AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #1 Skrevet 17. august 2023 De har stadig hodepine, kvalme, feber. De leker med mine hele tiden, men mine blir aldri syke. Jeg vet de ikke spiser særlig variert, det går i cornflakes, frossenpizza og risgrøt. Eldste spiser av og til banan, men det er det. Er det kosten? Gener? Anonymkode: 7742f...9b5
Sofakona Skrevet 17. august 2023 #2 Skrevet 17. august 2023 Sykdom, angst, at de "faker" som at de er kvalme etc... Men hvordan vet du at de er syke hele tiden? 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #3 Skrevet 17. august 2023 Gener, innemiljø, innstilling til sykdom/når mener man at man er syk, kosthold ++++ Anonymkode: 8e09a...cb1 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #4 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De har stadig hodepine, kvalme, feber. De leker med mine hele tiden, men mine blir aldri syke. Jeg vet de ikke spiser særlig variert, det går i cornflakes, frossenpizza og risgrøt. Eldste spiser av og til banan, men det er det. Er det kosten? Gener? Anonymkode: 7742f...9b5 Vell, jeg var veldig lite syk som barn. Broren min var syk hele tiden, med lungebetennelser, halsbetennelse, ørebetennelser, falsk krupp osv. Vi hadde akkurat samme kosthold, og det var veldig lite ultraprosessert mat. Sykdom er en del flaks og uflaks.. Anonymkode: 2a0fd...1b9 30 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #5 Skrevet 17. august 2023 Sofakona skrev (5 minutter siden): Sykdom, angst, at de "faker" som at de er kvalme etc... Men hvordan vet du at de er syke hele tiden? Som jeg nevnte innledningsvis, mine barn leker med dem hele tiden. Omtrent annenhver dag kommer de hjem og sier at Ella er syk. Eller et par dager etter så er Kai syk. Sånn går det. Ts Anonymkode: 7742f...9b5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #6 Skrevet 17. august 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Gener, innemiljø, innstilling til sykdom/når mener man at man er syk, kosthold ++++ Anonymkode: 8e09a...cb1 + diverse andre faktorer. Kjenner feks en 5 åring som fortatt sutter på tommelen, og dermed er jevnlig syk gjennom hele året. Storesøsteren er ikke like ofte syk. Anonymkode: df858...8bb 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #7 Skrevet 17. august 2023 Jeg har 4 barn. Eldste og nest eldste er aldri syke. De to yngste finner snart opp egne sykdommer Anonymkode: a22f6...e17 9 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #8 Skrevet 17. august 2023 Immunforsvaret våres fungerer ulikt. Anonymkode: 1f00e...cb8 7 2
Drizzt Skrevet 17. august 2023 #9 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Som jeg nevnte innledningsvis, mine barn leker med dem hele tiden. Omtrent annenhver dag kommer de hjem og sier at Ella er syk. Eller et par dager etter så er Kai syk. Sånn går det. Ts Anonymkode: 7742f...9b5 Det kan også være at de ikke vil leke med dine barn akkurat da eller har andre planer. Det letteste er å si at de er syke. Det betyr ikke at de faktisk er det hver gang. Usedvanlig godt innsyn i hva de spiser til daglig forresten. Inviterer de deg til middag såpass ofte? 9 1 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #10 Skrevet 17. august 2023 Barna til min søster er også slik. Det skal sier at jeg mistenker det er på grunn av hennes bakteriefobi. Alt vaskes hele tiden og barna får ikke lov til å bli skitten. Vi trenger bakterier for å bygge opp et sterkt immunforsvar. Anonymkode: 9c8a4...55a
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #11 Skrevet 17. august 2023 Det er mange grunner til at noen blir sykere enn andre. Synes det er ekstremt spesielt både å tro at du vet akkurat hva de spiser og også at du automatisk antar at kostholdet er skylden i sykdommen. Som noen andre sa trenger det heller ikke stemme at de faktisk er syke, det kan være de rett og slett ikke vil leke med dine barn. Anbefaler deg å slutte å mene så mye om andre mennesker og anbefaler deg også, om du og barna dine ønsker å ha venner her i livet, å prøve å tolke ting litt rausere og i bedre mening enn det du har utvist her. Anonymkode: 3bcbe...c86 3 2 6
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #12 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er mange grunner til at noen blir sykere enn andre. Synes det er ekstremt spesielt både å tro at du vet akkurat hva de spiser og også at du automatisk antar at kostholdet er skylden i sykdommen. Som noen andre sa trenger det heller ikke stemme at de faktisk er syke, det kan være de rett og slett ikke vil leke med dine barn. Anbefaler deg å slutte å mene så mye om andre mennesker og anbefaler deg også, om du og barna dine ønsker å ha venner her i livet, å prøve å tolke ting litt rausere og i bedre mening enn det du har utvist her. Anonymkode: 3bcbe...c86 Amen Anonymkode: 12179...add 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #13 Skrevet 17. august 2023 58 minutter siden, AnonymBruker said: Vell, jeg var veldig lite syk som barn. Broren min var syk hele tiden, med lungebetennelser, halsbetennelse, ørebetennelser, falsk krupp osv. Vi hadde akkurat samme kosthold, og det var veldig lite ultraprosessert mat. Sykdom er en del flaks og uflaks.. Anonymkode: 2a0fd...1b9 Samme her. Søstra mi har alskens sykdommer. Jeg hat ingenting. Anonymkode: c3170...699 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #14 Skrevet 17. august 2023 Drizzt skrev (46 minutter siden): Det kan også være at de ikke vil leke med dine barn akkurat da eller har andre planer. Det letteste er å si at de er syke. Det betyr ikke at de faktisk er det hver gang. Usedvanlig godt innsyn i hva de spiser til daglig forresten. Inviterer de deg til middag såpass ofte? De «bor» her når de ikke er syke, så at de ikke vil leke er bare tøys. Dessuten er mor eller far hjemme fra jobb med dem, så det er nok ikke løgn for å slippe å leke med mine. De forteller meg hva de skal ha til middag titt og ofte, gjerne i sammenheng med når de ser hva vi skal ha hos oss, og risgrøt og frossenpizza er de to rettene det går i. TS Anonymkode: 7742f...9b5 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #15 Skrevet 17. august 2023 Synes det er veldig stygt av deg å spekulere i hvorfor barn er syke eller friske. Ulike mennesker har ulikt immunforsvar. Jeg spiste kjempesunt i min oppvekst, men var konstant syk. Min bror som levde på Grandiosa var frisk som en fisk. Jeg vil anbefale deg å slutte å tenke på hvorfor barna er syke, og heller vise litt medfølelse. Dersom ditt barn en dag får alvorlig sykdom er det jo trist om de rundt deg spekulerer i om du gir barna dårlig kosthold eller viderefører "dårlige" gener. Anonymkode: 815bb...c42 8 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #16 Skrevet 17. august 2023 Mine har elendig kosthold, spesielt yngste (som også er undervektig, ekstremprematur, og har oppfølging av PPT, sykehus, etc). Og allikevel er de nesten aldri syke. Så - gener og flaks, tipper jeg er svaret. (Og så vil jeg legge til at da jeg var i barneskolealder så lot jeg stadig vekk som om jeg hadde hodepine for å slippe å leke med en slitsom nabojente...) Anonymkode: 1cfe3...8cd 3 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #17 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det er mange grunner til at noen blir sykere enn andre. Synes det er ekstremt spesielt både å tro at du vet akkurat hva de spiser og også at du automatisk antar at kostholdet er skylden i sykdommen. Som noen andre sa trenger det heller ikke stemme at de faktisk er syke, det kan være de rett og slett ikke vil leke med dine barn. Anbefaler deg å slutte å mene så mye om andre mennesker og anbefaler deg også, om du og barna dine ønsker å ha venner her i livet, å prøve å tolke ting litt rausere og i bedre mening enn det du har utvist her. Anonymkode: 3bcbe...c86 Jøss. Det må da være lov å stille et spørsmål? Det var ikke ment som noen ting som helst. Jeg bare lurer. TS Anonymkode: 7742f...9b5 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #18 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): De har stadig hodepine, kvalme, feber. De leker med mine hele tiden, men mine blir aldri syke. Jeg vet de ikke spiser særlig variert, det går i cornflakes, frossenpizza og risgrøt. Eldste spiser av og til banan, men det er det. Er det kosten? Gener? Anonymkode: 7742f...9b5 Elsker den fordomsfulle uttalelsen din! Du er så flink! Og nabobarna er syke bare fordi naboen ikke er flink - de fortjener selvsagt all sykdommen de får! nb: det var sarkasme. Fakta er at noen bare har mer uflaks, og at flaks/uflaks utgjør den viktigste grunnen til at folk generelt og barn spesielt har forskjellig helse. Anonymkode: e2178...75e 4 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #19 Skrevet 17. august 2023 Dårlig kosthold og dårlige gener. Er de lavstatus? Anonymkode: 9c4c6...353
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #20 Skrevet 17. august 2023 Man må jo bare elske dette fantastiske forumet. Uansett hva jeg spør om, ender jeg opp med å bli angrepet for ett eller annet. Glem at jeg spurte. TS Anonymkode: 7742f...9b5 2 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå