AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #1 Del Skrevet 17. august 2023 Hei! Var hjemme i dag pga omgangssyke. Vet det vanligvis er 48t regel… men er det innafor å spørre leder om å dra på jobb imrg når jeg har eget kontor? Formen er bedre nå, medtatt etter omgangene men helt grei liksom. Eller burde jeg bare dra eller blir det dumt? Anonymkode: 99dae...2ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #2 Del Skrevet 17. august 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hei! Var hjemme i dag pga omgangssyke. Vet det vanligvis er 48t regel… men er det innafor å spørre leder om å dra på jobb imrg når jeg har eget kontor? Formen er bedre nå, medtatt etter omgangene men helt grei liksom. Eller burde jeg bare dra eller blir det dumt? Anonymkode: 99dae...2ae Det er ingen lov eller regel som sier at du ikke kan jobbe før det har gått 48 timer. Du trenger ikke spørre leder om dette. Du kan fint friskmelde deg selv, til og med om du har sykemelding. Anonymkode: a6e13...89a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #3 Del Skrevet 17. august 2023 48 timers regelen gjelder barnehage, ikke voksne. Men hos oss hadde sjefen flykta hvis noen kom tilbake under 48 timer etterpå. 😂 Anonymkode: 001c7...78a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #4 Del Skrevet 17. august 2023 Hva er poenget? Så du kan smitte de andre til helgen? For du sitter vel ikke på kontoret i åtte timer Anonymkode: 114c6...01a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #5 Del Skrevet 17. august 2023 Du må vel på do i løpet av dagen. Det smitter veldig lett, og hvis jeg tolker deg rett er det under 24 timer siden du spøy hvis du går på jobb i morgen tidlig? Vær så snill og ikke gi kollegene dine spysjuka lørdag kveld..... Anonymkode: a1ffc...cb8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurfebuss Skrevet 17. august 2023 #6 Del Skrevet 17. august 2023 Hvis du har spydd i dag er det unødvendig å dra inn og potensielt smitte andre i morgen. 48t er regel for barnehagebarn. Større barn og voksne (som ikke driver med mat til andre) kan forholde seg til 24 timer, avstand og god håndhygiene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #7 Del Skrevet 17. august 2023 48 timer er bhg barn som ikke kan egen hygiene. Hvis du kastet opp i kveld og er fin i morgen, drar du på jobb. Vask hender og ikke drikk av andres kopp. Do kan du vaske, men om du ikke har pågående diare og oppkast i do, er ikke dette et problem. Anonymkode: cafee...c2f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #8 Del Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): 48 timers regelen gjelder barnehage, ikke voksne. Men hos oss hadde sjefen flykta hvis noen kom tilbake under 48 timer etterpå. 😂 Anonymkode: 001c7...78a AnonymBruker skrev (10 timer siden): 48 timer er bhg barn som ikke kan egen hygiene. Hvis du kastet opp i kveld og er fin i morgen, drar du på jobb. Vask hender og ikke drikk av andres kopp. Do kan du vaske, men om du ikke har pågående diare og oppkast i do, er ikke dette et problem. Anonymkode: cafee...c2f Dette er fullstendig feil!! 48 timers regelen gjelder alt av kjøkkenpersonell, og alt av serveringspersonell, og alt av matindustri-arbeidere, og det meste av helsepersonell, og enda flere yrkesgrupper! 48timers regelen handler IKKE bare om hvorvidt man har kontroll på egen hygiene, det handler om hvem man kan smitte! Do kan man vaske ja, all den tid man tror at det kun er toalettet som overfører virus......... TS: snakk med lederen din, det er de som vet hvilke retningslinjer de ønsker ha på kontoret. Selv om du føler deg i fin form så kan du være smittsom. Anonymkode: 67b5f...668 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
William_S Skrevet 18. august 2023 #9 Del Skrevet 18. august 2023 (endret) Og folk lurer på hvorfor omgangssyken slår ut hele arbeidsplasser. Det er som oftest fordi folk kommer tilbake på jobb for tidlig. Dersom man har mulighet til å ta hjemmekontor bør man det den første tiden etter avsluttet oppkast/diare. Da kan man i det minste være litt produktiv for arbeidsgiver samtidig som man holder seg for seg selv en liten stund. Endret 18. august 2023 av William_S 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #10 Del Skrevet 18. august 2023 Hør med leder hva retningslinjene er hos dere. Dette er veldig smittsomt selv om man passer på hygiene og utrolig kjedelig å bli smittet av. Kjenner jeg gruer meg til høsten og vinteren 😅 Anonymkode: 4e643...0d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 18. august 2023 #11 Del Skrevet 18. august 2023 Du skal ikke på do på at arbeidsplassen? Ikke ha noe kontakt med mennesker? Ikke i noe kantine etc? Ikke trikk/ buss etc? Du kommer ditt i en boble da er det greit...om ikke holde deg hjemme... 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 18. august 2023 #12 Del Skrevet 18. august 2023 Du kan helt fint jobbe med lukket dør men bruk munnbind om du er sammen med andre og ikke ta på noe som andre kan ta på etter deg.. Du som voksen kan ta forhåndsregler barn ikke klarer ta for å hindre smitte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #13 Del Skrevet 18. august 2023 Hør med leder. Jeg jobber i barnehage og vi voksne må pent møte på jobb og har ingen karantenetid, med mindre det er epidemi i bhg. Kokken vår må være hjemme 48 timer. Anonymkode: 14b93...b0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #14 Del Skrevet 18. august 2023 Håper du har hatt hjemmekontor i dag. Hadde du vært min kollega hadde jeg blitt skikkelig provosert. Anonymkode: 0e723...41d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #15 Del Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hør med leder. Jeg jobber i barnehage og vi voksne må pent møte på jobb og har ingen karantenetid, med mindre det er epidemi i bhg. Kokken vår må være hjemme 48 timer. Anonymkode: 14b93...b0b Jeg jobber også i bhg og hos oss overholdes 48 t også av ansatte. Anonymkode: 0e723...41d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #16 Del Skrevet 18. august 2023 Sånne som deg, ts, er grunnen til at sånt faenskap florerer i samfunnet. Noe så egosentrisk! Hold deg for f hjemme og la oss andre slippe å få jævelskapen inn i hus og hjem! Anonymkode: 89088...f91 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 18. august 2023 #17 Del Skrevet 18. august 2023 Hvorfor må du absolutt jobbe? Problemet er bakterier og så lenge du tar på noe med hendene blir gjenstanden kontaminert. Du må unngå dørhåndtak, håndtak på bussen, å ta på veska for så å legge den fra deg etc. Hvorfor vil du prøve på det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå