AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #1 Skrevet 17. august 2023 Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg vet det er mitt problem, og at om jeg sletter menneskene, så vil jeg ikke kunne jobbe med "behovet for bekreftelse". Saken er at jeg ikke får noe tilbakemelding på ting jeg deler i sosiale medier, og til tider prøver jeg sende ting for å sjekke det. F eks første dag i barnehagen, bursdager osv. Ingen hjerte eller svar. Burde man egentlig ha mennesker på sosiale medier, som man ikke får noe igjen for? Anonymkode: bbd4e...3e8 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #3 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg vet det er mitt problem, og at om jeg sletter menneskene, så vil jeg ikke kunne jobbe med "behovet for bekreftelse". Saken er at jeg ikke får noe tilbakemelding på ting jeg deler i sosiale medier, og til tider prøver jeg sende ting for å sjekke det. F eks første dag i barnehagen, bursdager osv. Ingen hjerte eller svar. Burde man egentlig ha mennesker på sosiale medier, som man ikke får noe igjen for? Anonymkode: bbd4e...3e8 Skjønner godt hvordan du føler ts. Jeg har det likedan. De trykker liker av og til på bursdager eller ferier, men thats it. Flere av de har kontakt. Kanskje ikke jevnlig, men noen ganger i året i vertfall. Spesielt sårt er det at søskenbarn har kontakt unntatt meg. Tror det henger igjen litt ting fra fortiden. Var ikke noe alvorlig, bare litt i overkant stor i kjeften. Enkelte mennesker glemmer aldri eller har ikke stort nok hjerte til å legge bak seg ting. Aldri noe konflikt, men har kanskje vært den som har skilt meg ut mer enn andre Bedre ble det ikke etter at jeg ble ufør. Da er de i vertfall ikke interessert i kontakt 😅 Treffes en gang i året til jul på mor sin side.På far sin side har vi ingen kontakt. Ingen konflikt der heller, men de er høyt utdannede mennesker å ser med på andre som ikke er det. Det vil de jo aldri innrømme, men sånt merker man... Anonymkode: dbb75...b62 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #4 Skrevet 17. august 2023 Du burde ikke være på sosiale medier. "For noe igjen for"...? for en utrolig merkelig tankegang? Jeg legger omtrent aldri ut ting i some. Nærmeste jeg kommer er å sende bilde via messenger til en gruppe med kun min søster og mine foreldre - og som regel får jeg null respons. Det er ok, jeg legger det ikke ut for å få likes eller tommelen opp. Samme gjør min søster, og altså, jeg har aldri følt at jeg må "like" det hun legger ut. Om du er avhengig av likes, så fjern deg fra some.. Anonymkode: fa400...f83 6 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #5 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skjønner godt hvordan du føler ts. Jeg har det likedan. De trykker liker av og til på bursdager eller ferier, men thats it. Flere av de har kontakt. Kanskje ikke jevnlig, men noen ganger i året i vertfall. Spesielt sårt er det at søskenbarn har kontakt unntatt meg. Tror det henger igjen litt ting fra fortiden. Var ikke noe alvorlig, bare litt i overkant stor i kjeften. Enkelte mennesker glemmer aldri eller har ikke stort nok hjerte til å legge bak seg ting. Aldri noe konflikt, men har kanskje vært den som har skilt meg ut mer enn andre Bedre ble det ikke etter at jeg ble ufør. Da er de i vertfall ikke interessert i kontakt 😅 Treffes en gang i året til jul på mor sin side.På far sin side har vi ingen kontakt. Ingen konflikt der heller, men de er høyt utdannede mennesker å ser med på andre som ikke er det. Det vil de jo aldri innrømme, men sånt merker man... Anonymkode: dbb75...b62 Det har irritert meg og sårt meg i flere år at de har kontakt, men det forstår dem ikke og driter vel i det. Slik jeg ser det så er dette mennesker som ikke aksepterer at folk er ulike. For har man ett stort hjerte så rygger man ikke unna over filleting i fortiden. Men det er min mening Anonymkode: dbb75...b62
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #6 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du burde ikke være på sosiale medier. "For noe igjen for"...? for en utrolig merkelig tankegang? Jeg legger omtrent aldri ut ting i some. Nærmeste jeg kommer er å sende bilde via messenger til en gruppe med kun min søster og mine foreldre - og som regel får jeg null respons. Det er ok, jeg legger det ikke ut for å få likes eller tommelen opp. Samme gjør min søster, og altså, jeg har aldri følt at jeg må "like" det hun legger ut. Om du er avhengig av likes, så fjern deg fra some.. Anonymkode: fa400...f83 Kjære vene folk er forskjellige å føler forskjellig. Det som er en bagatell for deg, kan være noe annet for en annen. Anonymkode: dbb75...b62 1 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #7 Skrevet 17. august 2023 Skjønner deg SÅ godt!! Jeg er 100% alene med barna, og det føles så sårt at ingen tilsynelatende deler min glede og stolthet over merkedager og markeringer. Er ikke det at jeg trenger så mye bekreftelse, men mere ensomheten rundt det å stå så alene med barna. Anonymkode: 110b9...4a5 2
svartkatt Skrevet 17. august 2023 #8 Skrevet 17. august 2023 Du må omstille tankegangen. Og du må gjøre ting fordi DU liker å gjøre det, ikke fordi du vil at andre skal like det. 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #9 Skrevet 17. august 2023 Herregud! Jeg blir så sliten av folk som er som deg TS! Plukk opp telefonen og ring! Send en god gammeldags melding. Jeg hater folk som prøver å få hjerte og likes på sosiale medier. Send meg et bilde på melding. Ikke bare regn med at jeg skal styre rundt på sosiale medier og like ting. Jeg liker ikke en dritt der. Anonymkode: ff78c...377 7 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #10 Skrevet 17. august 2023 Ikke alle er opptatt av likes eller like bevisst på at det må gis likes på alt som legges ut. Hvorfor må du legge ut hele tiden hvis det er vanskelig for deg å ikke få likes? Ville heller sluttet med det og heller sendt melding direkte til dem du vil vise deg frem for Anonymkode: e898b...ceb 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #11 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke alle er opptatt av likes eller like bevisst på at det må gis likes på alt som legges ut. Hvorfor må du legge ut hele tiden hvis det er vanskelig for deg å ikke få likes? Ville heller sluttet med det og heller sendt melding direkte til dem du vil vise deg frem for Anonymkode: e898b...ceb Vise meg frem? Handler om store ting i barnas liv, som jeg antar folk vil se. Anonymkode: bbd4e...3e8
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #12 Skrevet 17. august 2023 Jeg gir aldri respons på det som blir lagt ut i some. Hvis det er noe noen synes er viktig at jeg forholder meg til kan de ringe eller sende en melding. Anonymkode: 7c971...b24 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #13 Skrevet 17. august 2023 Jeg tror man bare er veldig ulike på det der. Så enkelt faktisk. Anonymkode: d6b5f...198
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #14 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg vet det er mitt problem, og at om jeg sletter menneskene, så vil jeg ikke kunne jobbe med "behovet for bekreftelse". Saken er at jeg ikke får noe tilbakemelding på ting jeg deler i sosiale medier, og til tider prøver jeg sende ting for å sjekke det. F eks første dag i barnehagen, bursdager osv. Ingen hjerte eller svar. Burde man egentlig ha mennesker på sosiale medier, som man ikke får noe igjen for? Anonymkode: bbd4e...3e8 Problemet med den tankegangen, ts, er at den reduserer mennesker med egenverdi til «klikk og lik» i ditt liv. Om du føler behov for at eksterne bekrefter at ditt liv er bra? Da er ikke ditt liv bra. Folk som synes sitt eget liv er bra trenger ikke bekreftelse på at det er bra - de vet det er bra. De vet det inn i ryggmargen. Så grepet du må ta er ikke primært å avvenne deg med avhengigheten av «klikk og lik» (det må du ta på sikt). Du må sette deg ned og ta en alvorsprat med eeg selv. Hva er du misfornøyd med? Og hvordan kan du fikse det? Lag gjerne en 5-10 årsplan. Anonymkode: 7daf0...8e3 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #15 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Herregud! Jeg blir så sliten av folk som er som deg TS! Plukk opp telefonen og ring! Send en god gammeldags melding. Jeg hater folk som prøver å få hjerte og likes på sosiale medier. Send meg et bilde på melding. Ikke bare regn med at jeg skal styre rundt på sosiale medier og like ting. Jeg liker ikke en dritt der. Anonymkode: ff78c...377 Enig. Jeg synes det er slitsomt med folk som hele tiden fisker etter bekreftelse og ikke kan gjøre noe som helst uten å dele i sosiale medier. Jeg skjønner at noe er kjekt å dele, men det er lite trolig at alle du kjenner er interessert. Send en melding til dem som mest sannsynlig ikke er interessert, og IKKE overdriv. Gullkorn fra barnemunn er det bare foreldre og besteforeldre som er interessert i. Anonymkode: 69673...686 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #16 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Vise meg frem? Handler om store ting i barnas liv, som jeg antar folk vil se. Anonymkode: bbd4e...3e8 Nettopp, du antar. Jeg bryr meg om familiemedlemmene mine, men jeg er sterk motstander av å brette ut om barnas liv, happenigs etc på sosiale medier. Anonymkode: acfe9...ee5 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #17 Skrevet 17. august 2023 Men legger du det ut for Gud og hvermann å se på feks Facebook eller er det en familiegruppe på snap som får bilde? Her mener jeg det er stor forskjell! Legger du det åpent på Facebook skjønner jeg familien din fordi jeg synes sånt er unødvendig. Er det det andre tilfellet støtter jeg deg ts. Anonymkode: a1815...8f0
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #18 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg vet det er mitt problem, og at om jeg sletter menneskene, så vil jeg ikke kunne jobbe med "behovet for bekreftelse". Saken er at jeg ikke får noe tilbakemelding på ting jeg deler i sosiale medier, og til tider prøver jeg sende ting for å sjekke det. F eks første dag i barnehagen, bursdager osv. Ingen hjerte eller svar. Burde man egentlig ha mennesker på sosiale medier, som man ikke får noe igjen for? Anonymkode: bbd4e...3e8 Jeg skjønner det er sårt. Min familie er likedan, mest opptatt av seg og sine ting. Anonymkode: b6228...65d
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #19 Skrevet 17. august 2023 Send bilde fra feks første dag på skolen på sms. Da får du svar På some drukner postene i reklame og annen dritt, og mange sjekker jo aldri Facebook. Anonymkode: 67e54...de7 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #20 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men legger du det ut for Gud og hvermann å se på feks Facebook eller er det en familiegruppe på snap som får bilde? Her mener jeg det er stor forskjell! Legger du det åpent på Facebook skjønner jeg familien din fordi jeg synes sånt er unødvendig. Er det det andre tilfellet støtter jeg deg ts. Anonymkode: a1815...8f0 Er direkte snaper til menneskene ja. Anonymkode: bbd4e...3e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå