Gå til innhold

Hvilken farge til oker/sennep? Barneklær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens! Jeg er ikke så voldsomt flink med farger og klær, egentlig, men tenkte jeg kan jo spørre her kanskje ☺️

Jeg kjøpte en vinterdress på salg til gutten min (barnehage), den er sennep/oker i fargen. Så jeg lurte på hvilken farge lue og votter som vil passe sånn omtrent både til dressen og til min helt gjennomsiktig lyse øyebryn (og hår, men det synes ikke under lua), blekehudede, blåøyde lille gutt. Til vanlig synes jeg han kler pastellfarger fordi han er så veldig lys, men hva kan samtidig passe til dressen?

Anonymkode: 3d824...424

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mørkeblått er veldig fint til sennep og oker. Samme med petrol. 

Anonymkode: db9da...a43

• Liker 2
Skrevet

Synes mørkeblått er fint til! 

Anonymkode: b520b...13a

Skrevet

Blått er superfint til oker. Utover det så er det absolutt ingen som bryr seg om klærne matcher i barnehagen. De skal leke i søle, snø og vann.

Anonymkode: d740f...662

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Mørkeblått, brunt, rust, rød, oransje, mørkegrønn.

Anonymkode: a365d...79d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Utover det så er det absolutt ingen som bryr seg om klærne matcher i barnehagen. De skal leke i søle, snø og vann.

Det måtte jo komme, det er tross alt kg😛

Skrevet

Grått og blått vil nok passe fint. Kanskje noe blålilla også. 

Anonymkode: 4aabb...f74

Skrevet

Pastell grønn og mint 🤩 Eller mørk plommelilla 😉

• Liker 2
Skrevet

Petrol/mörk turkis🤩🤩 

Anonymkode: c5747...be9

• Liker 1
Skrevet

Olivengrønn er nydelig til synes jeg.

Ellers er det jo mange farger som passer med okergult 

Screenshot_20230817_211118_SamsungInternet.jpg.8fbf768227d425101a51b15c0b6d3736.jpgScreenshot_20230817_211157_SamsungInternet.jpg.fd1509990d62e709a53643f5144d3ceb.jpgc753daefb63a3449705d1f5f8868726b.jpg.6793079562cf59a2a4c17082e85ef49a.jpgScreenshot_20230817_211139_SamsungInternet.jpg.eb182b66c6177b20fe57a4800cfe950b.jpg

Anonymkode: 0be29...067

• Liker 1
Skrevet

Takk for alle innspill☺️Hvilken av alle disse foreslåtte fargene tror dere vil passe best til en veldig lys liten gutt? 

Skrevet

Jeg synes denimblå er aller finest til okerfarge.

• Liker 1
Skrevet

Brunt er jo fantastisk til oker. Det hadde min lille lyse endel av. 

Anonymkode: 526d2...e1e

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Brunt er jo fantastisk til oker. Det hadde min lille lyse endel av. 

Anonymkode: 526d2...e1e

Mørk brun eller lys brun/sand? Jeg ser noen av barnereklamene kombinerer mørk brun og oker, men hvordan passer mørk brun til en lys mini? Ser liksom for meg at han forsvinner helt inni en mørkebrun lue, man ser jo ingen øyenbryn eller noe. 

Skrevet

Hvis det er til bruk i barnehagen, så gå for mørk blått eller rødt. Det finner du gode luer og votter i overalt, i forskjellig utførelser til ulike behov og passer til alle unger uansett hud- og hårfarger. Og de står fint til sennepdress.

Klær og utstyr i barnehagen bør være så funksjonelt som mulig, dvs både god kvalitet som holder hode og hender varme og tørre, komfortable å ha på for barnet samt enkle å ta på for personalet. Så se på funksjon først. Det er òg en fordel om det er enkelt å supplere dersom de blir borte eller ødelagt. 

Anonymkode: fe083...49e

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Klær og utstyr i barnehagen bør være så funksjonelt som mulig, dvs både god kvalitet som holder hode og hender varme og tørre, komfortable å ha på for barnet samt enkle å ta på for personalet. Så se på funksjon først. Det er òg en fordel om det er enkelt å supplere dersom de blir borte eller ødelagt. 

Jeg har bestemt meg for både merke og type på lue og votter, det er ikke min første barnehageunge så jeg vet hva jeg vil ha. Men akkurat de kommer i et utall farger og mønstre, så det er lett å kjøpe for å matche farger☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...