Gå til innhold

Kan jeg få "tilbake" 1500 av det jeg overførte i lån til banken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spør fordi jeg har vært så uheldig å få tannproblemer nå. Må akutt ha rotfylling, og der jeg går til tannlege må det betales med ei gang. Er aleneforsørger ... Kan banken sende tilbake halvparten av det jeg overførte til huslånet? Dumt spm kanskje😌

Anonymkode: ab661...8d9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg spør fordi jeg har vært så uheldig å få tannproblemer nå. Må akutt ha rotfylling, og der jeg går til tannlege må det betales med ei gang. Er aleneforsørger ... Kan banken sende tilbake halvparten av det jeg overførte til huslånet? Dumt spm kanskje😌

Nei, men de fleste tannleger kan ordne en betalingsplan

Endret av NakenPanda
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
NakenPanda skrev (Akkurat nå):

Nei

Han gjorde det ei gang. Bare sånn engangstilfelle? 

Skrevet

Ekstra innbetaling på lån kan ikke tilbakeføres nei. Anbefaler forøvrig ikke å foreta ekstra innbetalinger på lånet, uten at du har en passelig stor buffer.

Anonymkode: 33a95...a79

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han gjorde det ei gang. Bare sånn engangstilfelle? 

Banken kan vel gi deg avdragsfrihet, men har aldri hørt om tilbakebetaling etter at huslånet er gått gjennom

Skrevet

Bare dra til tannlegen og be om faktura når du er ferdig. Har jeg gjort flere ganger tidligere

• Nyttig 1
Skrevet
trøndermann38 skrev (1 time siden):

Bare dra til tannlegen og be om faktura når du er ferdig. Har jeg gjort flere ganger tidligere

Jeg får ikke lov til det på dette tannlegekontoret. De er så strenge på dette. 

Skrevet
NakenPanda skrev (1 time siden):

Banken kan vel gi deg avdragsfrihet, men har aldri hørt om tilbakebetaling etter at huslånet er gått gjennom

Så om jeg får avdragsfrihet av de 3000,- så kan jeg vel få 1500 tilbake? Jeg kan ringe imorgen å høre? 

Eller tror du jeg kan få en liten sum på 5000,- som jeg kunne tatt inn i lånet. Kostnaden på rotfylling er rundt 8000. Helt ille... Jeg kan ikke ta lån grunnet et studielån som ble stående stille da jeg var yngre. 

Skrevet

Da utsetter du timen pga økonom.

Streng tilbake.

Anonymkode: d3409...e5a

• Liker 1
Skrevet

Da må du ordne det på annen måte. Ingen mulighet til å få det tilbake. Sørg for å ha buffer fremover. Uforutsette utgifter kommer det alltid.

Anonymkode: 0daef...e05

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Gå til ett annet tannlegekontor da.

Du kan ikke få tilbake den ekstra innbetalingen på huslånet. Men du kan øke lånet ditt med 1500 kr.... Eller ta kredittkort?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hadde ikke jeg lov til heller. Men de hadde ikke noe valg da jeg ikke hadde penger. 

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig tvilsomt at du får tilbake, men du kan selvfølgelig spørre banken. 

Anonymkode: 17248...5a3

Skrevet

Jeg tviler sterkt på at banken tilbakebetaler. Anbefaler deg å spare opp en liten buffer fremfor å betale inn mer på lånet en liten stund fremover, nettopp for å slippe å sitte i sånne her situasjoner. 

Anonymkode: faf4d...1a9

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Da finner du et tannlegekontor som godtar faktura. Du må ikke gå der du alltid har gått liksom...

Anonymkode: 63c1d...4c4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da finner du et tannlegekontor som godtar faktura. Du må ikke gå der du alltid har gått liksom...

Anonymkode: 63c1d...4c4

Vedkommende er sikkert ikke kredittverdig.

Anonymkode: e7878...6f1

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vedkommende er sikkert ikke kredittverdig.

Anonymkode: e7878...6f1

Kan de få tilgang til å se det på tannlegekontor, virkelig? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Så om jeg får avdragsfrihet av de 3000,- så kan jeg vel få 1500 tilbake? Jeg kan ringe imorgen å høre? 

Eller tror du jeg kan få en liten sum på 5000,- som jeg kunne tatt inn i lånet. Kostnaden på rotfylling er rundt 8000. Helt ille... Jeg kan ikke ta lån grunnet et studielån som ble stående stille da jeg var yngre. 

Avdragsfrihet gjelder ikke tilbake i tid. Det gjelder fra neste innbetaling.

Skrevet

Okei... Da glemmer jeg det.. Men kan jeg høre med en bekjent om å låne 2000,-? Jeg låner aldri. Blitt spurt bare. Hvordan ville du likt å låne bort 2000 frem 2.5 uke? 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Okei... Da glemmer jeg det.. Men kan jeg høre med en bekjent om å låne 2000,-? Jeg låner aldri. Blitt spurt bare. Hvordan ville du likt å låne bort 2000 frem 2.5 uke? 

Det ville ikke vært noe problem for mer. Så lenge du er til å stole på!! Hadde du ikke betalt tilbake ved første anledning ville jeg blitt veldig skuffet 

Anonymkode: 7d34d...b7f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...