Gå til innhold

Eks krever at jeg sier hvem min nye kjæreste er, men han har besøksforbud

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått ut av et voldelig forhold, min eks har besøksforbud over for meg og våre barn. Jeg har møtt en ny fantastisk mann og vi har vært sammen en lang periode men han har ikke møtt barna enda. En kort periode i vår var det ikke besøksforbud og min eks sendte meg en melding at han kom til å politianmelde meg om jeg introduserte barna for en ny mann om han ikke fikk vite fullt navn på mannen. Jeg møter kjæresten min når jeg har mulighet, men siden barnefar ikke har samvær men 50%foreldreansvar så har jeg begrenset mulighet til barnevakt. Nå har jeg ferie og har ikke møtt kjæresten på tre uker for eneste mulighet er at han kommer til meg og vil ikke risikere at barna våkner å ser en fremmed mann her, skal jeg introdusere barna til noen nye vil jeg ha god tid og forberede di.

problemet er at siden min eks har kontakt og besøksforbud så kan jeg ikke ta kontakt for å gi han navnet på min nye kjæreste og derfor kan jeg ikke møte han nå i ferien. Jeg ønsker å respektere eks og ikke gjøre noe som evt kan gjøre samvær med barna vanskelig i fremtiden og ønsker ikke å gjøre eks sint for det kan gå ut over barna om det noengang blir snakk om samvær. 

min nye kjæreste viser stor forståelse og presser ikke noe, han er også villig til å snakke med min eks for å prøve å få en god dialog og et samarbeid om eks får samvær med barna.

men jeg savner kjæresten min, så lurer på kan han anmelde meg om jeg introduserer barna for en ny mann selv om jeg ikke har informert eks om dette? Evt hvordan kan jeg informere han siden jeg heller ikke kan bruke en tredjepart for å ta kontakt med ex

Anonymkode: ccb88...d6b

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, han kan ikke kreve noe som helst av dette. Ignorer han. 

Anonymkode: f0498...e20

• Liker 22
  • Nyttig 12
Skrevet

Siden din eks har besøksforbud, så tenker jeg at dette er noe du bør snakke med politiet om. For det din eks sa da han ikke hadde besøksforbud kan, i lys av historikken, ses som en trussel og forsøk på manipulering og kontrollering av deg. Noe som politiet bør vite om for å kunne vurdere farerisikoen fremover.

Om din eks ev. skulle anmelde deg, så kan han ikke kreve å få vite navn på din nye kjæreste, så en slik anmeldelse vil han ikke komme noen vei med.

Men snakk med politiet om det uansett, for det at han sa dette er noe politiet bør og må vite om mtp. videre risikovurdering av hvor stor fare han utgjør mot deg , barna og ev. ny partner.

Anonymkode: b48e0...660

• Liker 29
  • Nyttig 12
Skrevet

Be eksen din om å dra til helvete. Eller bare ignorer han.

Anonymkode: 8b9db...8ef

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Be eksen din om å dra til helvete. Eller bare ignorer han.

Anonymkode: 8b9db...8ef

Kunne jeg ignorert han så hadde det ikke vært besøksforbud, all kontakt vi har handler om trussel, han skal saksøke meg, han mener jeg er psykisk ustabil, han mener jeg er farlig, han sender meg melding hvor han mener jeg er farlig og må slutte å kontakte han, men jeg har aldri tatt kontakt, jeg svarer på Mail som handler om barna og overser alt annet. Alle Mail og lydopptak blir sendt til politijurist og det er jurist som bestemmer når vi skal ha besøksforbud

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kunne jeg ignorert han så hadde det ikke vært besøksforbud, all kontakt vi har handler om trussel, han skal saksøke meg, han mener jeg er psykisk ustabil, han mener jeg er farlig, han sender meg melding hvor han mener jeg er farlig og må slutte å kontakte han, men jeg har aldri tatt kontakt, jeg svarer på Mail som handler om barna og overser alt annet. Alle Mail og lydopptak blir sendt til politijurist og det er jurist som bestemmer når vi skal ha besøksforbud

Hvorfor i ALLE DAGER ønsker du å respektere denne mannen, og vil "ikke gjøre noe som evt kan gjøre samvær med barna vanskelig i fremtiden og ønsker ikke å gjøre eks sint for det kan gå ut over barna om det noengang blir snakk om samvær".

Han har ikke fortjent noe av dette. Ikke under noen omstendighet la han være en del av barnas liv, det er ikke det beste for barna. Det beste for de er å bli introdusert for en ny, snill mann, om du ønsker at de skal ha en farsfigur i livet. Ikke la denne mannen diktere livet ditt noe mer. Bli ferdig med ham, kutt ham fullstendig ut og gå videre. Gjør akkurat det du har lyst til uten å ta noe som helst hensyn til hva han skulle ønske eller mene. Han manipulerer deg, og høres ut som en farlig mann. Er dette virkelig noe barna dine skal måtte forholde seg til?   

Anonymkode: a9a4b...f63

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Du må virkelig slutte "å være snill" for å unngå mer konflikt. Det funker ikke med disse menneskene. All informasjon og kontakt vil bli brukt mot deg. Ungene bør ha lite samvær og du bør fortsette med minimal kontakt resten av livet. Ny kjæreste bør ha null kontakt. Ved "å være snill" gir du han informasjon og mulighet til å fortsette og terrorisere dere. Det er ubehagelig i starten ja, men det er det som skal til. Grensesetting. Så får han bli sint da. Det er ikke farlig for deg nå om han sitter og furter i egen leilighet et sted. Håper du har søkt om bidrag gjennom nav. 

Anonymkode: 22bc6...f19

• Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet

Ikke gi han den makten!!! Min eks hadde også besøksforbud og jeg hadde en ny kjæreste. Min kjæreste traff barna mine tidlig fordi jeg har de 100% og noe annet ville være vanskelig. Først introdusert som en venn og senere kjæreste.  

Selvfølgelig ville eks bestemme at jeg ikke skulle få "lov" til ditt og datt men den makten ga jeg han aldri så da nyttet det ikke for han å prøve heller. 

Anonymkode: 80caf...3eb

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Neste gang dere prater sammen så si at du har hatt en livsveiendring, at mannen du har valgt er Gud, vår herre! Og at det finnes ingen annen . 

Si også at du vurderer å sende barna i barnehjem fordi du vil gå i kloster.

Kaller han deg gal så må du bare bekrefte det at han er nok ikke den eneste som synes det, men at du er sikker på valget ditt fordi Gud prater til deg.

Anonymkode: 40798...073

Skrevet

Hva skal han annelde deg for? Å ha fått deg kjæreste? Enig om at du bør ta opp dette med politiet. Og din ex har ingenting med at din kjæreste møter din nye mann. Har han brutt besøjaforbudet med hrnvendelsen sin bør du iallefall anmelde. Din ex har 0 med  hva du gjør og ikke gjør.

Med besøksforbudet kommer han ikke så langt noen steder. 

Heretter så opplyser du han om ingenting utover det han har krav på å vite. Men det han har krav på å vite kan han hente opp selv. Og det er om barna har vært hos lege, hvirdan det går på skole

Anonymkode: 1bdb1...93c

• Liker 10
Skrevet

Det er jo en kjent sak det at religiøse mennesker er blottet for sunn fornuft og at disse nytter det ikke å prate med.

• Liker 2
Skrevet

Siden han har fått besøksforbud mot både deg og barna, så er det vel relativt godt dokumentert hvem som er den ustabile her.... 

Hva skal han anmelde deg for? For å gå videre med livet ditt? 
Han har ikke rett til noe som helst info om deg og dine kjærlighetsforhold. Han har ingenting med hvem du presenterer ungene for.

For å si det slikt:
Du kan gå inn i ett forhold med fem menn samtidig nå og introdusere barna for alle, uten at eksen din har noe som helst grunnlag for å anmelde deg... Du kan gå på tinderdate hver uke med nye menn, og introdusere barna for alle på første date, uten at det er grunnlag for anmeldelse. 

Anonymkode: 6eeed...9a6

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Hva i all verden skulle han politianmelde deg for? Det er ikke straffbart å ha en kjæreste. Det hadde ikke engang vært straffbart om dere fortsatt var sammen.

Ignorer ham og gjør det som er best for barna og deg.

Anonymkode: a090f...07a

• Liker 10
Skrevet

Oi, jeg jobber terapeutisk med voldsutsatte damer, og mange av de har en ganske forvrengt lojalitet til voldsutøver. Han har tidligere hatt kontroll over deg fysisk og psykisk, men dessverre virker det som om han har kontroll psykisk over deg fortsatt. Ut fra det jeg leser, så går du ennå rundt på "tåspissene" for å ikke lage bråk. Kroppen vet at hvis du tidligere lagde bråk, så kunne du faktisk risikere å dø, og kroppen husker, tro du meg!. 

Det jeg leser, er at han fortsatt har psykisk kontroll over deg, og du lister deg rundt og gjør det du kan for å "please" han. Dere er gått ifra hverandre, og vet du, jeg hadde faktisk ikke oppgitt min nye kjærestes navn til min eks som hadde besøksforbud. Det du kan risikere er at han begynner å kontakte din nye kjæreste, og da kanskje i første omgang både true og svartmale deg. 

Jeg tenker at hvis du mener at denne nye kjæresten er en som du kjenner godt, og som du anser som en god mann, så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke skulle introdusere han til barna. De trenger jo ikke å se at dere er kjærester (med kyssing, håndholding og slikt), men tenker det kan være greit for de å se at mamma har gode venner som kan gjøre hyggelige ting sammen med de. 

Den dagen din nye kjæreste blir en stor del av barnas liv, så kan du informere din eks, men spør du meg, så er du ikke på noen måte forpliktet til å gjøre det nå. Heller tvert imot. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er jo en kjent sak det at religiøse mennesker er blottet for sunn fornuft og at disse nytter det ikke å prate med.

Jeg synes ikke at posten din oser av fornuft heller. 

Anonymkode: 40369...445

• Liker 6
Skrevet

Tror det kan være en fordel for ungene å bli eksponert for en mer velfungerende farsfigur. 
Og helst få sementert ett godt forhold mellom ungene og ny partner, før eksen klarer å forgifte sinnet dems.

• Liker 7
Skrevet

Han sender deg mld om at du er gal og må slutte å kontakte han? Høres ut som en del av en langsiktig plan for å få andre til å tro nettopp dette, der han kan bruke egne sms som «bevis».

Hold deg unna all kontakt.

Anonymkode: c60f8...b50

• Liker 4
Skrevet

Jeg jobber med barnefordelingssaker. 

Drit i eksen din. Han prøver å kontrollere deg. Han har ikke rett til å vite noe, og det er helt naturlig at du skjermer ditt privatliv fra han i et slikt tilfelle.

Du skal bare gjøre det som er best for barna dine, og du introduserer din nye kjæreste for de når de og forholdet er klare for det. 

Avhengig av sakens natur skal du kanskje på sikt samarbeide med han om barna, men ikke i dag mens han ikke har samvær og kontakt- og besøksforbud. 

Det er ikke straffbart å introdusere ny partner til barna så han har ingenting han kan anmelde. 

Husk også at dersom barna har fast bosted med deg så kan du faktisk flytte med barna hvor du ønsket i Norge uten hans samtykke. For noen er det nødvendig for å få fred fra voldsutøvere og for å skjerme barna. Barna vil ha rett på barnehage og skoleplass på nye stedet uten hans samtykke. 

T.o. er det ikke ulovlig for deg å kontakte han. DU er ikke ilagt kontaktforbud og risikerer ikke straff. Jeg anbefaler ikke kontakt, men dersom du skal flytte har du plikt til å varsle han 3 mnd før dersom du skal gjøre alt riktig. Selv om du varsler kan han ikke stanse flyttingen.

Anonymkode: 5e6f6...79d

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han har ingenting med hvem du presenterer ungene for.

Så lenge han har 50% foreldrerett så har han vel noe med det hvis hun presenterer ungene for noen som er skadelig? Hvis et av barna feks skal utredes så må han fremdeles underskrive?

Det at barnas mor går inn i et nytt forhold er helt naturlig og ikke noe en voldelig eks kan kontrollere.

Anonymkode: 40369...445

Skrevet

Han kan ikke politianmelde deg for ny kjæreste, og du har ingen informasjonsplikt om ny kjæreste heller. 

En far som har besøksforbud mot sine egne barn burde vel neppe ha samvær, så ikke tilrettelegg for det. 

Anonymkode: 267f1...e48

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...