Gå til innhold

FrP er ikke et demokratisk parti og burde derfor utslettes

Majer

Anbefalte innlegg

Da jeg så på debatten mellom SP lederen og FrP lederen stilte førstnevnte sistnevnte spørsmål og kom med fakta på hva FrP og/eller lederen har støttet tidligere. Sylvi nektet for alt og svarte ikke på noen spørsmål. Sånn kan man ikke ha det i en partilederdebatt. Rene løgner og manglende svar er oppskriften på en diktator. FrP erkjente heller ikke at krigen med Russland påvirker priser her i Norge. Nå må de bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så partier bør utslettes hvis de ikke er demokratiske? Høres ikke ut som en veldig demokratisk prosess

Er for øvrig ikke enig i analysen om at FrP er udemokratiske, men det er en annen sak

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, skal vi utslette alle partier som lar være å uttale seg eller uttaler seg på unvikende måte i en politisk debatt? Det vil i alle fall være slutten på demokratiet, for da tror jeg ikke det er mange partier igjen.

Jeg er ikke noen fan av FrP, absolutt ingen fan av Sylvi Listhaug og jeg har ikke sett den aktuelle debatten, men på dette området tror jeg faktisk ikke FrP er noe verre enn andre partier.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på listhaug og andre er at hun faktisk benektet noe hun har gjort. Blir som at AP skulle sagt at de var mot ACER fra starten av. Da sår man tvil. Og selv Moxnes som benektet noe som ikke hadde med politikk å gjøre noe bedt om å gå av etter å ha løyet.

Endret av Majer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Majer skrev (41 minutter siden):

Forskjellen på listhaug og andre er at hun faktisk benektet noe hun har gjort. Blir som at AP skulle sagt at de var mot ACER fra starten av. Da sår man tvil. Og selv Moxnes som benektet noe som ikke hadde med politikk å gjøre noe bedt om å gå av etter å ha løyet.

Kan skjønne at det provoserer deg at Listhaug benekter det hun har gjort. Det er flere politikere som vrir litt på sannheten i disse dager. 7000 nye bedrifter? Etc. 

Listhaug er ikke FRP og partiet er ellers demokratisk? Det var litt av en stretch dette. 

Kan ikke være så butthurt over Moxnessaken. Rødt er i gode hender og har en ny dyktig samfunnsrefser. 

Endret av A new man
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (5 minutter siden):

Kan skjønne at det provoserer deg at Listhaug benekter det hun har gjort. Det er flere politikere som vrir litt på sannheten i disse dager. 7000 nye bedrifter? Etc. 

Listhaug er ikke FRP og partiet er ellers demografisk? Det var litt av en stretch dette. 

Kan ikke være så butthurt over Moxnessaken. Rødt er i gode hender og har en ny dyktig samfunnsrefser. 

Jeg likte ikke engang Moxnes, men demokratiet er viktig. Hun vrir ikke på sannheten, men fornekter egne uttalelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er så ute å kjøre nå at det er jeg ikke bekymret for. Høyre og SP er jeg mer redde for.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (56 minutter siden):

Da jeg så på debatten mellom SP lederen og FrP lederen stilte førstnevnte sistnevnte spørsmål og kom med fakta på hva FrP og/eller lederen har støttet tidligere. Sylvi nektet for alt og svarte ikke på noen spørsmål. Sånn kan man ikke ha det i en partilederdebatt. Rene løgner og manglende svar er oppskriften på en diktator. FrP erkjente heller ikke at krigen med Russland påvirker priser her i Norge. Nå må de bort.

Er litt enig med deg. Men problemet er ikke FrP, det er jo heller menneskene som stemmer på dem?

Kanskje man kan lage noen fine leire hvor FrP-velgere kan sperres inne? Og så kanskje utslette dem, hvis de ikke forandrer politisk mening raskt nok.

Endret av Krantz95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (Akkurat nå):

Jeg likte ikke engang Moxnes, men demokratiet er viktig. Hun vrir ikke på sannheten, men fornekter egne uttalelser. 

Javel? Men derfra til å være udemokratisk og skulle utslettes. Det er bare noe veldig udemokratisk å ville utslette politiske partier.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (5 minutter siden):

Javel? Men derfra til å være udemokratisk og skulle utslettes. Det er bare noe veldig udemokratisk å ville utslette politiske partier.

Det gjør de udemokratiske. Synes du vi skal bruke tid og gi sendetid til udemokratiske partier i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (14 minutter siden):

Det gjør de udemokratiske. Synes du vi skal bruke tid og gi sendetid til udemokratiske partier i Norge?

Jeg er skeptisk til hele Arendalsuka. Se og bli sett + bare masse lobbyfolk. 
Det er kommunevalg og lokale saker står på agendaen for meg.  Jeg ser ikke at en partilederdebatt gir noe spesielt i så måte. 
Var det opp til meg, så skulle verken debatten eller uka fått noen oppmerksomhet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Majer skrev (2 timer siden):

Så kommunistpartiet Rødt er ok, men FrP er udemokratisk…? 🤔
På hvilken måte mener du partiet er udemokratisk?
Og dersom man skal nekte enkelte partier å delta, hvem skal bestemme hvilke partier som tilfredsstiller kriteriene for å bli regnet demokratiske og hvem skal fatte avgjørelsen om hvem som får delta? Folkeavstemming?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I et demokrati utsletter man ikke partier. Det finnes ikke noe krav om hva politiske partier skal si og mene, det er velgerne som avgjør om partiet er levedyktig eller ei.

Jeg så partilederdebatten, men den har ingen betydning for hvem jeg stemmer på i min kommune.

Endret av MyMichelle
Skrivefeil!
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (9 timer siden):

Forskjellen er at media viste bevis for at Moxnes hadde stjålet. Det ble dermed en stor sak. Media har ikke laget noen svær sak om Listhaug, derfor bryr «ingen» seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hraff skrev (14 minutter siden):

Hvor demokratisk er egentlig den væpnede revolusjonen som rødt (og forløperne) har snakket om i mange tiår?

Væpna revolusjon er helt forferdelig, men selv om rødt har et par gamle spøkelser i skapet med slikt tankegods så er ikke dette partiets politikk. Hvis du intervjuet enkelte forløpere i RV så snakket de om at væpna revolusjon handlet om å ta til våpen når deres nye valgte regime ble utsatt for væpna angrep. Jeg tror nok det finnes noen kommunister i Rødt, men tror ikke noe på at de som parti er kommunistisk. Det lukter sosialdemokrater av dem lang vei. Restkommunismen er bare kokettering.

Allikevel mener jeg at Rødt har demokratiske alvorlige svakheter, og sikter helt konkret til "noplatforming" der de vil nekte folk med "tvilsom " bakgrunn en talerstol. Helt spesifikt har dette skjedd personer som av jødiske forkjempere har blitt anklaget for antisemittisme.  Jeg ser noe av samme type problematikk hos trådstarter og mener at å nekte folk vi ikke liker meningene til en talerstol er et angrep på demokratiet.

Endret av I Grosny
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...