Gå til innhold

Sluttet å snuse men føler jeg «jukser» med nikotinplaster og zonnic

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har snust hele mitt voksne liv å fant ut at nå er det stopp. Det har blitt en periode på 12år, og på slutten 1 1/3 snusboks i døgnet. Det tilsvarer 3000kr, helt sykt. Jeg har prøvd å slutte flere ganger før men har aldri klart å holde meg så lenge som nå, er på dag 3 😂 Men fortsatt ganske optimist, og tenker at det ikke er alternativ å begynne igjen. 

Jeg har vært til innkjøp av nikotinplaster i høyeste dose og zonnic porsjonsformer for de verste toppene. På denne måten har jeg overlevd, men klart det er tungt. Nå som jeg tenker over det, føler jeg at jeg bare torturerer meg selv med å gi kroppen min sjeldent- men jevnt med nikotin. Vil suget noen gang gå over på denne måten, eller er det selvpining? tenker da spesielt på zonnicen. Har fordelt 20 porsjonsposer på 3 dager. 

På nett står det også at det verste suget er over etter 2-3 dager, men det stemmer vell ikke for meg som fortsatt tilfører kroppen nikotin? 

Er dette håpløst? Hvordan sluttet du å snuse? 

Anonymkode: 892ce...5e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har akkurat sluttet å snuse! Har vært 39 dager uten. Snuste nesten en boks om dagen med 

«G.3 No10 LOAD Super Strong har et av markedets høyeste nikotininnhold på hele 26 mg/g.»

Så var ingen «Lettvekter»

Sluttet cold turkey. Ikke noe nikotinfritt, ikke noe nikotintyggis eller andre nikotin erstatninger. 

Var jævlig den første dagen. Var veldig sinna og hadde kort lunte. Gikk bedre andre dag. Så enda bedre og nå er det liksom ikke noe stress lenger. 

Anonymkode: 8e6ce...19f

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har snust hele mitt voksne liv å fant ut at nå er det stopp. Det har blitt en periode på 12år, og på slutten 1 1/3 snusboks i døgnet. Det tilsvarer 3000kr, helt sykt. Jeg har prøvd å slutte flere ganger før men har aldri klart å holde meg så lenge som nå, er på dag 3 😂 Men fortsatt ganske optimist, og tenker at det ikke er alternativ å begynne igjen. 

Jeg har vært til innkjøp av nikotinplaster i høyeste dose og zonnic porsjonsformer for de verste toppene. På denne måten har jeg overlevd, men klart det er tungt. Nå som jeg tenker over det, føler jeg at jeg bare torturerer meg selv med å gi kroppen min sjeldent- men jevnt med nikotin. Vil suget noen gang gå over på denne måten, eller er det selvpining? tenker da spesielt på zonnicen. Har fordelt 20 porsjonsposer på 3 dager. 

På nett står det også at det verste suget er over etter 2-3 dager, men det stemmer vell ikke for meg som fortsatt tilfører kroppen nikotin? 

Er dette håpløst? Hvordan sluttet du å snuse? 

Plaster og zonnic er jo for å endre vaner. Så du bør gå ned på dosen på plaster litt og litt. Mulig du bør fokusere på å kutte ut zonnic først. Pga vanen om å ha noe under leppa. Uansett er zonnic bedre enn snus da. 

Anonymkode: 77190...c20

Skrevet

Jeg har også sluttet med snus med nikotinplaster / tyggis tidligere. Greia er at hvis man bruker nikotinlegemidler så slipper man på en måte å føle på både psykisk og fysisk avhengighet samtidig. Jeg prøvde å slutte maange ganger uten hjelpemidler, men sa klarte jeg det aldri. Med hjelpemidler klarte  jeg  det på første forsøk. Jeg brukte plaster / tyggis i ca et år først. Så trappet jeg ned til en svakere type tyggis og sluttet med plaster i ca 6 mnd. Etter det sluttet jeg helt. Jeg synes det fungerte bra.

Anonymkode: 71120...97d

Skrevet

Går 1 boks med god gammal dags general løs ca hver dag her! Digre feite preller oppunner læpa'n som vazelina sier

Skrevet

Så lenge du har nikotin i kroppen så er du avhengig av nikotin. Og er vel det du ikke cil være?

Tror du piner deg mer med nikotinprodukter enn å bare slutte. 

Slutte å snuse var mye lettere enn å slutte med cola.

Anonymkode: 801e3...0b1

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg har akkurat sluttet å snuse! Har vært 39 dager uten. Snuste nesten en boks om dagen med 

«G.3 No10 LOAD Super Strong har et av markedets høyeste nikotininnhold på hele 26 mg/g.»

Så var ingen «Lettvekter»

Sluttet cold turkey. Ikke noe nikotinfritt, ikke noe nikotintyggis eller andre nikotin erstatninger. 

Var jævlig den første dagen. Var veldig sinna og hadde kort lunte. Gikk bedre andre dag. Så enda bedre og nå er det liksom ikke noe stress lenger. 

Anonymkode: 8e6ce...19f

wow! Det er helt rått

Skrevet

Så lenge du har nikotin i kroppen så er du avhengig av nikotin. Og er vel det du ikke cil være?

Tror du piner deg mer med nikotinprodukter enn å bare slutte. 

Slutte å snuse var mye lettere enn å slutte med cola.

Anonymkode: 801e3...0b1

Sluttet med cola før sommeren, det gikk mye enklere 🫠

Skrevet

Jeg har også sluttet med snus med nikotinplaster / tyggis tidligere. Greia er at hvis man bruker nikotinlegemidler så slipper man på en måte å føle på både psykisk og fysisk avhengighet samtidig. Jeg prøvde å slutte maange ganger uten hjelpemidler, men sa klarte jeg det aldri. Med hjelpemidler klarte  jeg  det på første forsøk. Jeg brukte plaster / tyggis i ca et år først. Så trappet jeg ned til en svakere type tyggis og sluttet med plaster i ca 6 mnd. Etter det sluttet jeg helt. Jeg synes det fungerte bra.

Anonymkode: 71120...97d

Sant! Føler eneste med disse porsjonssposene så gjør jeg ikke så mye anderledes. Hadde du klart å slutte med tyggis osv før? Ser ikke føre meg å gå på det så lenge. Hvordan var det etter siste tyggisen/ plasteret? 

Skrevet

Du er svak ja, helt feil.

De første 2 ukene er harde...så går det over..enkelt. Lær deg mental trening.

Anonymkode: 71b70...8a2

Skrevet (endret)

Jeg trappet ned snusingen på to uker hvor jeg de siste dagene kun brukte to snus. Så gikk jeg over til nikotinfri snus for å ta den fysiske avhengigheten først og deretter vanen med å ha noe under leppen. Jeg brukte nikotinfri snus i en måned før jeg sluttet med det også. 

Tror hvis man klarer at det er best å slutte uten å bruke nikotinerstatning. Men folk er jo ulike. 

Endret av Purple_Pixiedust
Skrevet

Selv brukte jeg nikotintyggegummi for å trappe ned etter å ha brukt nikotin i 30 år. Først 4mg, så 2mg og til slutt vanlig Extra tyggegummi. Hender fortsatt at jeg i "refleks" skyver tyggegummien under leppa 😅

Anonymkode: 595bc...d7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...