Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har havnet litt i en vanskelig situasjon, og lnsker tips innspill og råd rundt et tema. Temaet er at jeg føler meg nedprioritert av en venninne, og har følt på dette i en stund.

Ønsker tips og råd til hvordan jeg kan ta opp at jeg føler meg nedrprioritert,slik ting er hvertfall akkurat nå. Hva jeg mener, er at vi har hatt mye på hver vår kant. Jeg har hatt en hundre prosen jobb i  sommer,og hun har hatt masse jobb. Likevel, finnner ejg tid til å småsnakke med mine venninner,har laget en snap shat gruppe. Her er vi 4 jenter, som er "mine" venninner, og stammer hovedsakelig fra meg. Gruppen er ment for å bli bedre kjent, og hun er veldig stille i denne gruppen. Har spurt henne om det går greit å være med i gruppen, og hun sier at det er greit,bare at hun ikke har så mye å bidra med akkurat nå.

Tidliger har vi hatt en liten krangel(for å kalle det det), om at jeg føler hun er lite responsiv, noe hun har bekreftet at hun ville ,siden hun hadde det tøft. Men sånn jeg ser det, så ryddet vi opp i dette, og alt var greit. Og det VAR jo det..Men ejg vil ha god steming og håper på sikt at vi kansje kan bli en gjeng.

Jeg opplever meg selv som ganske generøs,ettersom jeg inviterer på det jeg kan, selv om jeg jobber hundre prosent, og trener ved siden av, har jeg insjet til å finne på noe, de to dagene jeg har fri. Men da må det jo planlegges,og som oftest skjer,så har vi fulle timeplaner. Synes et er litt leit,men sånt skjer jo..

Så fikk jeg vite at venninnen min mistet eiendeler på jobben min,da hun var på hastebesøk(jobber et stort sted,så ignenting å føle på der)HUn måtte som skulle videre,så hun lurte på om jeg noen dager etterpå kunne se etter disse eiendelene. NOe jeg såklart kunne, selv om jeg stusset litt på hvor rask hun da var med å ringe og å sende melding, til tross for hvor fraværende jeg ellers har opplevd henne,siden februar.

Hun endte opp med å få beskjed om at eiendelene var funnet noen dager i ettertid. Jeg fikk derfor i "oppdrag" å hente disse, noe jeg såklart kunne innfri. Hva jeg fikk litt "bakoversveis" over, var at da jeg spurte henne hva hun skulle i helgen,som purring på en tidligere forespørsel fra meg(også gitt ut i gruppen,med ingen respons fra henne) var at hun skulle ut på byen.

Jeg ble litt paff, for slik jeg kjente henne,så hadde hun mye jobb for tiden og at hun ellers hadde det vanskelig. At hun dro ut på byen,var helt ukjent for meg, og jeg vet hun har hatt endre "utflukter" til andre venner, men det må hun jo få lov til..Jeg fikk vite at hun skulle ut med familie(hun har en ganske annen familiedynamikk enn hva jeg har, helt OK for meg) Men at også venninner skulle være med,så jeg kunne jio møte henne, og ta med eiendelene da?

Bare det at hun ikke engang hadde spurt meg om hva jeg skulle engang,for å sjekke om jeg ville-Er noe jeg føler meg truffet av. Det at hun ikke engang sjekker opp muligheten,bare for å vise at hun faktisk tenkte på meg, og ville ha meg med. Jeg følte vi med en gang lever paralellle liv, og merker jeg opplever at jeg gir og inviterer henne med på mye. Og at jeg i gjengjeld kansje ikke får like mye?

Jeg vil ikke kreve, og jeg vil ikke lage dårlig steming. Men jeg synes at det er merkelig, at hun ikke har vurdert meg med i "regningen" på denne kvelden? Ettersom tydeligvis skal flere venninner av henne være med, men så vet ikke jeg om hun kansje ikke føler det hadde vært en god match med, mulig det, men hun har jo heller aldri prøvd?

Aner ikke hvordan jeg kan ta opp dette med henne? Jeg vil ikke miste henne, vil ikke skape dårlig stemning, men vet ikke hvordan jeg kan ordlegge meg for å "knekke" denne nøtta?

Ønsker å høre fra de som har vært i tvilssituasjoner før, ikke fra de som skal komme med bastante meninger om at vennskapet er over, for det er ikke nødvendigvis tilfelle. Hvordan manøvrere i et usikkert terreng som dette? Noen med innspill??

På forhånd takk!

Anonymkode: d1388...99c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min førsteinntrykk er at du er mer sosial og utadvendt, og forventer at hun skal leve opp til det - og som en som ikke er så sosial, er min umiddelbare sympati primært hos din venninne. Å bli inkludert i en snapgruppe med en venninnes venninner fordi hun ønsket å skape en gjeng ville for meg vært litt merkelig og jeg ville sannsynligvis holdt en ganske lav profil. Det faller heller ikke naturlig for meg hvis jeg skal gjøre noe med en eller flere venner å inkludere andre som ikke kjenner disse, uansett hvor gode venner vi er. I tillegg skriver du at hun har mye jobb og i tillegg har det vanskelig - og at dere allerede har kranglet(!) om dette? Mitt beste tips er at du justerer forventningene dine litt, eventuelt at samtalen du vil ta ikke fokuserer på at du føler deg nedprioriter, men på hvilke ønsker og forventninger dere har til vennskapet. Et godt vennskap går begge veier, men det har også rom for at folk er forskjellige og har ulike sosiale behov.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Virker som du ønsker et tettere vennskap enn henne og at du ønsker å endre henne for å passe til dine behov. Kan du lære deg å akseptere henne som hun er? 

Anonymkode: c3a91...10d

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Daria skrev (5 minutter siden):

Min førsteinntrykk er at du er mer sosial og utadvendt, og forventer at hun skal leve opp til det - og som en som ikke er så sosial, er min umiddelbare sympati primært hos din venninne. Å bli inkludert i en snapgruppe med en venninnes venninner fordi hun ønsket å skape en gjeng ville for meg vært litt merkelig og jeg ville sannsynligvis holdt en ganske lav profil. Det faller heller ikke naturlig for meg hvis jeg skal gjøre noe med en eller flere venner å inkludere andre som ikke kjenner disse, uansett hvor gode venner vi er. I tillegg skriver du at hun har mye jobb og i tillegg har det vanskelig - og at dere allerede har kranglet(!) om dette? Mitt beste tips er at du justerer forventningene dine litt, eventuelt at samtalen du vil ta ikke fokuserer på at du føler deg nedprioriter, men på hvilke ønsker og forventninger dere har til vennskapet. Et godt vennskap går begge veier, men det har også rom for at folk er forskjellige og har ulike sosiale behov.

Takk for svar!

(Har uthevet hva jeg vil ta opp i fet skrift) Er ikke dette hvordan man blir kjent?? Du møter nye mennesker,deler og snakker sammen? Ja,som du sier, klart at en pangstart,med masse snakk om relasjoner i hytt og pine er for mye- Men denne snap gruppen er ganske lav terskel- Har snappet om turer, tidlige morgener paga jobb, og hektisk hverdag, litt isnj over en løs spontan samtale, og er ganske spontan tråd- Men likevel- At hun aldri deltar,svarer på noe- I sammenheng med at hun plutselig drar ut, som er ganske overraskende-Er bare litt paff,men helt klart noe som er "lovlig" bare på hvilket motiv/grunnlag?

Kansje jeg leter for mye etter svar, der det ikke trengs, fordi tankene bekrefter følelsene(og sånnsett bekrefter jeg bare egne antakelser)

Kan du isåfall uttrykke hva som er så merkelig med det?

Man møter nye folk på byen, og å "dra med seg" en venninne ut på byen,hadde ihvertfall jeg lett gjort- Ikke utelatt en enkelt venninne, uten å spørre engang?!?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Virker som du ønsker et tettere vennskap enn henne og at du ønsker å endre henne for å passe til dine behov. Kan du lære deg å akseptere henne som hun er? 

Anonymkode: c3a91...10d

Nå synes jeg det er du som antar her. Jeg har mange ganger understreket at mye er helt OK, og det er ikke snakk om behov- Du må skille hva jeg sier er behov og hva jeg stiller meg undrende til, og ønsker å forstå nærmere..

Du missforstår hele poenget mitt

Skrevet
Daria skrev (12 minutter siden):

Svarer på resten:

Tips til hvordan å starte denne samtalen? Jeg opplever ikke forventinger til henne, men er mer forundret og overrasket over hva som viser seg.

At hun har ulikt sosiale behov, er jeg klar over. Hun tuller ofte med at hun er introvert, men så forstår jeg godt, at det komemr fra et sted, og at hun mener det. Det er helt OK, men lurer litt på hvorfor hun ikke da har spurt meg, og ikke regner meg med, på samme måte som de andre venninnene hennes?

Synes det er litt merkelig bare, jeg kunne aldri ha dratt med meg alle, bortsett fra EN venninne, uten å nevne det for henne engang-Når og om jeg skulle ut- Nettopp på grunn av at jeg synes at venninner tar vare på hverandre, og stiller opp for hverandre-Og dette er jo mye av hva som utgjør å stille opp for hverandre...Kan være hun ikek ser på det sånn, men jeg synes jo det er rart, at hun ikke har vurdert meg, hørt med meg, og prøvd litt? Siden vi ikke har sett hverandre på en stund også..??

Skrevet

Synes det er veldig spesielt av deg å forvente at venninnen din skal bli begeistret for en snap-gruppe hvor hun såvidt kjenner noen. Det høres ut som om dere har ulike sosiale behov, og det er helt greit.

Jeg finner gjerne på ting med ei venninne, men er svært sjeldent interessert i å være sosial med en gruppe ukjente. Jeg forstår at du synes dette er fint, men du må jo forstå at det ikke er slik for alle. 

Synes det høres ut som et forhold hvor du forventer at venninnen din skal være lik deg selv. Og dersom hun ikke er det, er det hun det er noe feil med. Det er jo ikke helt greit, eller hva?

Anonymkode: c9bf5...591

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Glemte å tilføye at jeg ellers er åpen for at vi har rom for forksjellige tolkninger og sosialt samvær. En gjeng utvikles jo nettopp på grunnlag av forskjellige kvaliteter og egenskaper også, men først av alt en nærværende og inkluderende innstilling.

Jeg ønsker på ingen måte å forvente noe av noen, det hører ikke hjemme i vennskap, synes jeg- Men å ta en prat om hva det er som skjer når det gjentas litt i et mønster som for meg virker unnvikende-Så føler jeg det kansje er rom for å sjekke opp..

Som du sier, så kommer jeg til å prøve å skygge unna alt med forventinger- Men på grunnlag av at "hun ikke har så mye å tilføye" føler ejg blir litt som å lene seg tilbake,og ikke by på seg selv, det koster faktisk litt for meg også?

Jeg må si at det hadde føltes deilig,om jeg kunne ha fått invitasjoner, litt spørsmål om meg og mitt og litt oppmerksomhet- OG dette vet hun litt om fra tidligere..

Og da føler jeg vel kansje litt oversett, og at hun vet hvor hun har meg- Tatt for gitt- Gjennom at hun bare inviterer på sparket,helt tilfeldig? eller kansje ikke..er jo litt vanskelig..

Men da tenker jeg å la dette ligge, jeg klarer ikke å se hvordan vi ute på byen,skal få til en god stemining, utifra en samtale om forventinger og krav til et vennskap-Gratulerer! Da har du jo ødelagt hele kvelden..Det kommer bare til å bli dårlig steming, og ihvertfall ikke noe som gjør meg selv en tjeneste..

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Synes det er veldig spesielt av deg å forvente at venninnen din skal bli begeistret for en snap-gruppe hvor hun såvidt kjenner noen. Det høres ut som om dere har ulike sosiale behov, og det er helt greit.

Jeg finner gjerne på ting med ei venninne, men er svært sjeldent interessert i å være sosial med en gruppe ukjente. Jeg forstår at du synes dette er fint, men du må jo forstå at det ikke er slik for alle. 

Synes det høres ut som et forhold hvor du forventer at venninnen din skal være lik deg selv. Og dersom hun ikke er det, er det hun det er noe feil med. Det er jo ikke helt greit, eller hva?

Nei, det er ikke helt greit å tenke sånn- Og det gjør jeg jo heller ikke.

Jeg tenker at det virker for meg litt rart,og litt sårt-At hun har valgt å holde det hemmelig for meg(opplever det ihvertfall som det) Siden jeg ikke hadde fått vite om dettte, med mindre hun ikke hadde mistet bankkoret og førerkortet sitt..Det er jo ikke helt greit å sitte med den følelsen heller??

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er ikke helt greit å tenke sånn- Og det gjør jeg jo heller ikke.

Jeg tenker at det virker for meg litt rart,og litt sårt-At hun har valgt å holde det hemmelig for meg(opplever det ihvertfall som det) Siden jeg ikke hadde fått vite om dettte, med mindre hun ikke hadde mistet bankkoret og førerkortet sitt..Det er jo ikke helt greit å sitte med den følelsen heller??

Du sier jo selv at du spurte hva som skjedde i helga i snap-gruppa. Da er det jo helt naturlig at hun lar vær å svare, hun vil sikkert ikke risikere å tilbringe tid med mange ukjente. 

Neste gang kan du sende henne melding direkte. Det er jo helt tydelig at hun ikke ønsker å være en del av snap-gruppa di, og det er helt greit.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du sier jo selv at du spurte hva som skjedde i helga i snap-gruppa. Da er det jo helt naturlig at hun lar vær å svare, hun vil sikkert ikke risikere å tilbringe tid med mange ukjente. 

Neste gang kan du sende henne melding direkte. Det er jo helt tydelig at hun ikke ønsker å være en del av snap-gruppa di, og det er helt greit.

Der tar du faktisk feil-For det har jeg allerede gjort-Sendt henne en melding privat og spurt.

Derfor handler det vel om jeg føler athun er driekte og ærlig eller ikke.

Og da komemr vi tilbake til erfaringer fra henne. Gjennom tidligere "kragnelen" vi hadde, og jeg setter den i anflrselstegn,fordi slik ejg ser det, så er den egetlig ryddet litt vekk- Men holdningen kommer litt med typ lørdagen og dette med at jeg spontant skvises litt inn, når hun trenger det(??)

Da vi "kranglet" tok jeg opp at hun virket fravæerende, og hun nevnte at hun synes jeg var på den tiden negativ, men sant nok,var kansje det. Og siden da, har jeg svart henne på et spørsmål om min vanskligstilte situasjon,som først og fremst var der og da.

Om hun fremdeles går og tenker eller føler på det at jeg er negativ synes jeg hun sover i timen-For det er lenge siden nå(flere måneder siden) Og lurer også litt på hvor lenge hun skal holde på det? Da kan hun jo holde på det i flere år..Blir jo helt latterlig, men ikke at hun gjør det- Er jo det som jeg også lurer litt på..

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Der tar du faktisk feil-For det har jeg allerede gjort-Sendt henne en melding privat og spurt.

Derfor handler det vel om jeg føler athun er driekte og ærlig eller ikke.

Og da komemr vi tilbake til erfaringer fra henne. Gjennom tidligere "kragnelen" vi hadde, og jeg setter den i anflrselstegn,fordi slik ejg ser det, så er den egetlig ryddet litt vekk- Men holdningen kommer litt med typ lørdagen og dette med at jeg spontant skvises litt inn, når hun trenger det(??)

Da vi "kranglet" tok jeg opp at hun virket fravæerende, og hun nevnte at hun synes jeg var på den tiden negativ, men sant nok,var kansje det. Og siden da, har jeg svart henne på et spørsmål om min vanskligstilte situasjon,som først og fremst var der og da.

Om hun fremdeles går og tenker eller føler på det at jeg er negativ synes jeg hun sover i timen-For det er lenge siden nå(flere måneder siden) Og lurer også litt på hvor lenge hun skal holde på det? Da kan hun jo holde på det i flere år..Blir jo helt latterlig, men ikke at hun gjør det- Er jo det som jeg også lurer litt på..

Da har du skrevet feil- det står i innlegget at du sendte melding både privat og i gruppa. Eller stemmer ikke dette?

Du sier at du ønsker innspill, og det er jo akkurat dette kommentarfeltet har gitt deg. Vi er flere som sier at dere er nok ulike sosialt, og at du må legge deg på et annet nivå. Dersom du vil møte henne, send en melding direkte. Ikke i snap-gruppa i tillegg. Da kan det hende hun blir redd for at de også må være med. 

Hun har jo gitt klart uttrykk for at gruppa ikke er noe for henne. 

• Nyttig 2
Skrevet

Ser flere her sier det samme, men slenger meg på! Snakk med henne direkte. La vær å forvente at hun skal henge seg på snappegruppa di. Hun vil jo åpenbart ikke dette. 

• Nyttig 3
Skrevet

Det høres ut som om hun er redd for at du skal invitere en gjeng med ukjente inn i vennskapet deres, og at det er derfor hun er reservert akkurat nå. Selv om du synes det er gøy med nye bekjentskaper kan du ikke forvente at hun har det likt. 

Forsøk å ha en dialog med henne direkte, uten å inkludere resten av gruppa hun ikke kjenner. Det virker jo som om dette er noe du har pushet på henne, ikke noe hun har sagt hun ønsker? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har hatt venner som prøver å kreve tid av meg. Det går ikke. Med hus, unger jobb osv. Så trenger jeg litt hviletid også. Sp venner hat jeg ikke hatt mye kaoasitet til.  Lettere fir meg om de kommer innom en gang i blant. Venner som krever mer samvær enn jeg har kapasitet til, dd blir skuffa også er vi ikke venner lengre. 

Har hatt foreldre å fikse å ordne til også flere ganger i uka, så dier seg jo selv at kapasiteten ikke er flrste pri på egen tid og venner. Av og til trenger jeg litt ro også, for ikke å brenne meg ut. Og da er jo heller å få et par timers besøk mye bedre for meg, så jeg slipper å ut igjen 

Anonymkode: 00089...7ae

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da har du skrevet feil- det står i innlegget at du sendte melding både privat og i gruppa. Eller stemmer ikke dette?

Du sier at du ønsker innspill, og det er jo akkurat dette kommentarfeltet har gitt deg. Vi er flere som sier at dere er nok ulike sosialt, og at du må legge deg på et annet nivå. Dersom du vil møte henne, send en melding direkte. Ikke i snap-gruppa i tillegg. Da kan det hende hun blir redd for at de også må være med. 

Hun har jo gitt klart uttrykk for at gruppa ikke er noe for henne. 

Hæ?

Nei, du missforstår. Jeg har skrevet til henne, privat-Og spurt henne direkte- Selvfølgelig ikke i selve gruppe chatten-Det ville jo vært helt merkelig å forvente et ærlig svar det, i det minste-Hvis du iet hele tatt sender privat melding til henne der! Selvføegelig.

Og hun har sagt, at det er helt greit for henne, bare at hun ikke har så mye å komme med akkurat nå.

Mulig jeg skal slutte å forvente noe fra henne, men vet at hun er over middels aktiv på snap,hun legger ut på snap story som er offentlig,så hun er jo god på å snappe,men da er det sikkert litt annerledes når hun snapper med følgerene sine da,som jeg har inntrykk av er gutter hun egentlig jobber med draget med,for å finne. Typ hennes tinder,men hvem gjør vel ikke litt flørting på SOME liksom!? Den er grei:)

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ser flere her sier det samme, men slenger meg på! Snakk med henne direkte. La vær å forvente at hun skal henge seg på snappegruppa di. Hun vil jo åpenbart ikke dette. 

Ja, ihvertfall ikke enda..Jeg som tenkte det kunne være et positivt innslag, og ja, kan vel det-Mmen kansje det kommer og kansje ikke. Greit nok.

Men ejg bare stusser ved at dette med lørdagen ikke var kjent for meg, inntill ganske nyelig og helt utrolig spontant..

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har hatt venner som prøver å kreve tid av meg. Det går ikke. Med hus, unger jobb osv. Så trenger jeg litt hviletid også. Sp venner hat jeg ikke hatt mye kaoasitet til.  Lettere fir meg om de kommer innom en gang i blant. Venner som krever mer samvær enn jeg har kapasitet til, dd blir skuffa også er vi ikke venner lengre. 

Har hatt foreldre å fikse å ordne til også flere ganger i uka, så dier seg jo selv at kapasiteten ikke er flrste pri på egen tid og venner. Av og til trenger jeg litt ro også, for ikke å brenne meg ut. Og da er jo heller å få et par timers besøk mye bedre for meg, så jeg slipper å ut igjen 

Anonymkode: 00089...7ae

OK-Da vet vi det..Dette er ikke likt hennes liv i det hele tatt.. :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det høres ut som om hun er redd for at du skal invitere en gjeng med ukjente inn i vennskapet deres, og at det er derfor hun er reservert akkurat nå. Selv om du synes det er gøy med nye bekjentskaper kan du ikke forvente at hun har det likt. 

Forsøk å ha en dialog med henne direkte, uten å inkludere resten av gruppa hun ikke kjenner. Det virker jo som om dette er noe du har pushet på henne, ikke noe hun har sagt hun ønsker? 

Ja, kansje det..

Kunne muligens vært derfor hun har trukket seg litt vekk,men jeg har jo allerede spurt henne direkte? Typ tatt henne til siden, og snakket med henne om det er greit. Hun sa jo ja?

Kansje hun føler det er vanskelig å være direkte,men hvorfor ikke inkludere meg i hennes lørdags event?

Jeg kan vel uansett i kke ta på meg at jeg skal liste meg rundt og sørge for at jeg skal stille riktig type spørsmål på riktig måte? At hun forventer jeg skal klare å treffe akkurat med de ordene hun trenger eller lese henne ,uten at hun sier noe..

Men kan være du er inne på noe, men da må hun jo faktisk være såpass at hun svarer ærlig når jeg spør henne, alene, om det også??

Hvorda nville du isåfall ha gått frem videre? Eller bare latt det ligge?

Synes jeg det er litt uvehagelig, kansje å være med henne på lærdagen akkurat nå. Av to grunner; Jeg føler jeg ikke helt vet om hun ønsker meg der, eller egtl i livet hennes(litt dramatisk,men ja..)

Men også at jeg må faktisk overnatte hos henne,hvis dette skal gå opp i praksis,for jeg har ikke mulighet til transport til og fra byen og hjem til meg. Derfor er det jo ikke akkurat noe særlig sjakk trekk å ta opp dette..Blir mer og mer sikekr på at jeg burde la dette ligge, og heller tenke at jeg kasnje øler for mye kun på egne tanker.

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Takk for svar!

(Har uthevet hva jeg vil ta opp i fet skrift) Er ikke dette hvordan man blir kjent?? Du møter nye mennesker,deler og snakker sammen? Ja,som du sier, klart at en pangstart,med masse snakk om relasjoner i hytt og pine er for mye- Men denne snap gruppen er ganske lav terskel- Har snappet om turer, tidlige morgener paga jobb, og hektisk hverdag, litt isnj over en løs spontan samtale, og er ganske spontan tråd- Men likevel- At hun aldri deltar,svarer på noe- I sammenheng med at hun plutselig drar ut, som er ganske overraskende-Er bare litt paff,men helt klart noe som er "lovlig" bare på hvilket motiv/grunnlag?

Kansje jeg leter for mye etter svar, der det ikke trengs, fordi tankene bekrefter følelsene(og sånnsett bekrefter jeg bare egne antakelser)

Kan du isåfall uttrykke hva som er så merkelig med det?

Man møter nye folk på byen, og å "dra med seg" en venninne ut på byen,hadde ihvertfall jeg lett gjort- Ikke utelatt en enkelt venninne, uten å spørre engang?!?

Men det er deg - hun ser tydeligvis annerledes på det og er i sin fulle rett til det. Ut fra hva du skriver har hun ikke gjort noe "galt", ut over å ikke gjøre helt som du ville gjort. Jeg - introvert, som din venninne også har gjort deg oppmerksom på at hun er - foretrekker å sosialisere i mindre grupper hvor alle kjenner hverandre og vil primært bruke tiden min på å ha det hyggelig med venner. Jeg har ikke så stort behov for å bli kjent med nye ved enhver anledning, og setter lite pris på venner som alltid skal dra med seg flere - "jo flere, jo bedre" er ikke en allmenn sannhet for alle.

Jeg blir helt matt over intensiteten og overanalyseringen din - er du like intens og pågående ellers kan det i seg selv gjøre at andre trekker seg unna; for en introvert er det ganske energitappende. Jeg tilbringer tid med vennene mine når jeg har lyst og anledning, fordi jeg (og forhåpentligvis de) har glede av det. Et vennskap hvor jeg ble møtt med krav og forventninger og måtte redegjøre for tid jeg valgte å bruke sammen med andre ville neppe blitt prioritert.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...