AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #1 Skrevet 17. august 2023 Neste helg har vi invitert et vennepar med på hyttetur. De er opptatt lørdagskveld, og kommer derfor fra fredag til lørdag. Vi ble så invitert at et annet vennepar hos de lørdagskveld, og de kan vi besøke fra hytta. Nå spør et tredje par om vi kan komme på middag hos de. Og da lurer jeg på om ikke de heller kan komme til oss på hytta, men helst fredag til lørdag, evnt hele helgen. Men da må det paret som inviterte oss, komme til oss i stedet. Hadde vært veldig hyggelig med tre par på besøk en kveld og la de bli kjent. Hoved spørsmålet mitt er, er det feil å be to par overnatte som ikke kjenner hverandre? Hadde du mislikt å bli invitert for det? Anonymkode: 33be6...51e
Minosa Skrevet 17. august 2023 #2 Skrevet 17. august 2023 Jeg ville ikke likt at det plutselig ble slike endringer i planene. Jeg ville også syntes det var vanskelig å være ærlig om at jeg ikke ønsker at et annet par ble invitert i tillegg. 6
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #3 Skrevet 17. august 2023 Par A - hytteturparret, opptatt lørdag Par B - annet par, som dere er invitert til lørdag Par C - tredje par, dem du påtenker å invitere Jeg synes du skal spørre Par B om de har lyst å endre planer fra det allerede avtalte til ditt ny forslag. Må være opp til dem. Anonymkode: 07685...e12
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #4 Skrevet 17. august 2023 Du må spørre de som har takket ja om det er greit. Anonymkode: 55060...73e 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #5 Skrevet 17. august 2023 Selvsagt er det helt normalt - og veldig hyggelig - å la venner møte hverandre. Anonymkode: 6906b...cef 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #6 Skrevet 17. august 2023 «Tusen takk, men vi har allerede planer denne helgen. Vi kommer gjerne en annen gang!» Uansett hvordan du ellers håndterer det skal du ha megaflaks for at involverte parter vil like forslaget, og megaflaks dersom de forteller deg det, dersom de ikke liker det. Kan godt hende det kan være koselig med alle tre parene, men da bør alle parter være kjent med at flere inviteres fra starten av. Anonymkode: b1f8c...6d7 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #8 Skrevet 17. august 2023 Vi synes det er hyggelig å bli kjent med nye mennesker, og hadde bare syntes det hadde vært kjekt 🙂 Men siden dere egentlig skulle besøke B, må dere høre om de synes det er ok å endre planene. Anonymkode: f311c...a29 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #9 Skrevet 17. august 2023 Dette kommer an på vennene. Hvis jet og mannen ble invitert på en hyttetur av en god venninne som jeg dessverre ikke har sett på lenge, så ville jeg selvsagt ønsket kvalitetstid med det paret. Hvis man treffes ofte hadde jeg syns det var ok. Også kommer det an på hvordan kjemi er. Er derre noen du tror kommer godt overens? Anonymkode: 9aac3...c0f 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #10 Skrevet 17. august 2023 Da må du tåle at de finner tonen og plutselig drar til syden sammen. Anonymkode: 55060...73e
Gjest Hoia Skrevet 17. august 2023 #11 Skrevet 17. august 2023 Er det noen litt langt opp i årene som lurer på det der? De fleste yngre hadde bare tenkt at det bare var supert med flest mulige folk i tilfelle det blir kjedelig med noen få. Veldig rare greier!
Gjest Hoia Skrevet 17. august 2023 #12 Skrevet 17. august 2023 Det beste er jo når venner og venner finner hverandre, så slipper en å bli med på alt!
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #13 Skrevet 17. august 2023 Jeg skjønner at du lider av snev av FOMO eller har vanskelig for å si nei til noen, men vurder situasjonen grundig. Det kommer SÅ an på folkene. Du må se an vennene dine. Er de skikkelig utadvendte, omgjengelige i alle situasjoner, har lett for å kommunisere med alle og generelt elsker nye situasjoner, er det ikke noe problem. Hvis ikke: vær varsom med dette opplegget. Hvis jeg hadde vært i par A sin situasjon ville jeg ikke satt så stor pris på at det plutselig kom til å være dobbelt så mange på hytta den eneste kvelden vi var der, når vi i utgangspunktet skulle reist på hyttetur med kun ett vennepar. Men andre ville kanskje synes det var supert. Hvis jeg var i par B eller C sin situasjon ville jeg muligens tenkt at du tok litt over hele situasjonen. Takker du pent nei til par C og sier at dere får ha det tilgode til en annen gang fordi dere allerede er opptatt denne helga, så løser situasjonen seg av seg selv, og par B slipper å endre de planene dere allerede har lagt med dem. Anonymkode: 56554...d2b 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #14 Skrevet 17. august 2023 Vi tok en avgjørelse på å møte sistnevnte en annen gang, så møter vi par 1 fredag til lørdag og par 2 lørdag til søndag. Ts Anonymkode: 33be6...51e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå