AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #1 Skrevet 17. august 2023 (endret) Jeg har nettopp begynt å date en mann med to hjemmeboende tenårings-døtre. Før vi evt. blir sammen så vil jeg bare spørre: Hvilke fallgruver bør jeg være obs på? Da tenker jeg både hindre som kan ødelegge samlivet og en eventuell felles økonomi. Settet pris på om dere som har vært i forhold der partner har særkullbarn kan dele deres erfaringer med oss andre som er nye på dette Anonymkode: 53221...056 Endret 18. august 2023 av Christina82 endret overskrift etter ts ønske. 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #2 Skrevet 17. august 2023 Fedre og døtre er verste kombinasjonen. Vent med samboerskap til barna er utflyttet! (Med mindre du liker å bli nedprioritert, og fungere som hushjelp for andres barn.) Anonymkode: 21eba...b1e 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #3 Skrevet 17. august 2023 Se opp for moren! Hun vil prøve å ødlegge. Og hun drar døtrene med seg. La det gå et år eller noe før du møter dem. De er hormonelle itillegg. Hold deg forferdelig lavt i terrenget veldig lenge. Og følg med om kjæresten din adlyder både barnemor og døtre, da er han tøffel, da hadde jeg holdt meg veldig langt unna. Anonymkode: c640f...209 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #4 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Se opp for moren! Hun vil prøve å ødlegge. Og hun drar døtrene med seg. La det gå et år eller noe før du møter dem. De er hormonelle itillegg. Hold deg forferdelig lavt i terrenget veldig lenge. Og følg med om kjæresten din adlyder både barnemor og døtre, da er han tøffel, da hadde jeg holdt meg veldig langt unna. Anonymkode: c640f...209 Og for all del: ALDRI flytt sammen før døtrene har flyttet ut! Anonymkode: c640f...209 4 4
Rosa Gnom Skrevet 17. august 2023 #5 Skrevet 17. august 2023 Det første du bør tenke på er at barnene kommer alltid først! Dette må du også respektere. Utenom det så syntes jeg du bare skal kjøre på Ikke vits i å ta sorgene på forskudd her. Bare ta det rolig og bli kjent med barnene også 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #6 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Se opp for moren! Hun vil prøve å ødlegge. Og hun drar døtrene med seg. La det gå et år eller noe før du møter dem. De er hormonelle itillegg. Hold deg forferdelig lavt i terrenget veldig lenge. Og følg med om kjæresten din adlyder både barnemor og døtre, da er han tøffel, da hadde jeg holdt meg veldig langt unna. Anonymkode: c640f...209 Dette. Hvis døtrene bor hos han så er sannsynligheten stor for at det er en ex der ute som fortsatt mikrostyrer han uten at han er klar over det, så vær obs på det! Anonymkode: f9cc5...43a 3 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #7 Skrevet 17. august 2023 Rosa Gnom skrev (20 minutter siden): Det første du bør tenke på er at barnene kommer alltid først! Dette må du også respektere. Utenom det så syntes jeg du bare skal kjøre på Ikke vits i å ta sorgene på forskudd her. Bare ta det rolig og bli kjent med barnene også Barna kommer først ja men det betyr ikke at ts skal innfinne seg i all slags dritt, av den grunn. Anonymkode: f9cc5...43a 3 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #8 Skrevet 17. august 2023 Jeg er nå sammen med en mann med voksne døtre, som før det var gift med ei hvor han hadde tenåringsdøtre fra tidligere forhold da de møttes. Støtter det med at de kommer først og at man må passe seg for å blande seg for mye inn, og i verste fall plassere seg mellom far og døtre. Full forståelse for at å komme inn om en stemor er vanskelig i den situasjonen. Men å prøve å på en eller annen måte skyve dem bort fordi de for deg er problematiske eller vanskelige og egentlig bare forsurer hele forholdet og for din del helst ikke hadde eksistert engang - det er døden for forholdet ditt med han. Sånn er det bare, du må ta med den pakka, med et smil. Anonymkode: daa2d...aff
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #9 Skrevet 17. august 2023 Barnas mor ! Anonymkode: 56041...9ef 2 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #10 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Se opp for moren! Hun vil prøve å ødlegge. Og hun drar døtrene med seg. La det gå et år eller noe før du møter dem. De er hormonelle itillegg. Hold deg forferdelig lavt i terrenget veldig lenge. Og følg med om kjæresten din adlyder både barnemor og døtre, da er han tøffel, da hadde jeg holdt meg veldig langt unna. Anonymkode: c640f...209 Jaha? 😂 har tenåring og det er få personer jeg setter større pris på her i livet enn stemoren. Hun er gull verdt, og hun og familien er virkelig en ressurs i livet til mitt barn. Hold dommedagsprofetiene for deg selv, de fleste av oss takler ny partner helt fint 😊 Anonymkode: 536c9...1cc 2 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #11 Skrevet 17. august 2023 Ikke flytt sammen. Hvis dere gjør det senere, kjøp noe nytt sammen. Anonymkode: cb4a2...805 4 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #12 Skrevet 17. august 2023 Nytt bosted nye regler. Anonymkode: f2442...8c4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #13 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jaha? 😂 har tenåring og det er få personer jeg setter større pris på her i livet enn stemoren. Hun er gull verdt, og hun og familien er virkelig en ressurs i livet til mitt barn. Hold dommedagsprofetiene for deg selv, de fleste av oss takler ny partner helt fint 😊 Anonymkode: 536c9...1cc Det er vel mest sannsynlig fordi du får det som du vil, ellers hadde du neppe skrytet av den nye damen. Anonymkode: f9cc5...43a 2 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #14 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er vel mest sannsynlig fordi du får det som du vil, ellers hadde du neppe skrytet av den nye damen. Anonymkode: f9cc5...43a Det tenker jeg også. Alle adlyder. Anonymkode: c640f...209 1 3
Brunello Skrevet 17. august 2023 #15 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Dette. Hvis døtrene bor hos han så er sannsynligheten stor for at det er en ex der ute som fortsatt mikrostyrer han uten at han er klar over det, så vær obs på det! Anonymkode: f9cc5...43a Pleier det ikke å være menn som ikke lar seg styre av eksen som klarer å få døtrene til å bo fast hos seg?
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #16 Skrevet 17. august 2023 Brunello skrev (Akkurat nå): Pleier det ikke å være menn som ikke lar seg styre av eksen som klarer å få døtrene til å bo fast hos seg? Ikke alltid. Har eksen møtt en ny så er den fordel for henne at barna bor hos han så de ikke er til «hindring» i nytt forhold. Har sett en del av det, dessverre. På den måten kan de kontrollere eksen og samtidig få i pose og sekk med ny flamme i livet og en eks som tar seg av barna. Anonymkode: f9cc5...43a 3 1
Blåtrå Skrevet 17. august 2023 #17 Skrevet 17. august 2023 Se opp for mor til barna. Hold deg milevis unna i mange mnd. Hun styrer mest sannsynlig både din kjæreste og døtrene i kulissene. 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #18 Skrevet 17. august 2023 Du vil sannsynligvis ikke få en morsrolle for døtrene, dette kan være litt sårt. De kommer til å være livredd for at faren får nye unger og generelt være skeptiske lenge. Her er moren ikke et problem, men fy søren så uønsket jeg har følt meg hos døtrene til tider. Går bedre nå, men det har tatt år. Det var veldig mye lettere for kjæresten min mtp. barna mine som var mye yngre. Anonymkode: 55ac4...3ad 3
Rosa Gnom Skrevet 17. august 2023 #19 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Barna kommer først ja men det betyr ikke at ts skal innfinne seg i all slags dritt, av den grunn. Anonymkode: f9cc5...43a Er det så mye dritt da? Tror hun kommer langt med litt is i magen og positiv instilling. Hvis hun også tar det rolig så er det lov å ombestemme seg om forholdet.
Brunello Skrevet 17. august 2023 #20 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du vil sannsynligvis ikke få en morsrolle for døtrene, dette kan være litt sårt. De kommer til å være livredd for at faren får nye unger og generelt være skeptiske lenge. Her er moren ikke et problem, men fy søren så uønsket jeg har følt meg hos døtrene til tider. Går bedre nå, men det har tatt år. Det var veldig mye lettere for kjæresten min mtp. barna mine som var mye yngre. Anonymkode: 55ac4...3ad Dette er jo realiteten. De fleste barn ønsker ikke at foreldrene skilles, så de ønsker ikke at foreldrene skal få ny partner. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå