Gå til innhold

Valp og bilkjøring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en valp på 4 mnd, men problemet jeg har er at han kaster opp på hver biltur. Jeg har en livsstil hvor jeg kjører mye og poenget var å ha han med meg. 
Er det noe han vokser av seg? Har dere noen tips, dere som har erfaring med dette om hvordan få han til å ikke bli så bilsyk? Vet det finnes piller for bilsyke og hunder, men har jo ikke lyst til at han skal ta de så veldig ofte. 

Anonymkode: 5a4ea...69b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville kanskje gitt piller for bilsyke nå mens han er valp, slik at han ikke får negative erfaringer med bilkjøring. Så kan det hende han vokser det av seg også, ikke sikkert han må ta piller i all fremtid. Hør med veterinær eller spør oppdretter om råd.

Vår hund er heldigvis ikke bilsyk, men vet om flere som sliter med det. Vi drev bevisst trening på bilkjøring fra 8 ukers alder. Han liker seg i bil, forbinder det med godbiter (fikk det når vi la han i bilen), tur og gøy.

Anonymkode: 0e795...3b4

• Liker 1
Skrevet

Ikke uvanlig.

Min jeg hadde da jeg var liten vokste det av seg, men inntill da brukte vi bilsyktabletter på lengre turer.

Anonymkode: 80a04...94d

Skrevet

Begge mine ble bilsyke som valper har nå vokst det av seg :)   Han yngste var ekstremt bilsyk så han hadde jeg ved siden av  meg i en sele som var festet til bilbeltet.  Hvor trygt det var aner jeg ikke men bilsyken ga seg etter hvert og nå sitter han trygt i buret sitt bak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...