Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye klær, sminke og hudpleieprodukter tar dere med dere med dere når dere skal på en ukes ferie? Ikke til syden, men til et kaldt sted (som et annet sted i norge).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på om jeg faktisk må bære tingene selv, eller om de blir fraktet og blir liggende på ett sted hele tiden.

I første tilfelle: Jeg fyller Norrøna-sekken på 45 liter.

I andre: minst 50% mer enn jeg noensinne vil trenge.

Skrevet

Jeg liker å tro at jeg tar med kun det nødvendigste, men da lurer jeg meg selv ;)

Bruker å ta med prøvepakker/små flasker med hudpleieprodukter/sjampo, ellers blir pakkingen etter hva som skjer dit jeg skal.

Skrevet

Jeg skal kjøpe ny koffert, skal reise mye i forbindelse med jobben de neste månedene. Trenger bare uformelle klær, ingen drakter og slikt. Og lurer på om jeg skal kjøpe en 69 liter koffert eller en 105 liter. Den store så så voldsomt stor ut. :ler:

Skrevet

Hm.. tar vel med meg det jeg bruker hver dag (ikke noen prøver osv.), og en god del ekstra jeg aldri bruker.. :forvirret:

Skrevet

Kjøp den minste! Kjøper du den største, kommer du garantert til å fylle den opp uansett om du bare skal være borte i 3-4 dager.

Skrevet
Hvor mye klær, sminke og hudpleieprodukter tar dere med dere med dere når dere skal på en ukes ferie? Ikke til syden, men til et kaldt sted (som et annet sted i norge).

Jeg tar vel med tre ganger så mye som det jeg bruker vil jeg tro... En gang da jeg var yngre skulle jeg sove hos en kusine EN natt, jeg hadde med TO kofferter :rodme:

Skrevet

Den store er voldsomt stor og fullpakket med klær (Som kofferter stort sett alltid blir uansett hvor kort eller lenge man skal være borte :sjenert: ...), veier den over 30 kilo. Jeg har forsøkt mange ganger og ved innsjekking veier den alltid mellom 32 og 36 kilo. Det betyr at du, hvis du altså pakker kofferten full, høyst sannsynlig vil få et problem med overvekt dersom du skal reise med fly innenlands eller i Europa. Husker jeg ikke feil, er den store rent størrelsesmessig også større en de fleste flyselskaper aksepterer.

Slik jeg oppfatter deg og ditt behov, vil jeg m.a.o. råde deg til å velge den minste.

Skrevet

De største koffertene er et ****** å bære når de er fullpakkede, det er mye bedre å ha en eller to litt mindre kofferter, og evt. en bag i tillegg når man skal ut å reise med mye saker :)

Jeg hadde en sånn stor koffert, jeg har sverget på at jeg aldri skal reise med en sånn igjen etter å ha betalt overvekt og nesten forslitt meg på å bære og trille den mellom drosjer, flyplasser og busser.

Skrevet
Jeg skal kjøpe ny koffert, skal reise mye i forbindelse med jobben de neste månedene. Trenger bare uformelle klær, ingen drakter og slikt. Og lurer på om jeg skal kjøpe en 69 liter koffert eller en 105 liter. Den store så så voldsomt stor ut. :ler:

Tror den med 69 liter holder. Jeg har reist endel rundt sånn og det holder i massevis for meg. Måtte bare lære meg hvor mye jeg trengte for jeg er egentlig en "overpakker" som tar med tre ganger så mye som jeg trenger :ler:

Skrevet

Har med en liten toalettmappe med reise-versjoner av hudpleie etc som jeg bruker til daglig + tilsvarende for shampoo. Og en liten sminkepung, pleier å tenke gjennom antrekk og sminkemulighet på forhånd. Foundation og hårvoks pleier å reise for seg selv. Det får jeg plass til i håndbaggasjen, uten å bære meg halv i hjel.

Ellers pleier jeg å forutse hva jeg skal gjøre på reisen. Hvis jeg ikke skal på glam party, så tar jeg heller ikke med meg 3 forskjellige glamantrekk og 2 par partysko. Det holder som regel med et antrekk og et par passende partysko. ;) Og så tenker jeg at "hvis jeg skulle bli invitert på glamparty, så får jeg vel benytte anledningen til å shoppe. " ;)

Catzy

Skrevet

Eg tek alltid med meg waaaaaaaaaaaaaaaay too much! Har ein stor Carlton koffert og den er stappfull sjølv for ei langhelg.. :sjenert:

Skrevet

Alt for mye ... - desverre - hver gang.

Skrevet

Jeg er flink til å ta med meg mye mer enn det jeg trenger (det KAN jo være at jeg kommer til å få bruk for det :roll:), men jeg har fått en glup idè. Har kjøpt små flasker på H&M som det er plass til kremer o.l i. Blant annet pumpeflasker. Tar mye mindre plass.

Skrevet

Jeg tar som regel med meg altfor lite og må kjøpe diverse ting hver gang. .

Er visst motsatt av de fleste andre her? :ler:

Husk å få med deg hjul på den kofferten din da, uansett hvem av dem du velger.

Skrevet

Jeg tar med meg for mye og kjøper med meg for mye... :forvirret:

måtte LEGGE IGJEN nykjøp i Spania i sommer... Alle de andre måtte i tillegg pakke om sine kofferter så jeg fikk med mest mulig av mitt :rodme:

Vi fikk overvekt alle sammen... (Altså, det vistes på vekten, men slapp å betale)

Skrevet

kjøp den minste, og pakk en bag i kofferten når du drar så du har plass til shopping når du skal hjem.

pakker nok undertøy til en uke, ellers klær som kan kombineres (to bukser og et skjørt er nok, litt flere topper eller tynne gensere), de skoene som tar mest plass (støveletter f.eks )har jeg på meg når jeg reiser, pakker sokker, truser etc inni skoene i kofferten, små flasker med shampo etc, sminke i håndbagasjen, tar gjerne et lett skift i håndbagasjen også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...