AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #1 Skrevet 17. august 2023 Jeg har aspergers og adhd, og sliter mer og mer med hyperfikseringer. Jeg får plutselig og voldsomme interesser, som kan være så altoppslukende at jeg ikke får sove, ligger bare og tenker på hva det nå er jeg er fiksert på. Klarer ikke konsentrere meg i det hele tatt på jobben. Og ikke minst: blir irritert, sur og frustrert over å måtte tilbringe tid med mann og barn, i stedet for å få gå helt inn i fikseringen min ! Jeg kan føle meg helt skjelven og panisk av trang til å holde på med hva det nå er jeg er så fiksert på. Og det er jo helt uholdbart at det skal gjøre meg irritert av å måtte være med familien min! I tillegg til at noe av det også er ting som koster penger, så jeg kan blåse store summer på utstyr eller ting som jeg mister interessen for igjen etter noen måneder. Hjelp? Noen råd? Det har blitt MYE verre de siste årene.. (etter jeg fikk barn, da ble alle ASD og ADHD-problemene mine ørtenganget..) Anonymkode: 5d098...00b
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #2 Skrevet 17. august 2023 Da er det på tide å oppsøke fastlegen og be om hjelp videre ang henvisning til de som har ekspertise på din diagnose Anonymkode: 001fb...e26
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #3 Skrevet 18. august 2023 Jeg har det slik også…..skjønner godt hva du mener, blir så fiksert på akkurat den ene tingen at alt annet blir forstyrrelse og irritasjonsmoment. Må tvinge meg selv til å slutte🙈 Anonymkode: b0928...98b
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #4 Skrevet 18. august 2023 Samme her. Jeg klarer heldigvis å dele opp dagen, så jeg fokuserer på interesse på dagtid og mannen på kvelden. Anonymkode: 5d7f9...1c6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #5 Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (På 17.8.2023 den 14.28): Jeg har aspergers og adhd, og sliter mer og mer med hyperfikseringer. Jeg får plutselig og voldsomme interesser, som kan være så altoppslukende at jeg ikke får sove, ligger bare og tenker på hva det nå er jeg er fiksert på. Klarer ikke konsentrere meg i det hele tatt på jobben. Og ikke minst: blir irritert, sur og frustrert over å måtte tilbringe tid med mann og barn, i stedet for å få gå helt inn i fikseringen min ! Jeg kan føle meg helt skjelven og panisk av trang til å holde på med hva det nå er jeg er så fiksert på. Og det er jo helt uholdbart at det skal gjøre meg irritert av å måtte være med familien min! I tillegg til at noe av det også er ting som koster penger, så jeg kan blåse store summer på utstyr eller ting som jeg mister interessen for igjen etter noen måneder. Hjelp? Noen råd? Det har blitt MYE verre de siste årene.. (etter jeg fikk barn, da ble alle ASD og ADHD-problemene mine ørtenganget..) Anonymkode: 5d098...00b Du høres manisk ut. Anonymkode: 2f639...8e6 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #6 Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Samme her. Jeg klarer heldigvis å dele opp dagen, så jeg fokuserer på interesse på dagtid og mannen på kvelden. Anonymkode: 5d7f9...1c6 Jeg har jobb hele dagen, og så unger, og bare 2 timer etter ungene er i seng før jeg må legge meg selv Og da må jeg trene og gjerne gjøre ærend og husarbeid. Så blir veldig lite tid til interessene mine. Anonymkode: 5d098...00b 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #7 Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Du høres manisk ut. Anonymkode: 2f639...8e6 Hyperfiksering, ikke mani... Anonymkode: 5d098...00b 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #8 Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg har jobb hele dagen, og så unger, og bare 2 timer etter ungene er i seng før jeg må legge meg selv Og da må jeg trene og gjerne gjøre ærend og husarbeid. Så blir veldig lite tid til interessene mine. Anonymkode: 5d098...00b Pass på at du ikke blir utbrent ❤️ Det kan hende der skjer om du ikke tar det litt roligere. Anonymkode: 5d7f9...1c6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #9 Skrevet 18. august 2023 Vet ikke om det er noe for deg. Me jeg føler jeg klarer å spore meg av ved å lytte på podcast. Av og til får jeg ikke med meg innholdet, da det tar litt tid å komme ut av hyperfokuset. Men etterhvert. Evnt gå meg en tur eller begynne med noe annet, fordi jeg ikke har tingene jeg trenger Anonymkode: 0840e...729
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå