Gå til innhold

Lazy eye/tungt øyelokk og dårlig selvfølelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har begynt i ny jobb og fikk beskjed om at jeg måtte til deres flinke fotograf. Generelt syntes jeg fotografen har gjort en strålende innsats med de øvrige ansatte som ser ut som sine peneste selv. 

Jeg ordnet meg og følte meg ganske fin og hadde en god dag da det var min tur. Jeg føler imidlertid ikke at jeg klarer å se naturlig og smile pent. Jeg smilte og forsøkte å smile med øynene, og har nå fått tilsendt mange alternativer fra fotografen (mange fler enn de andre). Det mistenker jeg er for at jeg ikke skal klage, fordi på alle bildene ser særlig det ene øyet utrolig sløvt ut. Det har vært sånn lenge, men jeg tror ikke det var like ille for ti år siden. Jeg blir nesten redd for at jeg har en hodeskade eller lignende. 

Føler ikke jeg ser slik ut på selfier, fordi da retter man seg. Skammer meg ganske mye over dette og syntes det er skikkelig fælt og pinlig. Tror det syntes dårligere i virkeligheten, kanskje fordi det er mest fremtrende når jeg smiler. Det er så ille at jeg stadig får kommentarer på det, og det er fælt, selv om det ikke er vondt ment. 

Hver eneste gang noen tar et bilde av meg, ser øyet mitt helt på villspor ut, øyelokket løfter seg ikke likt eller synkront med det andre. Begge er litt tunge, men det er som at det henger fast. Når folk tar bilde av meg er alltid første reaksjon latter fordi det var "uheldig" bilde. De vet selvfølgelig ikke at ALLE bilder andre tar av meg blir uheldige. Jeg ser alltid ut som et uheldig bilde. 

Jeg er redd for å operere, det virker mer som det er funksjonen det går på, eller kanskje jeg har litt tyngre øyelokk på en side. Finnes det andre behandlinger?

Jeg har tildigere tatt botox for å løfte øyelokkene litt, men problemet er først og fremst at jeg ser så skjev ut. 

Anonymkode: 5abec...09b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta deg en tur til fastlegen og ta det derfra 

Anonymkode: d459c...175

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...