AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #1 Skrevet 17. august 2023 Hei. Ønsker å høre fra dere menn hvordan dere opplever dette. Om det er ei dame dere dater og liker godt. Knytter dere dere til henne på en annen måte etter dere har sex første gang? får dere sterkere følelser, evt andre følelser? mister dere følelser av det? nysgjerrig :-) Anonymkode: 1dd1f...2c2 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #2 Skrevet 17. august 2023 Kommer jo an på. Hvis vi treffes flere ganger, betyr jo det at det er en relasjon der. Man liker hverandre. Da kan ting skje, følelsesmessig, hvis da ikke man bare blir mer venn eller kun gjør det for sexen. Hvis man ikke har noe behov for å møtes igjen, er det jo over, selv om man hadde sex først. Ikke noe problem å ha sex med noen man ikke er blitt kjent med, og kanskje oppdager at man ikke liker. Anonymkode: fc43a...f40
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #3 Skrevet 17. august 2023 Menn generelt legger mye mindre i sex enn kvinner har jeg lest her på KG. De vil oppleve nytelse og tømme spermen sin inn i dama, that’s it. Det skal ekstremt mye til for at en mann avviser en kvinne som vil ha sex, også lest her på KG. Anonymkode: 6d066...79c 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #4 Skrevet 17. august 2023 Menn har lettere for å føle seg knyttet til en dame etter sex over litt tid. Ikke ons og den slags men som sagt over litt tid. Dette har jeg selv erfart flere ganger. Sex er veldig viktig for menn for å knytte bånd og for å føle seg nær sin partner. Det gjelder sikkert ikke alle og alltid, men på generelt grunnlag. Anonymkode: 23f77...d0d 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #5 Skrevet 17. august 2023 Hvis jeg blir betatt av en kvinne, får jeg sterkere følelser etter å ha hatt sex. Nå streber aldri jeg etter et ligg på første eller andre date. Det får være opp til situasjonen og stemningen når det skjer. Om jeg ikke er betatt kan jeg ha sex, men blir langt mer fraværende og trekker meg unna. Anonymkode: 13ddf...2d4 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #6 Skrevet 17. august 2023 Dette antar jeg at kommer en del an på om man har deilig sex eller ikke, for begge kjønn. Min mann påstår kjærlighet ved første blikk, men da vi hadde sex, ville han fremdeles ha tenkt og følt det om vi krasjet fullstendig seksuelt? Det tviler jeg på. Jeg har ved en anledning truffet en mann jeg krasjet fullstendig med seksuelt. Jeg har et svært naturlig forhold til kropp og kroppsvæsker, han derimot fikk noia av sin egen sæd. Denne utrolige differansen var vi ikke klar over før vi hadde sex, og jeg kan le av det nå, men forholdet som var så lovende endte med at å ha sex førte til krangel om dette, og brå ende på vårt forhold. 🤣 Det må nok også være en god seksuell match for at kvinner og menn føler mer tilknytning etter sex vil jeg tro. Anonymkode: 70174...7b4 2
ClausSaus Skrevet 17. august 2023 #7 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei. Ønsker å høre fra dere menn hvordan dere opplever dette. Om det er ei dame dere dater og liker godt. Knytter dere dere til henne på en annen måte etter dere har sex første gang? får dere sterkere følelser, evt andre følelser? mister dere følelser av det? nysgjerrig 🙂 Anonymkode: 1dd1f...2c2 Uforandret. Påvirkes rett og slett ikke.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #8 Skrevet 17. august 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Menn generelt legger mye mindre i sex enn kvinner har jeg lest her på KG. De vil oppleve nytelse og tømme spermen sin inn i dama, that’s it. Det skal ekstremt mye til for at en mann avviser en kvinne som vil ha sex, også lest her på KG. Anonymkode: 6d066...79c Jeg tror også mange er redd forventninger om seriøst forhold etter sex, og føler det er enklere å stikke av. Ganske feigt! Anonymkode: 8bb82...370 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #9 Skrevet 17. august 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Dette antar jeg at kommer en del an på om man har deilig sex eller ikke, for begge kjønn. Min mann påstår kjærlighet ved første blikk, men da vi hadde sex, ville han fremdeles ha tenkt og følt det om vi krasjet fullstendig seksuelt? Det tviler jeg på. Jeg har ved en anledning truffet en mann jeg krasjet fullstendig med seksuelt. Jeg har et svært naturlig forhold til kropp og kroppsvæsker, han derimot fikk noia av sin egen sæd. Denne utrolige differansen var vi ikke klar over før vi hadde sex, og jeg kan le av det nå, men forholdet som var så lovende endte med at å ha sex førte til krangel om dette, og brå ende på vårt forhold. 🤣 Det må nok også være en god seksuell match for at kvinner og menn føler mer tilknytning etter sex vil jeg tro. Anonymkode: 70174...7b4 Litt vanskelig å være "god seksuell match" etter 1 gang sammen da... Anonymkode: 8bb82...370 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #11 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Litt vanskelig å være "god seksuell match" etter 1 gang sammen da... Anonymkode: 8bb82...370 Nei det er det nødvendigvis ikke. Det kan være fyrverkeri første gangen, og det kan som jeg fortalte om være så krasj at det ikke er håp om kompromisser allerede etter en gang. Det kan nok bli fyrverkeri etterhvert ut fra bare greit/ok i starten, men er det ikke slik at man aldri kan forstå om det er veldig god match, eller fullstendig feil, etter en gang. Anonymkode: 70174...7b4 5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #12 Skrevet 17. august 2023 Det er hormonet okytocin som knytter mennesker sammen. Etter sex utskiller menn hormonet testosteron som demper oksytocinet, så derfor er ikle sex særlig avgjørende for menn. Damer knytter seg til menn ved sex siden vi ikke skiller ut masse oksytocin og ikke like mye testosteron. Menn knytter seg til kvinner ved å gjøre handlinger for en dame. Jo mer en mann gjør for en dame, dess mer knyttet føler han seg. Anonymkode: 98e6e...c8d 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #13 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Menn knytter seg til kvinner ved å gjøre handlinger for en dame. Jo mer en mann gjør for en dame, dess mer knyttet føler han seg. Har du noen gode kilder og lesestoff å vise til? Anonymkode: c0fcf...ba1 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #14 Skrevet 17. august 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Menn har lettere for å føle seg knyttet til en dame etter sex over litt tid. Ikke ons og den slags men som sagt over litt tid. Dette har jeg selv erfart flere ganger. Sex er veldig viktig for menn for å knytte bånd og for å føle seg nær sin partner. Det gjelder sikkert ikke alle og alltid, men på generelt grunnlag. Anonymkode: 23f77...d0d 👆 Dette. Enkelt og greit. Anonymkode: e89a5...5de
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #15 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Har du noen gode kilder og lesestoff å vise til? Anonymkode: c0fcf...ba1 Google vasopressin (hormon) and bonding. Fant en kjapp artikkel: https://calmerry.com/blog/love/how-men-fall-in-love-and-how-their-brains-respond/ Anonymkode: 98e6e...c8d
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #16 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Google vasopressin (hormon) and bonding. Fant en kjapp artikkel: https://calmerry.com/blog/love/how-men-fall-in-love-and-how-their-brains-respond/ Anonymkode: 98e6e...c8d Menn bør virkelig ikke lene seg på dette. Kun skikkelig tenning og god sex utløser slikt hos kvinner. Anonymkode: 70174...7b4 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #17 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Menn bør virkelig ikke lene seg på dette. Kun skikkelig tenning og god sex utløser slikt hos kvinner. Anonymkode: 70174...7b4 Damen har makten her. En mann kan få en dame hektet ved å ha sex med henne. Men hvis damen bestemmer seg for å vente med sex og får mannen til å gjøre ting for henne, f.eks. at han planlegger dater, han kjører for å plukke henne opp, hun ber ham om hjelp til noe praktisk, så vil han knytte seg til damen før hun er hektet og desperat. Anonymkode: 98e6e...c8d 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #18 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Google vasopressin (hormon) and bonding. Fant en kjapp artikkel: https://calmerry.com/blog/love/how-men-fall-in-love-and-how-their-brains-respond/ Anonymkode: 98e6e...c8d AnonymBruker skrev (1 time siden): Menn knytter seg til kvinner ved å gjøre handlinger for en dame. Jo mer en mann gjør for en dame, dess mer knyttet føler han seg. Jeg leste hele artikkelen, uten å finne noen kobling til utsagnet ditt. Det sto noe om å forplikte seg, men ikke veldig utdypende. Anonymkode: c0fcf...ba1 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #19 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg leste hele artikkelen, uten å finne noen kobling til utsagnet ditt. Det sto noe om å forplikte seg, men ikke veldig utdypende. Anonymkode: c0fcf...ba1 Jeg tok bare den første artikkelen jeg fant da jeg googlet. Er du særlig interessert i temaet, kan du sikkert Google bedre enn meg. Det står i akkurat denne artikkelen at damer trenger okytocin og dopamin for å knytte seg. Noe de får mye av gjennom sex. Menn trenger dopamin og vasopressin for å knytte seg. Noe som utskilles i datingfasen. Ved sex synker mengden av vesopressin. Derfor går mange menn videre til neste dame for å få nivået av vesopressin opp igjen, hvis datingfasen har vært kort og han ikke har investert noe særlig. Det står ikke i akkurat denne artikkelen så mye om hva som skal til for å øke vasopressin for menn. Men jeg har lest flere steder at dette hormonet øker når mannen kjemper for noe, beskytter, tar ledelsen osv. Jo mer en mann gjør for en dame, dess mer vil han føle at han knytter seg til henne. Han bonder følelsesmessig når han planlegger dater, hjelper henne med praktiske ting eller føler at han kan være en beskyttelse. Anonymkode: 98e6e...c8d
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #20 Skrevet 17. august 2023 Nei. Hvis jeg ikke har noe nevneverdig relasjon til vedkommende før sex, har jeg mest lyst til å stikke, eller sove hvis det er på natta, etter sex. Anonymkode: a8157...ce3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå