Gå til innhold

Hvordan skrive Permisjonssøknad?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du har vel kanskje noe rutiner og formelt skriv som kan leveres på jobb? 

Anonymkode: 89b09...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til NAV fyller du ut skjema på nett. Til arbeidsgiver sender du en e-post om at du skal ha foreldrepermisjon fra dato x, og at du foreløpig regner med å være tilbake på jobb dato y, men at det kan bli endringer senere. Husk at permisjon er en rett du har, så du informerer om når du skal ha det - du søker ikke.

Hvis du planlegger å ta ut ferie i forbindelse med permisjonen, eller ta ulønnet permisjon, er det greit å opplyse om det samtidig.

Anonymkode: 7c863...72d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Til NAV fyller du ut skjema på nett. Til arbeidsgiver sender du en e-post om at du skal ha foreldrepermisjon fra dato x, og at du foreløpig regner med å være tilbake på jobb dato y, men at det kan bli endringer senere. Husk at permisjon er en rett du har, så du informerer om når du skal ha det - du søker ikke.

Hvis du planlegger å ta ut ferie i forbindelse med permisjonen, eller ta ulønnet permisjon, er det greit å opplyse om det samtidig.

De tre permisjonene jeg har hatt, hos ulike arbeidsgivere har jobben også hatt et elektronisk skjema

Anonymkode: d35ae...437

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Hos en del arbeidsplasser må man likevel søke. Det er en formalitet men de skal ha det inn i systemene sine. Hos oss trengte de og brevet fra NAV om innvilget foreldrepenger. 

Du må spørre din egen arbeidsplass TS. Spør sjefen eller HR eller sjekk personalhåndbok. 

Anonymkode: 3c08f...8f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hos en del arbeidsplasser må man likevel søke. Det er en formalitet men de skal ha det inn i systemene sine. Hos oss trengte de og brevet fra NAV om innvilget foreldrepenger. 

Du må spørre din egen arbeidsplass TS. Spør sjefen eller HR eller sjekk personalhåndbok. 

Det heter som ofte Varsel om foreldrepermisjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det heter som ofte Varsel om foreldrepermisjon. 

Mye mulig, hos oss het det "Application for long term leave" eller noe og så var det en dropdown der jeg valgte "Parental leave". Vil tro dette varierer på hvilket system som brukes av HR, hos oss brukes Workday. Jeg brukte samme system og skjema for å søke om ulønnet permisjon senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mye mulig, hos oss het det "Application for long term leave" eller noe og så var det en dropdown der jeg valgte "Parental leave". Vil tro dette varierer på hvilket system som brukes av HR, hos oss brukes Workday. Jeg brukte samme system og skjema for å søke om ulønnet permisjon senere.

Det er greit, poenget er at det er ikke en søknad, det er bare noe du varsler om. De kan ikke avslå den. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobben min er det et skjema man fyller ut og leverer. 

Anonymkode: 5900d...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

På jobben min er det et skjema man fyller ut og leverer. 

Anonymkode: 5900d...97f

Det er det på jobben min også. 

Til ts, Spør leder hvordan det skal gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...