AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #1 Skrevet 17. august 2023 Jeg har lenge irritert meg over kråkene og skjærene i hagen min som kommer og skremmer vekk småfuglene på fuglebrettet mitt. Så forrige uke skremte jeg dem vekk og kastet ting etter dem. Dette gjentok jeg hver dag. Nå virker det som at dem bare har blitt verre. Dem sitter utenfor soveromsvinduet mitt og bråker som om det er intensjonelt. Dette har dem aldri gjort tidligere. Hver gang jeg går ut flyr dem etter meg akkurat som om de skal angripe meg. Ødelagt blomstene mine har dem også begynt med. Virker ikke som at dette problemet vil bli borte med det første… Hva skal jeg gjøre? Må jeg flytte??? Anonymkode: ba387...370
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #2 Skrevet 17. august 2023 Mulig de er provoserte av alle de/dem-feilene. Er visst noe forbanna herk å bli kvitt måker og slikt når de først har kommet til et område. Anonymkode: 6a322...f53 6
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #3 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mulig de er provoserte av alle de/dem-feilene. Er visst noe forbanna herk å bli kvitt måker og slikt når de først har kommet til et område. Anonymkode: 6a322...f53 Åja, ok, nei da så :))) Anonymkode: ba387...370
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #4 Skrevet 17. august 2023 Hatet er nok gjensidig. Hvorfor tilpasser du ikke egen foringsplass til småfuglene? Vi mater skjærer og kråker også. Som takk har vi fått flygende vakthunder som varsler besøk, aldri avføring på bil eller utemøbler. Anonymkode: 84959...935 12 4 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #5 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hatet er nok gjensidig. Hvorfor tilpasser du ikke egen foringsplass til småfuglene? Vi mater skjærer og kråker også. Som takk har vi fått flygende vakthunder som varsler besøk, aldri avføring på bil eller utemøbler. Anonymkode: 84959...935 Hvorfor kan ikke de forbanna udyrene som kråker og skjærer er forstå at dem er uønsket på min eiendom? Fuglekassene mine er bygget for småfuglene, som dompaper, meiser og spurv blant annet. Anonymkode: ba387...370
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #6 Skrevet 17. august 2023 Dra i lekebutikken og kjøp noen plastikkslanger i knalle farger. De er redde for slanger og finner seg da et nytt sted å henge. Anonymkode: 8f420...c41
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #7 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor kan ikke de forbanna udyrene som kråker og skjærer er forstå at dem er uønsket på min eiendom? Fuglekassene mine er bygget for småfuglene, som dompaper, meiser og spurv blant annet. Anonymkode: ba387...370 Du burde kanskje prate med en psykolog elns? Å hate dyr er som å hate spebarn, da skurre noe. Det er like mye deres eiendom som din, vi bor i ett med naturen. Kanskje flytt i blokk? Anonymkode: dbd6f...3c5 8 4
senior Skrevet 17. august 2023 #8 Skrevet 17. august 2023 Jeg har stadig en del skjærer utenfor. Koser meg ofte ved å betrakte disse morsomme og intelligente fuglene. Ikke minst når de erter katta (dengang vi hadde katt). Jeg ser overhodet ingen grunn til å hate dem. De hører til i naturen her og vi viser hverandere gjensidig respekt. 10 2 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #9 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du burde kanskje prate med en psykolog elns? Å hate dyr er som å hate spebarn, da skurre noe. Det er like mye deres eiendom som din, vi bor i ett med naturen. Kanskje flytt i blokk? Anonymkode: dbd6f...3c5 Jeg snakke med en psykolog? Gud bedre 😂😂 Nei flytter ikke i noe blokk, det hater jeg. Liker å ha min egen hage med snille små dyr. Men slemme dyr som kråker og skjærer som ikke gjør noe annet enn å plage og ødelegge kan holde seg langt unna. :-))) Anonymkode: ba387...370 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #10 Skrevet 17. august 2023 senior skrev (1 minutt siden): Jeg har stadig en del skjærer utenfor. Koser meg ofte ved å betrakte disse morsomme og intelligente fuglene. Ikke minst når de erter katta (dengang vi hadde katt). Jeg ser overhodet ingen grunn til å hate dem. De hører til i naturen her og vi viser hverandere gjensidig respekt. Respekt for skjærer? Og plager katta di? Stakkars katten din som har eier som synes dyreplageri er innafor da. Anonymkode: ba387...370
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #11 Skrevet 17. august 2023 Skjærer og måker bråker noe helt grusomt, om man har dem rett utenfor døra. Skjønner godt at de er plagsomme for deg. Er sjeleglad for at vi ikke har mye av det her. Vi har for det meste småfugler og duer. Det finnes mange tips mtp på plastslanger, CD plater ol i trærne. Men om det funker vet jeg ikke. Anonymkode: 2887b...467 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #12 Skrevet 17. august 2023 Du får tilbake hvordan du selv behandler dyrene. Så oppførselen til hvordan de behandler deg, forteller hvordan de har blitt behandlet av deg. Anonymkode: 84959...935 13 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #13 Skrevet 17. august 2023 Jakta har åpnet for både skjære og kråke. Det fungerer å skyte en å henge den opp. Da kommer de til å være skeptisk i all tid. Fungert som bare rakkern her, de tør ikke sette seg på reveåte etter at vi skøyt unna litt ravn, kråker og skjære. Anonymkode: 4c31d...c80 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #14 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du får tilbake hvordan du selv behandler dyrene. Så oppførselen til hvordan de behandler deg, forteller hvordan de har blitt behandlet av deg. Anonymkode: 84959...935 :-):-) Anonymkode: ba387...370
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #15 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jakta har åpnet for både skjære og kråke. Det fungerer å skyte en å henge den opp. Da kommer de til å være skeptisk i all tid. Fungert som bare rakkern her, de tør ikke sette seg på reveåte etter at vi skøyt unna litt ravn, kråker og skjære. Anonymkode: 4c31d...c80 🤮 Anonymkode: 6cefa...e5d 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #16 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 🤮 Anonymkode: 6cefa...e5d Hva behager? Jakt er da fullstendig lovlig! Anonymkode: 4c31d...c80 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #17 Skrevet 17. august 2023 Du dealer med svært intelligente fugler. Når du er så noob at du kaster ting etter de så finner de underholdning i det. Når du ærklærer krig så er de gjerne med på den leken. Skal du leke dyrevenn så må du være venn med alle dyr, ikke bare de søte små. Å ha en "tun-skjor" er faktisk veldig god forsikring. Er du venn med skjærene så varsler de deg om besøkene, pipebrann, fremmede dyr o.l. Anonymkode: 20a05...3fa 7 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #18 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hvorfor kan ikke de forbanna udyrene som kråker og skjærer er forstå at dem er uønsket på min eiendom? Fuglekassene mine er bygget for småfuglene, som dompaper, meiser og spurv blant annet. Anonymkode: ba387...370 Er du dum eller bare later du som?! Skjærer og kråker er ganske smarte fugler og nå driver nå med en hevnaksjon mot deg!😆 Anonymkode: 593e6...87c 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #19 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er du dum eller bare later du som?! Skjærer og kråker er ganske smarte fugler og nå driver nå med en hevnaksjon mot deg!😆 Anonymkode: 593e6...87c Ikke smarte nok til å se forskjell på en ekte slange og ikke som en her oppe foreslo Anonymkode: ba387...370
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #20 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke smarte nok til å se forskjell på en ekte slange og ikke som en her oppe foreslo Anonymkode: ba387...370 Det finner de fort ut av. Mennesker kan også bli lurt av falske dyr. Anonymkode: 20a05...3fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå