AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #1 Skrevet 18. august 2023 Jeg har en venninne som har det vanskelig, men er plagsom. Hun ringer og skriver meldinger hver dag. Hvordan setter man grenser uten å fornærme? Jeg ønsker ikke så mye kontakt med noe som helst.. Anonymkode: 2ec09...319 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #2 Skrevet 18. august 2023 Erfaringsmessig så synes jeg slike mennesker blir alt eller ingenting. Har (har hatt) slike venner selv, og selv om jeg ber de roe ned på forskjellige måter, så hjelper det ikke. Vil man ikke svare på sms eller telefon, så hopper de over til andre kanaler. De klarer kanskje en dag eller to, men så er det på igjen. Skulle gjerne visst oppskriften selv…. Anonymkode: 16e65...654 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #3 Skrevet 18. august 2023 Jeg måtte avslutte to sånne vennskap. Det ble for belastende; tok for mye energi og nattesøvn🥹 Anonymkode: 695b5...ac4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #4 Skrevet 18. august 2023 Min venninne er sånn hele tiden. Sender meldinger hver dag. En dag svarte jeg ikke o løpet av ett par timer og da kontaktet hun min mann for å spørre om jeg hadde det bra. Jeg var på fotball cup og hadde ikke sett meldingen. Jeg spurte litt irritert om hvorfor hun kontaktet min mann. Hun ble bekymret når hun ikke fikk svar. Hun er mye hjemme og har tid til å sitte på mobilen mye Anonymkode: ee230...280 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #5 Skrevet 18. august 2023 Hun har det vanskelig men er plagsom. Hun kontakter deg fordi hun har det vanskelig. Hvorfor ønsker du ikke kontakt? Merker det er mange her inne som ikke bryr seg om medmennesker, nei det blir for slitsomt. Jeg tør ikke ta kontakt med venninner særlig ofte selv av frykt for å virke plagsom. Sånn er samfunnet blitt. Jeg synes i det minste du kan være ærlig og si at Sorry, du er ikke verdt noe for meg lenger. Men det tør du ikke? Anonymkode: 35b62...134
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #6 Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hun har det vanskelig men er plagsom. Hun kontakter deg fordi hun har det vanskelig. Hvorfor ønsker du ikke kontakt? Merker det er mange her inne som ikke bryr seg om medmennesker, nei det blir for slitsomt. Jeg tør ikke ta kontakt med venninner særlig ofte selv av frykt for å virke plagsom. Sånn er samfunnet blitt. Jeg synes i det minste du kan være ærlig og si at Sorry, du er ikke verdt noe for meg lenger. Men det tør du ikke? Anonymkode: 35b62...134 Husk at mange har fullt opp med jobb, familie, barn, hus, ting som skal ordnes og fikses. Når ettermiddagen/kvelden kommer trenger man kanskje å ha tid til seg selv også. Jeg personlig trenger tiden etter barn er lagt til å få slappet av så jeg har energi til neste dag. Da kan det være ganske så slitsomt å skulle være terapaut for venninner i tillegg. Jeg tror de fleste bryr seg om sine medmennesker, men man har kanskje ikke nok tid og energi til å følge opp alt og da er det gjerne det sosiale livet som blir nedprioritert. Anonymkode: af356...67a 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #7 Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hun har det vanskelig men er plagsom. Hun kontakter deg fordi hun har det vanskelig. Hvorfor ønsker du ikke kontakt? Merker det er mange her inne som ikke bryr seg om medmennesker, nei det blir for slitsomt. Jeg tør ikke ta kontakt med venninner særlig ofte selv av frykt for å virke plagsom. Sånn er samfunnet blitt. Jeg synes i det minste du kan være ærlig og si at Sorry, du er ikke verdt noe for meg lenger. Men det tør du ikke? Anonymkode: 35b62...134 Det var da å ta det vel langt.. i vennskap er det to parter. Begge skal ha glede av vennskapet. Om en part blir brukt som psykolog, eller emosjonell søppelbøtte så vil vennskapet over tid bli ødelagt. Jeg satt i et slikt vennskap i over 10 år. Jeg brøt dette vennskapet. Fordi jeg trengte å ta vare på meg selv; jeg ble utmattet, sint, frustrert - og dessverre ingen glede. Og da er det ikke et vennskap jeg ønsker. Anonymkode: b532a...946 4
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #8 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (På 18.8.2023 den 5.50): Hun har det vanskelig men er plagsom. Hun kontakter deg fordi hun har det vanskelig. Hvorfor ønsker du ikke kontakt? Merker det er mange her inne som ikke bryr seg om medmennesker, nei det blir for slitsomt. Jeg tør ikke ta kontakt med venninner særlig ofte selv av frykt for å virke plagsom. Sånn er samfunnet blitt. Jeg synes i det minste du kan være ærlig og si at Sorry, du er ikke verdt noe for meg lenger. Men det tør du ikke? Anonymkode: 35b62...134 For enkelte blir det for mye rett og slett. Vært der selv Anonymkode: c1214...d7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå