Gå til innhold

Rygghev. Hvor ofte?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenkte å høre her om jeg er overivrig og i fare for å skade meg. Jeg er veldig glad i øvelsen og tar rygghev tre ganger i uka, sammen med resten av styrkeprogrammet mitt. Har blitt kvitt mesteparten av smertene jeg hadde i korsryggen, men har fortsatt itt ubehag fra tid til annen.

Er det dumt å ta rygghev hver dag? For eksempel å ta rygghev med vekt tre ganger i uka og med kun kroppsvekt de andre dagene?

Anonymkode: ef238...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tenkte å høre her om jeg er overivrig og i fare for å skade meg. Jeg er veldig glad i øvelsen og tar rygghev tre ganger i uka, sammen med resten av styrkeprogrammet mitt. Har blitt kvitt mesteparten av smertene jeg hadde i korsryggen, men har fortsatt itt ubehag fra tid til annen.

Er det dumt å ta rygghev hver dag? For eksempel å ta rygghev med vekt tre ganger i uka og med kun kroppsvekt de andre dagene?

Så lenge totalbelastningen ikke blir for høy med tanke på eventuelle andre øvelser, og så lenge de med kroppsvekt er mer for bevegelsens skyld og ikke blir tatt til et punkt nær utmattelse, stå tenker jeg det skal gå bra 😊

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lær deg å tren skikkelig, 2-3ganger i uken med fullkropp. Utover dette trenger kroppen din hvile.

Endret av Concert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Concert skrev (1 time siden):

Lær deg å tren skikkelig, 2-3ganger i uken med fullkropp. Utover dette trenger kroppen din hvile.

Kjære vene, det er ikke noe problem å ta rygghev med kroppsvekt hver dag om personen føler det hjelper mot ryggplager. Fint med blodgjennomstrømming og aktivering av området!

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Sandum.PT said:

Så lenge totalbelastningen ikke blir for høy med tanke på eventuelle andre øvelser, og så lenge de med kroppsvekt er mer for bevegelsens skyld og ikke blir tatt til et punkt nær utmattelse, stå tenker jeg det skal gå bra 😊

Tusen takk for svar ☺️Det blir min eneste styrkeøvelse de dagene. Kombinerer det da med skånsom yoga.

11 hours ago, Concert said:

Jeg trener tung styrke tre ganger i uka. Jeg må uansett gjøre noe for kroppen hver dag, jeg kan ikke bare sitte i ro og forvente at ryggen skal være fornøyd med det.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...