AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #1 Skrevet 18. august 2023 Jeg har gått ut av et voldelig forhold, min eks har besøksforbud over for meg og våre barn. Jeg har møtt en ny fantastisk mann og vi har vært sammen en lang periode men han har ikke møtt barna enda. En kort periode i vår var det ikke besøksforbud og min eks sendte meg en melding at han kom til å politianmelde meg om jeg introduserte barna for en ny mann om han ikke fikk vite fullt navn på mannen. Jeg møter kjæresten min når jeg har mulighet, men siden barnefar ikke har samvær men 50%foreldreansvar så har jeg begrenset mulighet til barnevakt. Nå har jeg ferie og har ikke møtt kjæresten på tre uker for eneste mulighet er at han kommer til meg og vil ikke risikere at barna våkner å ser en fremmed mann her, skal jeg introdusere barna til noen nye vil jeg ha god tid og forberede di. problemet er at siden min eks har kontakt og besøksforbud så kan jeg ikke ta kontakt for å gi han navnet på min nye kjæreste og derfor kan jeg ikke møte han nå i ferien. Jeg ønsker å respektere eks og ikke gjøre noe som evt kan gjøre samvær med barna vanskelig i fremtiden og ønsker ikke å gjøre eks sint for det kan gå ut over barna om det noengang blir snakk om samvær. min nye kjæreste viser stor forståelse og presser ikke noe, han er også villig til å snakke med min eks for å prøve å få en god dialog og et samarbeid om eks får samvær med barna. men jeg savner kjæresten min, så lurer på kan han anmelde meg om jeg introduserer barna for en ny mann selv om jeg ikke har informert eks om dette? Evt hvordan kan jeg informere han siden jeg heller ikke kan bruke en tredjepart for å ta kontakt med ex Anonymkode: 7eb10...040
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #2 Skrevet 18. august 2023 Nei, så klart han ikke kan det. Anonymkode: 71088...1cd 7 5
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #3 Skrevet 18. august 2023 Du postet jo nettopp en tråd om akkurat det samme, slutt!! Anonymkode: 785e4...ac1 1 1
flusa Skrevet 18. august 2023 #4 Skrevet 18. august 2023 Nei, selvfølgelig har han IKKE krav på å vite det!??! Unnskyld, men det virker som du er veldig redd for han,og han har manipulert deg veldig.. Dette høres ut som slik min ex er/var.. Helt syk i hodet.. Han kan ikke gjøre noe som helst, du skal leve livet ditt viderd uten han,du! Tror han bare har det i kjeften, og kommer med tomme trusler. Ønsker dere all mulig lykke til videre,jeg vet at dette er fryktelig tungt og slitsomt å ha det slik.. God klem..❤️ 9 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #5 Skrevet 18. august 2023 Er sikkert ljug i begge trådene også. Anonymkode: 785e4...ac1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #6 Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er sikkert ljug i begge trådene også. Anonymkode: 785e4...ac1 Jeg tror det er større sjanse for at ts har ettervirkninger av vold og derfor ikke helt vet hva hun har rett på av privatliv. Det er helt vanlig å prøve å minske volden ved å etterkomme urimelige krav. Den andre tråden gjorde kanskje at hun flyttet fokus og da kan det være greit å lage en ny tråd for den problemstillingen som ellers lett drukner i forhold til åpningsinnlegget. Ts, jeg håper du har samtaler med krisesenter eller andre for å sortere tanker og følelser. Jeg tror det er viktig for å bygge deg selv opp igjen og vite hvor du har rett til å sette grenser. Han kan helt klart ikke kreve å få vite navnet slik situasjonen er. Anonymkode: 1d0f7...d74 9
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #7 Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Du postet jo nettopp en tråd om akkurat det samme, slutt!! Anonymkode: 785e4...ac1 ? Anonymkode: 7eb10...040
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #8 Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Er sikkert ljug i begge trådene også. Anonymkode: 785e4...ac1 Ja det var meg på begge, mest for juss har få som er innom, ønsker egentlig svar for å vite hva jeg kan gjøre og regner med at jeg ikke er alene om dette☺️ Anonymkode: 7eb10...040 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #9 Skrevet 18. august 2023 flusa skrev (47 minutter siden): Nei, selvfølgelig har han IKKE krav på å vite det!??! Unnskyld, men det virker som du er veldig redd for han,og han har manipulert deg veldig.. Dette høres ut som slik min ex er/var.. Helt syk i hodet.. Han kan ikke gjøre noe som helst, du skal leve livet ditt viderd uten han,du! Tror han bare har det i kjeften, og kommer med tomme trusler. Ønsker dere all mulig lykke til videre,jeg vet at dette er fryktelig tungt og slitsomt å ha det slik.. God klem..❤️ Takk🥰 Anonymkode: 7eb10...040 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #10 Skrevet 18. august 2023 Ikke fortell han NOE, det har han ikke krav på. Er det trygt at ungene er hos han så mye?! Anonymkode: 1922d...aa2 5
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #11 Skrevet 18. august 2023 Prøv å få foreldreansvaret. Anonymkode: 8725a...10c 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #12 Skrevet 18. august 2023 Han har ikke krav på navn eller noe informasjon om din kjæreste. Dette er forsøk på kontroll. Du kan date og introdusere kjæresten din for barna. Han kan ikke anmelde deg for dette. Du bryter ingen lov. Han har enda mindre å si når han heller ikke har samvær. Skjønner at du blir usikker når han er og har vært en kontrollerende og voldelig fyr. Pust med magen og gå videre med livet ditt. Anonymkode: 7ec43...f42 7 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #13 Skrevet 18. august 2023 Ny kjæreste trenger heller ikke ta kontakt eller få noen form for godkjenning av din eks. Du fremstår manipulert og usikker. Vil anbefale deg støtte av en god psykolog evt. familievernkontoret (alene uten eks) så du får hjelp til å rekalibrere egen vurderingsevne. Har vært der selv etter samme type forhold. Måtte "lære" men grensesetting og få hjelp til å vurdere rimeligheten (urimeligheten) i forespørsler fra eks en stund etter bruddet for min egen vurderingsevne var helt ødelagt etter og ha vært under kontroll av den mannen så lenge. Lykke til ❤️ Anonymkode: 7ec43...f42 4 5
Miaiai Skrevet 18. august 2023 #14 Skrevet 18. august 2023 (endret) Han prøver og ha kontroll, han bryr seg ikke om barnas beste her. Det er han som vil ha navnet for og mest sannsynlig for og kunne trakassere den nye kjæresten. Du burde gå et sted der du kan få hjelpe til og prate om sånne ting. Prøv Familievernkontoret først der kan du få gode råd om hva du skal gjøre videre. Aner ikke hvor lenge du har vært med den nye kjæresten, men kan dem ikke snart få hilse på han, så slipper dere og være mange uker uten og se hverandre. Du burde få noe form for avlasting. Snakke med en psykriatisk sykepleier i kommuen burde du vært hos samtaler til det er gratis, be legen henvise dit. Du trenger og få pratet med noen om alt du har vært i dette forholdet med x, og det at han forsatt prøver og styre livet ditt såpass. Ikke la deg diktere av han til og holde avstand til en kjæreste som vikrer og mene alvor her. La barna møte han ute på en lekeplass først, en middag seinere og litt lek og hyggge på ettermiddagen. Og så kan han fint være der når dem vet litt hvem han er etter dem har lagt seg også. Vent litt med overnattinger, men så er det en naturlig del det også. men du trenger ogås hjelp her til og bli sterkere og komme deg opp etter og ha blitt trykket ned av en som forsvart prøver og styre livet ditt. som hun over sier mente jeg familevernskontoret uten x her. Endret 18. august 2023 av Miaiai 5
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #15 Skrevet 18. august 2023 Din eks sier det kun fordi han har makten over deg (i hans øyne). Enhver person som ikke har opplevd å bli styrt av en sånn fyr forstår at han selvfølgelig ikke kan forlange noe som helst. Men vurderingsevne, selvtillit og grenser blir visket ut når man lever i sånne forhold. Svaret er selvfølgelig at NEI, han kan ikke kreve det, han sier det for å fortsatt ha makten over deg og styre livet ditt. Det skal han selvfølgelig ikke gjøre lenger! Anonymkode: 1263d...9a3 5 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #16 Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ikke fortell han NOE, det har han ikke krav på. Er det trygt at ungene er hos han så mye?! Anonymkode: 1922d...aa2 Tror ikke dem har samvær, men at han har delt foreldreansvar. Det vil si han kan ha ting og si i livet til barna. Men ikke på den måten han tror her, ene og alene for og prøve og styre livet hennes. Det er helt feil måte og bruke det på. Hun burde egentlig prøve og få den alene. Noen som ikke vil sine egne barn det beste eller trakassere barnemor er ikke egnet til den delen, hun som burde bestemme alt over barna her. Anonymkode: cb7f7...63b 2
Gjest Lurven Skrevet 18. august 2023 #17 Skrevet 18. august 2023 Ja han kan det, også må du gi han personnummeret og navnet på bestemor
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #18 Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har gått ut av et voldelig forhold, min eks har besøksforbud over for meg og våre barn. Jeg har møtt en ny fantastisk mann og vi har vært sammen en lang periode men han har ikke møtt barna enda. En kort periode i vår var det ikke besøksforbud og min eks sendte meg en melding at han kom til å politianmelde meg om jeg introduserte barna for en ny mann om han ikke fikk vite fullt navn på mannen. Jeg møter kjæresten min når jeg har mulighet, men siden barnefar ikke har samvær men 50%foreldreansvar så har jeg begrenset mulighet til barnevakt. Nå har jeg ferie og har ikke møtt kjæresten på tre uker for eneste mulighet er at han kommer til meg og vil ikke risikere at barna våkner å ser en fremmed mann her, skal jeg introdusere barna til noen nye vil jeg ha god tid og forberede di. problemet er at siden min eks har kontakt og besøksforbud så kan jeg ikke ta kontakt for å gi han navnet på min nye kjæreste og derfor kan jeg ikke møte han nå i ferien. Jeg ønsker å respektere eks og ikke gjøre noe som evt kan gjøre samvær med barna vanskelig i fremtiden og ønsker ikke å gjøre eks sint for det kan gå ut over barna om det noengang blir snakk om samvær. min nye kjæreste viser stor forståelse og presser ikke noe, han er også villig til å snakke med min eks for å prøve å få en god dialog og et samarbeid om eks får samvær med barna. men jeg savner kjæresten min, så lurer på kan han anmelde meg om jeg introduserer barna for en ny mann selv om jeg ikke har informert eks om dette? Evt hvordan kan jeg informere han siden jeg heller ikke kan bruke en tredjepart for å ta kontakt med ex Anonymkode: 7eb10...040 Dette har du allerede postet en tråd om!! Anonymkode: c3e58...578
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #19 Skrevet 18. august 2023 Svaret er et klinkende klart nei. Han har overhodet ikke krav på det, i alle fall ikke i deres situasjon. Da vil han kunne fortsette trakasseringen ved å gå på din kjæreste. Anonymkode: 32bc2...5ae 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #20 Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja det var meg på begge, mest for juss har få som er innom, ønsker egentlig svar for å vite hva jeg kan gjøre og regner med at jeg ikke er alene om dette☺️ Anonymkode: 7eb10...040 Hva du kan gjøre? Drit i å svar han, han har besøksforbud, han har ikke lov til å kontakte deg. Anonymkode: 2ca48...919 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå