Gå til innhold

Partilederdebatten. Hva tenker dere?

Majer

Anbefalte innlegg

Starter med mine analyser. Jeg skal prøve å ikke angripe andre sine...😇

AP: synes Jonas forklarte seg godt under utspørringen i starten så forsto ikke vitsen med at han måtte gjenta seg selv. Gjorde det godt i duell, men dårlig i spørsmål om eldreomsorg. 

Høyre: sleit i starten, men holdt seg stødig gjennom debatten. Synes hun var mer saklig enn de fleste og gjorde det greit. Det eneste jeg irriterer meg over er at hun ikke svarte på hvordan høyrekommunene ville klare å bruke mindre penger- særlig når høyre sine kandidater i de store byene hevder de vil bruke mer.

SV: kanskje den beste på eldreomsorg. Svakt i nesten alt annet.

Venstre: uklar i hvordan private ville gjøre en bedre jobb enn kommunalt ansatte. Ikke en god debatt, men klarte seg nesten ok.

Rødt: veldig god i eldreomsorg og økonomi. Ble litt svakt ellers.

Mdg: gjorde det greit i debatten mot Støre, men ellers dårlig. 

Krf: greit i eldreomsorg, men hun klarte ikke å forklare på hvilken måte hun var uenig med Erna. Ellers lite.

SP: famlet litt og var lite spesifikk, men var god I debatt mot Sylvi. 

Frp: løy og nektet å svare på spørsmål. Prøvde å spille på samvittighet og gjorde det vel bra i enkelte kretser. Andre gjennomskuet henne.

Deres meninger?:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Adobyen
Majer skrev (3 timer siden):

Starter med mine analyser. Jeg skal prøve å ikke angripe andre sine...😇

AP: synes Jonas forklarte seg godt under utspørringen i starten så forsto ikke vitsen med at han måtte gjenta seg selv. Gjorde det godt i duell, men dårlig i spørsmål om eldreomsorg. 

Høyre: sleit i starten, men holdt seg stødig gjennom debatten. Synes hun var mer saklig enn de fleste og gjorde det greit. Det eneste jeg irriterer meg over er at hun ikke svarte på hvordan høyrekommunene ville klare å bruke mindre penger- særlig når høyre sine kandidater i de store byene hevder de vil bruke mer.

SV: kanskje den beste på eldreomsorg. Svakt i nesten alt annet.

Venstre: uklar i hvordan private ville gjøre en bedre jobb enn kommunalt ansatte. Ikke en god debatt, men klarte seg nesten ok.

Rødt: veldig god i eldreomsorg og økonomi. Ble litt svakt ellers.

Mdg: gjorde det greit i debatten mot Støre, men ellers dårlig. 

Krf: greit i eldreomsorg, men hun klarte ikke å forklare på hvilken måte hun var uenig med Erna. Ellers lite.

SP: famlet litt og var lite spesifikk, men var god I debatt mot Sylvi. 

Frp: løy og nektet å svare på spørsmål. Prøvde å spille på samvittighet og gjorde det vel bra i enkelte kretser. Andre gjennomskuet henne.

Deres meninger?:)

Debatten gikk greit og alle oppførte seg bra, men det var jo ikke noe nytt å høre. Jeg synes at Støre var best i kveld. Litt bråk i salen da en klimaaktivist ropte og skrek blant publikum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hvor relevant en partileder debatt egentlig er for et lokalvalg, men alle partier fikk frem kjernesaker sine greit. Er sikkert litt farget av politisk tilhørighet men syntes kanskje Rødt's Martinussen faktisk var meget god, og kanskje spesielt i helse og omsorgs debatten.

Endret av Apis
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe har jo ap fått til som gratis ferje til folk på øyer det syns jeg er flott 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...