AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #1 Skrevet 17. august 2023 Noen som har gode forslag til fristende mat når kvalmen står på? Ingenting som frister, men uten mat i magen blir det jo bare verre.. jeg har «hele sulamitten» med kvalme, luftsmerter, hodepine og umenneskelig trøtt. Begrenset hvor mye tørre kjeks hjelper gjennom denne tiden.. spesielt når jeg bare er i uke 7 og allerede føler meg desperat.. Anonymkode: cc6e3...04b 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #2 Skrevet 17. august 2023 Er selv i første trimester og det er veldig mye mat som jeg ikke orker å spise… i tillegg til salte kjeks så klarer jeg friske smaker som f.eks appelsin eller eple juice, friske sorbeter, og frisk frukt. Når kvalmen er roligere klarer jeg tradisjonell «barnemat» (altså mat med litt lite smak) f.eks. Potetmos og kanskje en kjøttboller eller to. Klarer du å spise noe som helst annet en salte kjeks? Hvis du er veldig kvalm og desperat ville jeg pratet med legen om evt kvalmestillende. Anonymkode: 33033...d92 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #3 Skrevet 17. august 2023 Prøv postafen. Det er trygt å bruke. Jeg måtte bruke det helt til uke 20. fikk så vidt mat i meg. Det jeg spiste var tomat, druer, av og til eplejuice med Farris, knekkebrød, ris med mye salt, eller bare salte kjeks.. Anonymkode: 36e4b...ae6
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #4 Skrevet 17. august 2023 Prøv også seaband, sånne reisesykearmbånd. Jeg var mest uggen og ikke så ofte kvalm, men merket forskjell. Prøv knekkebrød (forskjellige typer) med enkelt pålegg som feks ost, og potetskruer bruker jeg å spise når jeg er kvalm. I tillegg til vanlig jus syns jeg capri sun kan være godt. For meg som er glad i frokostblanding til vanlig har det også funket bra med feks puffet ris med melk eller cornflakes når jeg ikke har hatt lyst på noe. Fra rundt uke 7-8 måtte jeg spise annenhver time for å stabilisere magen og ble verre hvis jeg ikke gjorde det. Anonymkode: 6f948...af8
Fame Skrevet 18. august 2023 #5 Skrevet 18. august 2023 Jeg tok postafen på kvelden, som tok verste kvalmen neste dag + at jeg sov godt. Også spiste jeg MYE pink lady epler.
LilleMy1989 Skrevet 18. august 2023 #6 Skrevet 18. august 2023 Sitronbrus. Jeg hadde dilla på cheeseburger i 1 trimester 🤣 Da slapp kvalmen
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #7 Skrevet 18. august 2023 Jeg likte grønnsaker og frukt i 1. trimester. Spiste nesten bare det. Spesielt epler og gulrøtter, og druer. Og hvit ris tror jeg at jeg spiste en del. Drakk iskald drikke, masse isbiter. Jeg likte også litt sterk mat. Vet at alle sier "smakløs mat" mot kvalme men jeg syntes det gikk bedre med litt sterk mat som feks rød curry eller indisk.. (kylling i indisk krydder var eneste kjøttet jeg klarte å spise litt av i 1. trimester) Spiste og en del rundstykker med ost såvidt jeg kan huske. Anonymkode: 19cbd...8eb
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #8 Skrevet 18. august 2023 For meg hjalp det med druer og banan. Jeg brukte 300kr i uka på druer…:) Anonymkode: 4cbf4...f67
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #9 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (På 18.8.2023 den 22.36): For meg hjalp det med druer og banan. Jeg brukte 300kr i uka på druer…:) Anonymkode: 4cbf4...f67 Får du ikke sykt vondt i magen av det?🙈🙈 Anonymkode: cc6e3...04b 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #10 Skrevet 20. august 2023 Først - snakk med legen om medisiner og sykemelding. Jeg var sengeliggende i flere mnd., og det gikk litt i perioder hva jeg likte, men bl.a. dette: -loff med smør og gulost -honningmelon -appelsin -biola -kokt potet med salt -én type potetskruer -capri sonne -gul saft Lykke til, og god bedring! Anonymkode: be3d4...da4
Millinea Skrevet 20. august 2023 #11 Skrevet 20. august 2023 Frukt, helmelk og prostafen... Alt av lukter gir meg brekninger, til og med lukten av vann... 🙈 Har fryktelig stor medfølelse for deg og alle andre som sliter med dette. Fy f..
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #12 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Først - snakk med legen om medisiner og sykemelding. Jeg var sengeliggende i flere mnd., og det gikk litt i perioder hva jeg likte, men bl.a. dette: -loff med smør og gulost -honningmelon -appelsin -biola -kokt potet med salt -én type potetskruer -capri sonne -gul saft Lykke til, og god bedring! Anonymkode: be3d4...da4 Føler ikke jeg har nok behov for sykemelding enda, når jeg kan kombinere med hjemmekontor. Ønsker helst å stå i jobb så lenge som mulig. Men det er hardt altså… gode tips på matfronten, skal se om noe av det kan funke🙈 Anonymkode: cc6e3...04b
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #13 Skrevet 20. august 2023 Millinea skrev (1 time siden): Frukt, helmelk og prostafen... Alt av lukter gir meg brekninger, til og med lukten av vann... 🙈 Har fryktelig stor medfølelse for deg og alle andre som sliter med dette. Fy f.. Melk? Du tåler lukten av det men ikke vann?🙈 morsomt hvordan kroppen vår bare blir sykt selektiv som gravid😂 jeg må ha iskaldt vann, bare da det går ned Anonymkode: cc6e3...04b
Millinea Skrevet 20. august 2023 #14 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Melk? Du tåler lukten av det men ikke vann?🙈 morsomt hvordan kroppen vår bare blir sykt selektiv som gravid😂 jeg må ha iskaldt vann, bare da det går ned Anonymkode: cc6e3...04b Yes, lukter og smaker helt nydelig 😂 Tror vi kan kalle oss midlertidig sinnsyke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå