AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #61 Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Du har blitt fortalt om igjen og om igjen at det er din egen feil sånn ting er blitt, og likevel så nekter du å endre oppførsel. Så ja, da kaller jeg deg dum Anonymkode: 4980a...970 Var ikke TS (meg) du siterte, men takk for at du kaller meg dum da Anonymkode: ba387...370 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #62 Skrevet 23. august 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Nå er jeg så lei av skitingen deres på bilen min…. Terrorisere er det dem kan. Hvordan blir jeg kvitt dem? Fugleskremsel? Gift??? Hjelp!!! - ts Anonymkode: ba387...370 SLUTT Å PLAG DEM DA DITT NEK Anonymkode: ee83e...c02 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #63 Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (På 17.8.2023 den 12.59): Hvorfor kan ikke de forbanna udyrene som kråker og skjærer er forstå at dem er uønsket på min eiendom? Fuglekassene mine er bygget for småfuglene, som dompaper, meiser og spurv blant annet. Anonymkode: ba387...370 Lag egne matstasjoner for de store fuglene da. AnonymBruker skrev (På 17.8.2023 den 13.11): Jeg snakke med en psykolog? Gud bedre 😂😂 Nei flytter ikke i noe blokk, det hater jeg. Liker å ha min egen hage med snille små dyr. Men slemme dyr som kråker og skjærer som ikke gjør noe annet enn å plage og ødelegge kan holde seg langt unna. :-))) Anonymkode: ba387...370 Dem er ikke slemme? Hvorfor gjøre forskjell på dem? AnonymBruker skrev (På 17.8.2023 den 13.21): Jakta har åpnet for både skjære og kråke. Det fungerer å skyte en å henge den opp. Da kommer de til å være skeptisk i all tid. Fungert som bare rakkern her, de tør ikke sette seg på reveåte etter at vi skøyt unna litt ravn, kråker og skjære. Anonymkode: 4c31d...c80 Det er kun lov å skyte dem om dem ødelegger med økonomiske konsekvenser. Anonymkode: 6b9f6...626 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #64 Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå er jeg så lei av skitingen deres på bilen min…. Terrorisere er det dem kan. Hvordan blir jeg kvitt dem? Fugleskremsel? Gift??? Hjelp!!! - ts Anonymkode: ba387...370 Hva har du gjort siden sist for å be om unnskyldning og vise dem at du inngår fred med dem og heller er på tilbudssiden? Her er det du som må bevise at du tok feil, og mest trolig gjør du det med å begynne å mate dem. Du startet dette. Bare du kan slutte det. Men som jeg tidligere skrev - siden du tydeligvis ikke vil gjøre det som kan få slutt på at de tar igjen mot deg, så er det nok bedre at du flytter. Det forutsetter selvfølgelig at du på nytt bosted greier å oppføre deg fint mot stedets fugler... Langt billigere for deg å gjøre deg til venns med de skjærene og kråkene der du bor Anonymkode: 30ef5...71d 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #65 Skrevet 23. august 2023 Honey Dew skrev (På 18.8.2023 den 18.37): Elsker de fuglene jeg. Hos oss sitter skjorer, kråker, duer og småfugler sammen og spiser. Det gjør dem her også😄😄 AnonymBruker skrev (På 20.8.2023 den 11.46): Det der har du bedt om selv TS og du kommer aldri til å vinne. Kråker har god hukommelse, gjenkjenner mennesker og dyr, er smarte, kaller til forsterkninger og er helt ekstremt utholdende. Hvis man av en eller annen (uforståelig) grund ikke vil være venner med kråkefuglene må man sørge for en slags våpenhvile. Ikke plage dem, så plager de ikke oss. Har stor moro av å observere hagens skjærefamilie og kattene mine. Skjærene kjenner helt klart forskjell på kattene. Den gamle hunnkatten som er helt ufarlig for skjæreungene får gå helt i fred. Til og med sole seg på gresset med de store skjæreungene lekene på bakken i nærheten. Ikke en lyd ut over stillferdig pludring. Den unge, litt dumme, hannkatten skaper bråk og baluba hver gang han nærmer seg buskaset skjærene liker seg i. Han er en fare og skjærene reagerer på ham. Av og til har jeg hentet ham inn når jeg har blitt lei støyen og det blir straks ro. Har på følelsen at skjærene har skjønt jeg kan fjerne den plagsomme katten og de prøver å fange min oppmerksomhet så jeg kan hente ham. Smarte fugler. Anonymkode: ac4b7...d88 Vi har katter, og de vet hvem de skal passe seg for, hvem de kan "krangle" med, og hvem de ikke trenger å bekymre seg for. Og om fuglene av en eller annen grunn er bekymret, så lager de leven til jeg kommer ut, og da roer dem seg. Jeg tror de vet at jeg passer på at kattene ikke jakter på dem. AnonymBruker skrev (På 20.8.2023 den 13.01): Dem er slemme og ondskapsfulle dyr som jager og skremmer vekk smafuglene fra fulgebrettet alt for å skaffe mat til seg selv. Tar null hensyn til de små. Og skiter på bilen min og samles utenfor huset mitt gjør dem også. - Trådstarter 😊😊 Anonymkode: ba387...370 Hvorfor tror du dem bæsjer og plager deg? Mange her har skrevet hvordan de er, men du tar det ikke til deg? At de tar mat, er jo helt naturlig, de gjør jo bare nøyaktig det samme som småfuglene. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå er jeg så lei av skitingen deres på bilen min…. Terrorisere er det dem kan. Hvordan blir jeg kvitt dem? Fugleskremsel? Gift??? Hjelp!!! - ts Anonymkode: ba387...370 Du skal selvsagt ikke bruke gift?!? Anonymkode: 6b9f6...626 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #66 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Du har blitt fortalt om igjen og om igjen at det er din egen feil sånn ting er blitt, og likevel så nekter du å endre oppførsel. Så ja, da kaller jeg deg dum Anonymkode: 4980a...970 Du er ikke snart nok til å skjønne at forskjellige anonymkoder er forskjellige brukere. Jeg er ikke ts, smartass… Anonymkode: ae6d7...bfa
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #67 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du er ikke snart nok til å skjønne at forskjellige anonymkoder er forskjellige brukere. Jeg er ikke ts, smartass… Anonymkode: ae6d7...bfa Ånei, jeg glemte å sjekke anonymkode én gang, nå kan dere jaggu ta meg! 😂 TS er uansett dum som gjentar samme mønster og forventer forskjellig resultat, så 🤷🏻♀️ Jeg står ved uttalelsen min. Anonymkode: 4980a...970 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #68 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ånei, jeg glemte å sjekke anonymkode én gang, nå kan dere jaggu ta meg! 😂 TS er uansett dum som gjentar samme mønster og forventer forskjellig resultat, så 🤷🏻♀️ Jeg står ved uttalelsen min. Anonymkode: 4980a...970 Si gjerne hva jeg kan gjøre da, for å få et nytt resultat! Anonymkode: ba387...370
Topsi Skrevet 24. august 2023 #69 Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (På 20.8.2023 den 13.01): Dem er slemme og ondskapsfulle dyr som jager og skremmer vekk smafuglene fra fulgebrettet alt for å skaffe mat til seg selv. Tar null hensyn til de små. Og skiter på bilen min og samles utenfor huset mitt gjør dem også. - Trådstarter 😊😊 Anonymkode: ba387...370 Ja, så fæle de er som forsøker å skaffe mat til seg ungene, fryktelig ondskapsfullt altså! AnonymBruker skrev (19 timer siden): SLUTT Å PLAG DEM DA DITT NEK Anonymkode: ee83e...c02 Dette!
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #70 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (På 23.8.2023 den 20.33): Lag egne matstasjoner for de store fuglene da. Dem er ikke slemme? Hvorfor gjøre forskjell på dem? Det er kun lov å skyte dem om dem ødelegger med økonomiske konsekvenser. Anonymkode: 6b9f6...626 Det er feil. Man kan skyte så mye kråker og skjærer man vil innenfor jakttidene. Er ikke kvote på de. Les deg opp før du kommer med feilaktige opplysninger. Anonymkode: 4c31d...c80
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #71 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er feil. Man kan skyte så mye kråker og skjærer man vil innenfor jakttidene. Er ikke kvote på de. Les deg opp før du kommer med feilaktige opplysninger. Anonymkode: 4c31d...c80 Anonymkode: 6b9f6...626
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #72 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Anonymkode: 6b9f6...626 Anbefaler at du setter deg inn i hva Miljødirektoratet skriver. Mange plasser er det til og med skuddpremie på kråkefugler. Selvfølgelig må man ha tillatelse fra grunneier, men det gjelder jo all type jakt og fangst. Jakt på kråkefugl er fullstendig lovlig innenfor de rammene som er satt. Man trenger ikke ha skade på hus, hage eller åker slik du fremstiller det. https://www.miljodirektoratet.no/ansvarsomrader/jakt-felling-og-fangst/fangst/fangst--og-fangstredskaper/ Anonymkode: 4c31d...c80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå