Gå til innhold

Barnet sover ikke nok i barnehagen, Hvordan løse det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I barnehagen sover barnet bare halvparten av vanlig tid/den tiden barnet har behov for. Barnet våkner av andre barn/lyder og de får det ikke til å sovne igjen.

Det fører til at barnet er veldig grinete og i dårlig humør med sammenbrudd resten av ettermiddagen før leggetid, samt dårlig matlyst. 

Noen som har vært borti det? Hvordan bør det løses?

Anonymkode: 3e038...e7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge har hun gått i barnehage? Tror det realistisk er litt vanskelig å gjøre så mye med dette. Hvis hun er ny i barnehagen vil det nok gå seg til

Det motsatte er nesten mer vanlig. At de sover for mye og er våken hele kvelden.. 

Anonymkode: 0bbae...b8a

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor lenge har hun gått i barnehage? Tror det realistisk er litt vanskelig å gjøre så mye med dette. Hvis hun er ny i barnehagen vil det nok gå seg til

Det motsatte er nesten mer vanlig. At de sover for mye og er våken hele kvelden.. 

4 måneder, er 1,5 år nå.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

4 måneder, er 1,5 år nå.

Da ville jeg nok bare vært tålmodig. Med sommerferie er hun veldig fersk enda

Skrevet

Hadde samme problemet, men det har gått seg til :)

Men de løste det med å sette ungen ett sted hvor det var mindre støy, da fikk hun mer søvn.

Skrevet

Jeg tror ikke det er et problem nå, men første 3/4 år i barnehagen måtte yngste settes et sted litt unna de andre barna pga det samme, på tross av at hun taklet mye ulik lyd hjemme. 
Eldste måtte etterhvert legges sist og legges inne i gangen(helt uten forstyrrelser, men med rugging av vogn) for at han skulle sove. Fram til det måtte de trille han rundt i 20 min et stille sted i barnehagen før han sovna

Anonymkode: d9e95...e0a

Skrevet
mereo skrev (1 time siden):

Hadde samme problemet, men det har gått seg til :)

Men de løste det med å sette ungen ett sted hvor det var mindre støy, da fikk hun mer søvn.

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg tror ikke det er et problem nå, men første 3/4 år i barnehagen måtte yngste settes et sted litt unna de andre barna pga det samme, på tross av at hun taklet mye ulik lyd hjemme. 
Eldste måtte etterhvert legges sist og legges inne i gangen(helt uten forstyrrelser, men med rugging av vogn) for at han skulle sove. Fram til det måtte de trille han rundt i 20 min et stille sted i barnehagen før han sovna

Anonymkode: d9e95...e0a

Har de personale til å passe på en unge slik da? De skal jo ha sovevakt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har de personale til å passe på en unge slik da? De skal jo ha sovevakt. 

Ja, ungen står jo ikke 4 mil unna, men gjerne rundt hjørnet fremfor å stå på rekke med resten.

De bruker også babycall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...