folk som sliter med ett eller annet, enten det er angst eller depresjon eller andre ting, altfor ofte lar folkeskikken fare i kontakt med andre mennesker, de lar følelsene styre for mye og er fanget i seg selv. De glemmer å svare, glemmer å takke, glemmer å følge opp, og i det hele tatt glemmer at omverdenen også har følelser og reaksjoner. Depresjonens eller angstens vesen er jo sånn, at ens egne problemer kommer i første rekke. Og det gjør nesten alle sosiale relasjoner vanskelige. 

Skrevet

❤️❤️

Jeg bare redd for å virke masete når han muligens ikke vil ha noe med meg og gjøre. Hva hvis han bare er høflig?

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

❤️❤️

Jeg bare redd for å virke masete når han muligens ikke vil ha noe med meg og gjøre. Hva hvis han bare er høflig?

TS

Så lenge ham svarer og har dialog med deg og ikke avviser deg, ser jeg ikke noe problem iht kontakten du har. Noen føler de presser seg på andre og tar ikke så mye kontakt. Selv om de kanskje vil. Men setter pris på å bli kontaktet. Ikke uvanlig om han har litt usikkerhet på seg selv osv. Da teærenger man de rundt som er gode på å ta iniativ

Anonymkode: edfe5...1d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Så lenge ham svarer og har dialog med deg og ikke avviser deg, ser jeg ikke noe problem iht kontakten du har. Noen føler de presser seg på andre og tar ikke så mye kontakt. Selv om de kanskje vil. Men setter pris på å bli kontaktet. Ikke uvanlig om han har litt usikkerhet på seg selv osv. Da teærenger man de rundt som er gode på å ta iniativ

Anonymkode: edfe5...1d2

Neida. Han svarer villig og utfyllende hver gang. ❤️

TS

Skrevet

Jeg er nok litt som kompisen din, men har blitt bedre til sånt de siste åra da. Den ene venninnen min har jeg god kontakt med nettopp fordi hun har "mast".  Jeg tør liksom ikke ta kontakt med folk fordi jeg tror at folk ikke liker meg. Jeg er skikkelig dårlig på sånt. Vennen din virker ikke avvisende, så han setter nok pris på kontakten :)

Anonymkode: 3db84...7a0

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg er nok litt som kompisen din, men har blitt bedre til sånt de siste åra da. Den ene venninnen min har jeg god kontakt med nettopp fordi hun har "mast".  Jeg tør liksom ikke ta kontakt med folk fordi jeg tror at folk ikke liker meg. Jeg er skikkelig dårlig på sånt. Vennen din virker ikke avvisende, så han setter nok pris på kontakten :)

Anonymkode: 3db84...7a0

Håper det går seg til for deg. Jeg er sikker på folk liker deg. ☺️

Kompisen min vet jeg liker han for det har jeg sagt til han.

TS

Skrevet

Så lenge han svarer med entusiasme ville jeg fortsatt. Alle er ikke like flinke til eller synes det faller like naturlig å ta kontakt og initiativ, men det trenger ikke bety at de ikke setter pris på det. -Jeg er så glad for at du tar initiativ - jeg vil jo treffes selv om jeg ikke er så flink til å ta kontakt, sa en venninne til meg en gang, og jeg tror det gjelder for mange.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...