AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #1 Skrevet 17. august 2023 Finnes det noe sted man kan få litt hjelp og veiledning som en blandet familie med mine, dine og våre barn? Her har både mannen og jeg barn fra før, samt vi har fått ett felles. Tilsammen 4 barn. På mange måter har vi det veldig fint sammen, og det at vi har fått et felles barn har blitt tatt veldig godt i mot av de eldre søsknene. De forguder den minste. Men jeg kjenner et sterkt behov for å få litt hjelp med andre utfordringer mtp de eldre barna. Jeg syns det til tider er vanskelig å være bonusmor, mtp barnas mor, som har vært en stor utfordring, og også rundt det ene barnet mannen min har fra før. Jeg er veldig glad i alle barna, men hverdagen er til tider tøff. Jeg ønsker altså veiledning både til hvordan vi som par skal håndtere situasjonen, for å bedre kommunikasjonen mellom oss, og til hvordan jeg kan være en best mulig bonusmor. Er familievernkontoret veien å gå? Noen som har erfaringer rundt akkurat dette? Anonymkode: e3b0d...1f4 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #2 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Finnes det noe sted man kan få litt hjelp og veiledning som en blandet familie med mine, dine og våre barn? Her har både mannen og jeg barn fra før, samt vi har fått ett felles. Tilsammen 4 barn. På mange måter har vi det veldig fint sammen, og det at vi har fått et felles barn har blitt tatt veldig godt i mot av de eldre søsknene. De forguder den minste. Men jeg kjenner et sterkt behov for å få litt hjelp med andre utfordringer mtp de eldre barna. Jeg syns det til tider er vanskelig å være bonusmor, mtp barnas mor, som har vært en stor utfordring, og også rundt det ene barnet mannen min har fra før. Jeg er veldig glad i alle barna, men hverdagen er til tider tøff. Jeg ønsker altså veiledning både til hvordan vi som par skal håndtere situasjonen, for å bedre kommunikasjonen mellom oss, og til hvordan jeg kan være en best mulig bonusmor. Er familievernkontoret veien å gå? Noen som har erfaringer rundt akkurat dette? Anonymkode: e3b0d...1f4 Ring familievernkontoret. Der får dere time til veiledning. Har du mye penger så går du til privat psykolog/familieterapi. Lykke til! Det er ikke et lett liv! Anonymkode: a8d67...0e0
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #3 Skrevet 18. august 2023 Vi har vært to ganger på fvk, har en time igjen. Syns dessverre ikke vi blir møtt på det som vi selv opplever er utfordrende for oss, det er lissom bare snakk om hvordan tenåringer er og hva man bare må forvebte av dem. Personlig trodde jeg vi skulle få litt mer veiledning som par, hvordan ta vare på parforholdet når det oppstår utfordringer og konflikter. Vurderer å be om å bytte terapeut, men syns det er litt ubehagelig det også. Anonymkode: 10e6b...48c
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #4 Skrevet 18. august 2023 Hadde begynt hos familievernkontoret, men det er nok varierende kompetanse på mange ting der. Dere får nok ofte litt standardsvar som man kanskje kunne tenkt seg fram til selv - men verdt å prøve! Det beste er nok private familieterapeuter, de er jo spesialister på sitt felt, og mer opptatt av deres helt individuelle utfordringer. Lykke til. Anonymkode: fdf46...4e7 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #5 Skrevet 18. august 2023 Barnemoren er nok ergerlig over at barnas arv nå må deles med ett barn til. Håper du klarer å stå i det ts❤️ Anonymkode: 1c53f...d9a 1
PM75 Skrevet 18. august 2023 #6 Skrevet 18. august 2023 Kanskje du kan få råd og tips fra foreningen for bonusfamilien? https://m.facebook.com/profile.php/?id=100064051482606
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå