AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #1 Skrevet 17. august 2023 Jeg har hatt en vinflaske liggende bakerst mot veggen i et kjøleskap som ved et uhell har blitt stilt på slik at det ble for kaldt Flasken har en istapp på seg, innholdet virker imidlertid fortsatt flytende. Er vinen ødelagt? Jeg kunne jo åpnet, luktet og smakt, men jeg hadde ikke tenkt å drikke den på en god stund (og det er dyr vin jeg helst ikke vil drikke fordi jeg måtte sjekke om den var ok) Anonymkode: e478d...732
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #2 Skrevet 17. august 2023 Kommer sikkert an på hvor lenge den har blitt liggende slik. Så lenge den ikke har vært frosset, vil jeg tro den er helt fin. Anonymkode: 9feb9...a03
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #3 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Kommer sikkert an på hvor lenge den har blitt liggende slik. Så lenge den ikke har vært frosset, vil jeg tro den er helt fin. Anonymkode: 9feb9...a03 Takk! Den har ligget der siden tirsdags kveld, og innholdet virket flytende (men det var litt vanskelig å si, men det er ikke noe tegn på is inni nå, etter at flaske har blitt tatt ut Det andre som hadde ligget mot vekken (youghurt, pålegg, ikke alkoholholdig drikke i plast/kartong) hadde delvis frosset. Jeg tenker at tykk flaske+ alkoholinnhold som vel bidrar til lavere frysepunkt, kan ha reddet den? Anonymkode: e478d...732
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #4 Skrevet 18. august 2023 19 hours ago, AnonymBruker said: Takk! Den har ligget der siden tirsdags kveld, og innholdet virket flytende (men det var litt vanskelig å si, men det er ikke noe tegn på is inni nå, etter at flaske har blitt tatt ut Det andre som hadde ligget mot vekken (youghurt, pålegg, ikke alkoholholdig drikke i plast/kartong) hadde delvis frosset. Jeg tenker at tykk flaske+ alkoholinnhold som vel bidrar til lavere frysepunkt, kan ha reddet den? Anonymkode: e478d...732 Det er ikke noe problem å drikke, og du smaker fort hvis vinen er ødelagt Anonymkode: ccbc7...578
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå