AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #1 Skrevet 17. august 2023 Jeg vet at det er flere køer i passkontrollen (ved utreise) på flyplassen, og som regel er det vel raskest for norsk/Schengen pass. Men var der nylig, var sinnsykt lang passkø i «alle pass» og i den andre køen var det ingen. Ble sendt helt opp og en fyr ba en som var først i køen i «alle pass» om å vente selvom han akkurat hadde begynt å bevege seg not kontrolløren. Så jeg kom først, følte meg nesten litt slem mot han fyren selvom det var utenfor min kontroll. Er det vanlig? Han måtte snu og gå tilbake til køen.. Anonymkode: 43d56...a25
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #2 Skrevet 17. august 2023 Først og fremst fordi norske pass tar 2 sekunder, utenlandske (utenfor EØS) kan ta lang tid. Anonymkode: 982da...e4e 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #3 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Først og fremst fordi norske pass tar 2 sekunder, utenlandske (utenfor EØS) kan ta lang tid. Anonymkode: 982da...e4e Joda, det er jo forståelig. Men allikevel, fyren fra køen var jo nesten helt borte ved kontrolløren! Og måtte snu Anonymkode: 43d56...a25
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #4 Skrevet 17. august 2023 Sånn er det jo, om det er en kø for en gruppe og en for en annen gruppe, så kan de jo ta av folk fra den andre gruppen om det er ingen i den første. Men kommer det en i den, så er det jo de som skal prioriteres. Anonymkode: ce23f...98f 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #5 Skrevet 17. august 2023 Sånn er det overalt. Jeg var i USA nylig. Kjeeeeempelang kø internasjonalt, få eller ingen i den amerikanske køa. Likevel var mer enn halvparten av båsene reservert amerikanere. Man behandler egne statsborgere best, og ønsker ikke at de skal risikere å komme bak noen fra langtvekkistan som ikke har ting i orden. Anonymkode: 1ee3a...dc0 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #6 Skrevet 19. august 2023 Hvor er den passkontrollen? Aldri vært i en passkontrollen på Gardermoen. Går igjennom en sikkerhetsjekk, men der viser jeg ikke pass. Sitter inne i utlandsdelen nå og enda ikke vist pass. Pleier å vise det på vei inn i fly bare. Anonymkode: 1526d...5c4 1
Pasha Skrevet 19. august 2023 #7 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvor er den passkontrollen? Aldri vært i en passkontrollen på Gardermoen. Går igjennom en sikkerhetsjekk, men der viser jeg ikke pass. Sitter inne i utlandsdelen nå og enda ikke vist pass. Pleier å vise det på vei inn i fly bare. Anonymkode: 1526d...5c4 Innerst inne på utland. men så lenge du flyr til Schengen land trenger du jo ikke passkontroll. Til England, Kypros, USA etc må du inn dit 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #8 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvor er den passkontrollen? Aldri vært i en passkontrollen på Gardermoen. Går igjennom en sikkerhetsjekk, men der viser jeg ikke pass. Sitter inne i utlandsdelen nå og enda ikke vist pass. Pleier å vise det på vei inn i fly bare. Anonymkode: 1526d...5c4 Men da har du kanskje ikke reist utenfor Schengen-området da? Anonymkode: 68a6e...22b 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #9 Skrevet 19. august 2023 Hvis du reagerer på å komme først med norsk pass, i Norge, er det jaggu greit du ikke har reist mye interkontinentalt. Der sorteres folk på hudfarge og bekledning, kom av et fly i utlandet der alle hvite gikk rett av flyet og inn i ankomsthallen, alle som ikke var hvite måtte gjennom full narkosjekk av både seg selv og bagasjen (manuell og med hund) før de fikk gå i ankomsthallen. Dette har skjedd flere ganger forresten. Eller når vi som var hvite ble tatt ut av en lang passkø og fikk ekspresservice i en egentlig ikke åpen kasse (dette var i Italia). Anonymkode: e81c7...0e0 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #10 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (På 19.8.2023 den 2.50): Hvis du reagerer på å komme først med norsk pass, i Norge, er det jaggu greit du ikke har reist mye interkontinentalt. Der sorteres folk på hudfarge og bekledning, kom av et fly i utlandet der alle hvite gikk rett av flyet og inn i ankomsthallen, alle som ikke var hvite måtte gjennom full narkosjekk av både seg selv og bagasjen (manuell og med hund) før de fikk gå i ankomsthallen. Dette har skjedd flere ganger forresten. Eller når vi som var hvite ble tatt ut av en lang passkø og fikk ekspresservice i en egentlig ikke åpen kasse (dette var i Italia). Anonymkode: e81c7...0e0 Hvor skjedde dette? Var alt i Italia? Anonymkode: 43d56...a25
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #11 Skrevet 22. august 2023 Jeg har alltid tenkt at de har forskjellige kompetanse, eller stilling da, de som sitter og sjekker norske pass og andre pass. Anonymkode: c697d...cc9
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #12 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har alltid tenkt at de har forskjellige kompetanse, eller stilling da, de som sitter og sjekker norske pass og andre pass. Anonymkode: c697d...cc9 det kan jo hende. Litt lettere stilling å sjekke norske pass som krever mindre å analysere (mesteparten av tiden iallfall) Anonymkode: 43d56...a25
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #13 Skrevet 22. august 2023 On 8/19/2023 at 5:47 AM, AnonymBruker said: Hvor er den passkontrollen? Aldri vært i en passkontrollen på Gardermoen. Går igjennom en sikkerhetsjekk, men der viser jeg ikke pass. Sitter inne i utlandsdelen nå og enda ikke vist pass. Pleier å vise det på vei inn i fly bare. Anonymkode: 1526d...5c4 Hvis du skal fly til land utenfor Schengen så må du vise pass, passkontrollen ligger før F-gatene Anonymkode: a24ca...0d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå