Gå til innhold

Vinflaske ligget bakerst i altfor kaldt kjøleskap, is på flasken- ødelagt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en vinflaske liggende bakerst mot veggen i et kjøleskap som ved et uhell har blitt stilt på slik at det ble for kaldt

Flasken har en istapp på seg, innholdet virker imidlertid fortsatt flytende. Er vinen ødelagt? Jeg kunne jo åpnet, luktet og smakt, men jeg hadde ikke tenkt å drikke den på en god stund (og det er dyr vin jeg helst ikke vil drikke fordi jeg måtte sjekke om den var ok)

Anonymkode: e478d...732

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer sikkert an på hvor lenge den har blitt liggende slik. Så lenge den ikke har vært frosset, vil jeg tro den er helt fin.

Anonymkode: 9feb9...a03

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Kommer sikkert an på hvor lenge den har blitt liggende slik. Så lenge den ikke har vært frosset, vil jeg tro den er helt fin.

Anonymkode: 9feb9...a03

Takk! Den har ligget der siden tirsdags kveld, og innholdet virket flytende (men det var litt vanskelig å si, men det er ikke noe tegn på is inni nå, etter at flaske har blitt tatt ut

Det andre som hadde ligget mot vekken (youghurt, pålegg, ikke alkoholholdig drikke i plast/kartong) hadde delvis frosset.

Jeg tenker at tykk flaske+ alkoholinnhold som vel bidrar til lavere frysepunkt, kan ha reddet den?

Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Takk! Den har ligget der siden tirsdags kveld, og innholdet virket flytende (men det var litt vanskelig å si, men det er ikke noe tegn på is inni nå, etter at flaske har blitt tatt ut

Det andre som hadde ligget mot vekken (youghurt, pålegg, ikke alkoholholdig drikke i plast/kartong) hadde delvis frosset.

Jeg tenker at tykk flaske+ alkoholinnhold som vel bidrar til lavere frysepunkt, kan ha reddet den?

Det er ikke noe problem å drikke, og du smaker fort hvis vinen er ødelagt 

Anonymkode: ccbc7...578

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...