Concert Skrevet 17. august 2023 #1 Del Skrevet 17. august 2023 https://www.nettavisen.no/livsstil/psykiater-dag-furuholmen-vi-omtaler-stadig-kvinner-som-det-gode-kjonn-og-menn-som-det-darlige/s/12-95-3423869448 Komme over denne mannen via en video i et annet innlegg her inne. Dag tar opp et kjempeproblem i samfunnet, hvordan mann har det i dag. Det er det ingen fokus på, alt hyles fra vi kvinner. At alt skal handle om oss, da er det ikke rart at det går dårlig for mannen når fokuset kun er et sted. Feminiseringen av barnehage/skole/arbeidslivet er heller ikke bra for oss. Dessverre døde han for ikke så lengesiden leser jeg. Et flott intervju med han: 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shy Guy Skrevet 17. august 2023 #2 Del Skrevet 17. august 2023 Concert skrev (55 minutter siden): Dessverre døde han for ikke så lengesiden leser jeg. Oisann, det var trist. Det var jeg ikke klar over. Leit at samfunnsdebatten mistet en viktig stemme, for det er virkelig ikke mange som har vært fanebærer for menns rettigheter, og problemer menn har i samfunnet. Trodde han var i god form, for han har alltid sett ganske så slank og trent ut. Men ser det var kreft, og det er noe jævla dritt altså. Kvil i fred, Dag ♥️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 17. august 2023 #3 Del Skrevet 17. august 2023 (endret) Skremmende hvor underprioritert menn er blitt i dagens samfunn. Små gutter skal læres at de kan gå i rosa ballerinakjole hvis de vil, men hører ingen skrike opp om at små jenter kan få gå i spidermandrakt og interessere seg for bil. Kvotering av kvinner, minoriteter, funksjonshemmede, homofile og alle mulige andre grupper setter også en gruppe helt bakerst i alle køer: hvit mann, 35. for å sette det på spissen: Ikke at de har det så ille, men jeg vet om flere menn som sliter i arbeidslivet. Får ikke stillinger de åpenbart er kvalifisert for, fordi arbeidsgiveren satte seg selv i et bedre lys ved å velge en litt mindre kvalifisert kvinne. Endret 17. august 2023 av Anononyma 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 17. august 2023 #4 Del Skrevet 17. august 2023 Anononyma skrev (6 minutter siden): Skremmende hvor underprioritert menn er blitt i dagens samfunn. Små gutter skal læres at de kan gå i rosa ballerinakjole hvis de vil, men hører ingen skrike opp om at små jenter kan få gå i spidermandrakt og interessere seg for bil. Kvotering av kvinner, minoriteter, funksjonshemmede, homofile og alle mulige andre grupper setter også en gruppe helt bakerst i alle køer: hvit mann, 35. for å sette det på spissen: Ikke at de har det så ille, men jeg vet om flere menn som sliter i arbeidslivet. Får ikke stillinger de åpenbart er kvalifisert for, fordi arbeidsgiveren satte seg selv i et bedre lys ved å velge en litt mindre kvalifisert kvinne. Hvit mann, 35, kvoteres inn i typiske kvinneyrker, men han vil ikke. Tallene viser at til tross for kvotering av menn i disse yrkene, uteblir søkere. Når det gjelder kvalifikasjonsprinsippet, for eksempel i det offentlige, så skal man velge den best kvalifiserte. Det er regelverket. Blir man forbigått, så kan man blant annet klage til Sivilombudet og få en uttalelse til arbeidsplassen om at ansettelsen er ulovlig. Jeg har selv blitt forbigått to ganger fordi jeg var kvinne, men orket ikke å gå videre med det, da jeg hadde andre stående jobbtilbud. Så diskriminering på kjønnsgrunnlag skjer for begge kjønnene. Jeg har heller ikke lært mine smågutter til å gå i rosa kjole og leke med dukker. Jeg hadde akseptert at de hadde interesse for det, men hadde aldri oppmuntret dette spesielt og sagt "hvor flink du er som liker jentegreier". 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 17. august 2023 #5 Del Skrevet 17. august 2023 Concert skrev (1 time siden): https://www.nettavisen.no/livsstil/psykiater-dag-furuholmen-vi-omtaler-stadig-kvinner-som-det-gode-kjonn-og-menn-som-det-darlige/s/12-95-3423869448 Komme over denne mannen via en video i et annet innlegg her inne. Dag tar opp et kjempeproblem i samfunnet, hvordan mann har det i dag. Det er det ingen fokus på, alt hyles fra vi kvinner. At alt skal handle om oss, da er det ikke rart at det går dårlig for mannen når fokuset kun er et sted. Feminiseringen av barnehage/skole/arbeidslivet er heller ikke bra for oss. Dessverre døde han for ikke så lengesiden leser jeg. Et flott intervju med han: Det er jo hele problemet - i stedet for å fokusere på MANNEN, fokuserer de på den onde KVINNEN. Det blir det samme som et parti som ikke sier noe om sitt eget program, men "disser" andre partiers program. Hvis menn ønsker å bli hørt, må de slutte å si at kvinner er onde, har for mange rettigheter osv. De må fokusere på hvilke områder menn er underprioritert på, og kjempe for disse sakene. "Feminisering" av barnehage og skole skjer ikke fordi vi ikke vil ha menn der, men fordi menn flest ikke ønsker å jobbe i slitsomme jobber med dårlig lønn. Det er ingen som hindrer menn i å søke barnehagelærerutdanning eller lærerutdanning. For barnehagelærerutdanningen har man også kvotering av menn. Men søkere uteblir: https://khrono.no/faerre-menn-i-kvinnestudier-kjonnspoeng-hjelper-lite/796855 Når de selv ikke vil, så blir det slik at det ene kjønnet dominerer i en bransje. Her får menn ekstra kjønnspoeng, men søker ikke. Vi kvinner kan ikke søke for mennene. Det må de gjøre selv. Når det gjelder selvmordstall og depresjoner, så er tilbudet om psykisk helsehjelp i Norge generelt dårlig. Forskningen viser også at menn ofte ikke går til lege eller psykolog, og at de er dårligere enn kvinner på å etablere vennskap med andre menn. Altfor mye fokus er på sex, puling, nedlegge damer, og at hvis man ikke har masse sex med masse damer, så er man en taper. Fokuset på andre, ikke-seksuelle relasjoner, er lavt. Da må menn med innflytelse gå frem og fortelle deres følgere at jo, det er helt greit å ikke ha dame, og nei, sex er ikke alt her i livet. At de må passe på nære vennskapsrelasjoner, selv om det tar tid og krefter å vedlikeholdet. At nei, det er ikke flaut eller svakt å oppsøke lege og psykolog. Nei, det er ikke løsningen å drikke eller driver med annen destruktiv oppførsel. I stedet vokser det frem bloggere a la Peterson og Tate, som gjør mannens stilling dårligere enn før. En annen ting er at menn er overrepresentert i saker der mennesket oppfattes som ondt - vold, voldtekter, fyllekjøring, partnerdrap, partnervold, manglende engasjement i barna osv. Løsning? Motivere menn til å ikke voldta, ikke utøve vold mot partner eller andre, ikke gå på søppelfylla i voksen alder osv. Mange menn er gode mennesker, noen kvinner er tvers gjennom onde. Men statistikkens tall er klare - de alvorligste forbrytelsene her i landet blir fortsatt begått nesten utelukkende av menn. Da snakker jeg om ting som drap, alvorlig legemsskade, voldtekt, misbruk av mindreårige og lignende. Jeg er selv utlending, og jeg ser hvordan utlendinger som gruppe blir dømt som "ond gruppe" på grunn av enkelte handlinger noen utlendinger gjør. Det hjelper da ikke å skrike om at nordmenn blir sett på som gode, og utlendinger som onde. Det må kjøres kampanje på kampanje for å få utlendinger som begår onde handlinger, til å slutte med det. Imamer må stå frem og si i offentlighet at nei, det er ikke greit å beføle norske jenter, nei, det er ikke greit å kalle dem horer, og nei, damer ber ikke om å bli voldtatt fordi de ikke går med hijab. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shy Guy Skrevet 17. august 2023 #6 Del Skrevet 17. august 2023 Du skriver alt det der, og har enten ikke lest artikkelen du linker til, eller forstått hva han sier. Utrolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concert Skrevet 17. august 2023 Forfatter #7 Del Skrevet 17. august 2023 Shy Guy skrev (45 minutter siden): Du skriver alt det der, og har enten ikke lest artikkelen du linker til, eller forstått hva han sier. Utrolig. Hun prøver å snu det over på mannen. Trist. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Commander Skrevet 17. august 2023 #8 Del Skrevet 17. august 2023 Hvis man googler ordet Toxic så er maskulinitet blant de første forlagene. Sier jo litt om hvordan menn blir omtalt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concert Skrevet 17. august 2023 Forfatter #9 Del Skrevet 17. august 2023 Commander skrev (28 minutter siden): Hvis man googler ordet Toxic så er maskulinitet blant de første forlagene. Sier jo litt om hvordan menn blir omtalt. Anbefaler deg å se intervjuet Ting endret seg også mye i verden når industrien kom rundt 1900, da mannen skulle ut å jobbe der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concert Skrevet 17. august 2023 Forfatter #10 Del Skrevet 17. august 2023 Rosalilje84 skrev (1 time siden): Det er jo hele problemet - i stedet for å fokusere på MANNEN, fokuserer de på den onde KVINNEN. Det blir det samme som et parti som ikke sier noe om sitt eget program, men "disser" andre partiers program. Hvis menn ønsker å bli hørt, må de slutte å si at kvinner er onde, har for mange rettigheter osv. De må fokusere på hvilke områder menn er underprioritert på, og kjempe for disse sakene. "Feminisering" av barnehage og skole skjer ikke fordi vi ikke vil ha menn der, men fordi menn flest ikke ønsker å jobbe i slitsomme jobber med dårlig lønn. Det er ingen som hindrer menn i å søke barnehagelærerutdanning eller lærerutdanning. For barnehagelærerutdanningen har man også kvotering av menn. Men søkere uteblir: https://khrono.no/faerre-menn-i-kvinnestudier-kjonnspoeng-hjelper-lite/796855 Når de selv ikke vil, så blir det slik at det ene kjønnet dominerer i en bransje. Her får menn ekstra kjønnspoeng, men søker ikke. Vi kvinner kan ikke søke for mennene. Det må de gjøre selv. Når det gjelder selvmordstall og depresjoner, så er tilbudet om psykisk helsehjelp i Norge generelt dårlig. Forskningen viser også at menn ofte ikke går til lege eller psykolog, og at de er dårligere enn kvinner på å etablere vennskap med andre menn. Altfor mye fokus er på sex, puling, nedlegge damer, og at hvis man ikke har masse sex med masse damer, så er man en taper. Fokuset på andre, ikke-seksuelle relasjoner, er lavt. Da må menn med innflytelse gå frem og fortelle deres følgere at jo, det er helt greit å ikke ha dame, og nei, sex er ikke alt her i livet. At de må passe på nære vennskapsrelasjoner, selv om det tar tid og krefter å vedlikeholdet. At nei, det er ikke flaut eller svakt å oppsøke lege og psykolog. Nei, det er ikke løsningen å drikke eller driver med annen destruktiv oppførsel. I stedet vokser det frem bloggere a la Peterson og Tate, som gjør mannens stilling dårligere enn før. En annen ting er at menn er overrepresentert i saker der mennesket oppfattes som ondt - vold, voldtekter, fyllekjøring, partnerdrap, partnervold, manglende engasjement i barna osv. Løsning? Motivere menn til å ikke voldta, ikke utøve vold mot partner eller andre, ikke gå på søppelfylla i voksen alder osv. Mange menn er gode mennesker, noen kvinner er tvers gjennom onde. Men statistikkens tall er klare - de alvorligste forbrytelsene her i landet blir fortsatt begått nesten utelukkende av menn. Da snakker jeg om ting som drap, alvorlig legemsskade, voldtekt, misbruk av mindreårige og lignende. Jeg er selv utlending, og jeg ser hvordan utlendinger som gruppe blir dømt som "ond gruppe" på grunn av enkelte handlinger noen utlendinger gjør. Det hjelper da ikke å skrike om at nordmenn blir sett på som gode, og utlendinger som onde. Det må kjøres kampanje på kampanje for å få utlendinger som begår onde handlinger, til å slutte med det. Imamer må stå frem og si i offentlighet at nei, det er ikke greit å beføle norske jenter, nei, det er ikke greit å kalle dem horer, og nei, damer ber ikke om å bli voldtatt fordi de ikke går med hijab. Du har misforstått hele innlegget/linkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Commander Skrevet 17. august 2023 #11 Del Skrevet 17. august 2023 Concert skrev (3 minutter siden): Anbefaler deg å se intervjuet Ting endret seg også mye i verden når industrien kom rundt 1900, da mannen skulle ut å jobbe der. Mitt "Toxic" innlegg henspilte på overskriften: kvinner som «det gode kjønn», og menn som det dårlige. Mistenker at Toxic femininitet ikke er blant de 100 første på google😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarieRey5 Skrevet 18. august 2023 #12 Del Skrevet 18. august 2023 (endret) .... Endret 19. august 2023 av MarieRey5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå