AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #21 Skrevet 18. august 2023 15 hours ago, AnonymBruker said: Har bare vært på Smuget et par ganger. Men andre steder jeg husker fra 90-tallet: Stedet Valentinos Den runde tønne De tre brødre Et sted som Linda Johansen drev Snorre kompaniet Hadde det så mye gøy på byen på den tida og er så glad det var DA min sjekketid var og ikke nå hvor man bruker Tinder osv. Mye bedre å møte folk face-to-face og merke om kjemien stemmer med en gang. Anonymkode: 1444e...e78 Valentinos var jo stedet du som norsk gutt gikk hvis du hadde lyst på juling i fra ikke etnisk norske gjenger.. " HEI DU SÅ PÅ DAMA MI" Anonymkode: 9abf2...482 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #22 Skrevet 19. august 2023 Smuget var stedet vi gikk når vi var blakke og trengte å bli spandert på. Man fikk alltids noe napp på Smuget 😜 Ellers hadde vi fast rute fra Per på hjørnet, bort til Headon, ned til Soul Train, innom Headon igjen, så til Christiania, tilbake til Headon, en siste drink på Per før de stengte og til slutt på Baronen hvis vi gadd. Good times Anonymkode: af33d...4ca 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #23 Skrevet 19. august 2023 Lucky_Jack skrev (På 18.8.2023 den 0.08): Head on, var et kult utested på 90 tallet. Smuget var der alle kom inn... Forferdelig sted med ekstrem stor sossefaktor; fikk slippe gjennom dørvaktens nåløye der en gang uten å bli imponert, for å si det slik. Headache, Rockall, Elm Street eller Last Train var derimot noe helt annet. Anonymkode: 7ecfe...e4a 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #24 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Forferdelig sted med ekstrem stor sossefaktor; fikk slippe gjennom dørvaktens nåløye der en gang uten å bli imponert, for å si det slik. Headache, Rockall, Elm Street eller Last Train var derimot noe helt annet. Anonymkode: 7ecfe...e4a Enig, var der vi var, mest Last Train. Anonymkode: 6e451...2fe 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #25 Skrevet 19. august 2023 Smuget var fint det? På mandager hadde de enkel billig "middag" og bransjetreff. Var også på diverse arrangementer og konserter, inklusive Torsdagsklubben. Men, etter å ha mimret meg gjennom stedene nevnt i tråden, så ser jeg jo at jeg ikke var så kritisk den gangen.. Startet utelivskarrieren på Circus, Hit House og et disco i Vika der Martha Louise vanket (noen som husker navnet?). Anonymkode: 73dde...a95
Olive_North Skrevet 19. august 2023 #26 Skrevet 19. august 2023 Haha smuget 💖 søstrene mine hang der på 90-tallet, jeg syns de var ganske kule
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #27 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Enig, var der vi var, mest Last Train. Anonymkode: 6e451...2fe Alle 270 utgavene av Natt & Dag er å finne i Nasjonalbibliotekets arkiv på nett, og der finner man mange beskrivelser både for oss som vil mimre litt om gamle dager, og andre som ønsker å finne ut hvordan utelivet i Oslo faktisk så ut på 90-tallet: https://www.nb.no/search?mediatype=tidsskrift&seriestitle="Natt %26 dag"&viewability=ALL Selv tror jeg aldri jeg var på Smuget; det var liksom ikke stedet der man gikk om man likte rock. Anonymkode: 7ecfe...e4a 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #28 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Smuget var stedet vi gikk når vi var blakke og trengte å bli spandert på. Man fikk alltids noe napp på Smuget 😜 Ellers hadde vi fast rute fra Per på hjørnet, bort til Headon, ned til Soul Train, innom Headon igjen, så til Christiania, tilbake til Headon, en siste drink på Per før de stengte og til slutt på Baronen hvis vi gadd. Good times Anonymkode: af33d...4ca Soul train? Anonymkode: eb861...b04
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #29 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Soul train? Anonymkode: eb861...b04 Lå litt skjult inn en nedslitt dør opp en trang trapp i Rosenkrantzgt innimellom alle de store stedene, samme side som Smuget og ca vis à vis Stravinsky. En slags veldig mørk hiphop bule, den litt rampete lillebroren til Headon. Anonymkode: af33d...4ca 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #30 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (På 18.8.2023 den 8.08): Har bare vært på Smuget et par ganger. Men andre steder jeg husker fra 90-tallet: Stedet Valentinos Den runde tønne De tre brødre Et sted som Linda Johansen drev Snorre kompaniet Hadde det så mye gøy på byen på den tida og er så glad det var DA min sjekketid var og ikke nå hvor man bruker Tinder osv. Mye bedre å møte folk face-to-face og merke om kjemien stemmer med en gang. Anonymkode: 1444e...e78 Husker radioreklamene for Stedet på Radio Nite rocket. "Stedet er Stedet i Torggata 5!" Anonymkode: 85e25...a9b 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #31 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Husker radioreklamene for Stedet på Radio Nite rocket. "Stedet er Stedet i Torggata 5!" Anonymkode: 85e25...a9b Nite Rocket, ja. Radioen i Norge døde med Nite Rocket - ingenting av det glatte, politisk korrekte tullet som skapes på radio idag kan måle seg med hva Rune Kjelldahl klarte å lire av seg på lufta; mannen var en levende legende og burde få en gate oppkalt etter seg. Anonymkode: 7ecfe...e4a 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #32 Skrevet 20. august 2023 Ingen som nevner Baronen her, men kanskje like greit. Anonymkode: deef3...4fb
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #33 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (På 20.8.2023 den 12.36): Nite Rocket, ja. Radioen i Norge døde med Nite Rocket - ingenting av det glatte, politisk korrekte tullet som skapes på radio idag kan måle seg med hva Rune Kjelldahl klarte å lire av seg på lufta; mannen var en levende legende og burde få en gate oppkalt etter seg. Anonymkode: 7ecfe...e4a Helt enig! Nite rocket var en stor del av min ungdom, spennende å høre på og herlig politisk ukorrekt. Sånn som jeg savner den radiostasjonen og Rune Kjelldahls stemme. Forferdelig at han døde så ung Ja, det burde han absolutt. Rune Kjelldahls gate! Tenk så kult! Anonymkode: 85e25...a9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå