Gå til innhold

Solgte takboks på finn til vanskelig kunde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg solgte en takboks til 250 kr på finn. Glemte å ta med i annonsen at det er et lite hull under på siden men ikke sånn at ting kan dette ut. Og det hullet skal ikke ha noe å si når man fyller den med campingting og det kan lett tettes med superlim eller tec 7 og en plast bit eller gaffa midlertidig. 

Jeg tettet ikke hullet selv da jeg kjøpte den brukt slik den var da og. Skjønner at det kan komme luft trykk inn hvis man kjører med boksen tom på motorvei. Men hva kan man forvente til 250 kr når en splitter ny boks koster fra tre tusen og oppover. Da kan man ikke forvente at alt er strøkent? 

Og i tillegg kom han midt på natta for å hente den klokka fem på morran så jeg måtte legge den ut for jeg gadd ikke stå opp klokka fem foedi han absolutt skulle komme så tidlig. Så kommer han etterpå med meldinger om at han hadde kjørt i halvannen time for å hente den (noe som ikke er mitt problem) han sa ikke noe på forhånd om hvor lang vei han hadde å kjøre og det var hans valg å komme så tidlig. Men da prøvde han å gi meg dårlig samvittighet for hvor langt han hadde kjørt og stått opp så tidlig. 

Og at han da ikke så det hullet og at noe lakk hadde flassa av på lokket når han hentet den i mørket på morran. 

Jeg mener at når man kjøper noe så billig skal man ikke forvente at det er strøkent heller. Da får man heller kjøpe nytt da eller betale noen hundrelapper mer å kjøpe av noen andre som selger en brukt fra 500 kr og oppover. 

Jeg håper bare ikke han er gærn nok til å gå til forbrukerprrådet og lage sak pga det. Jeg skrev at han fikk sende meg bilde av kvittering på de materialene han må kjøpe for å tette hullet så skal jeg vippse det han må koste på der. Men den såkalte lakkskaden har jo ikke en drit å si for sikkerhet. Man kan ikke regne med perfekt utseende på noe man får så billig..... 

Han svarte at det skulle han gjøre når jeg skrev han fikk sende bilde av kvittering osv. Men etter det blokka jeg han på både finn og vipps. Synes det er urimelig at han krever det. Jeg skrev det bare fordi jeg er redd for å få problemer hvis han anmelder meg eller noe. 

Hvis han prøver å lage sak mot meg pga det får jeg heller bare betale tilbake... 

Men synes selv at jeg burde få retten på min side. Hadde han betalt over 500 kr hadde jeg skjønt det.... 

Jeg synes boksen fungerte fint til tross for hullet men jeg solgte den fordi jeg ikke får festet takstativ godt nok på min bil og det begynte å løsne på ene stativet når jeg hadde den på ferie i fjor. Derfor et det ikke forsvarlig å ha boks på min bil. Oppdraget det på vei hjem fra ferie. Det kan skje alvorlige ulykker så derfor valgte jeg å selge den videre. 

Har noen her opplevd slike kunder? Pleier de å gi seg eller laget de en masse greier? Jeg har slitt med søvn og stresshodepine i tre døgn nå etter dette. Føler at en dag kommer sms eller noe fra han. Synes det er ubehagelig. Og han vet jo nå hvor jeg bor 

Anonymkode: 43572...a67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utrolig dumt av deg å ikke opplyse om det hullet....

Selv om man selger en ting til en billig penge så opplyser man om eventuelle feil og mangler. 

Anonymkode: 5d3bc...cda

• Liker 36
  • Nyttig 2
Skrevet

Slitasje er en ting, det må man forvente, men hull er ikke slitasje. Skader som hull i en takboks er noe en må opplyse om.....uansett hvor billig den er.

Jeg hadde ikke villet ha en takboks med hull om den så var gratis.

Her er det du som har tabbet deg ut og bør si "Beklager, det glemte jeg å skrive, jeg vippser deg tilbake beløpet du betalte".

Anonymkode: f7c34...654

• Liker 22
  • Nyttig 2
Skrevet

Du glemte å opplyse om en vesentlig mangel. 250 kroner er ingenting når det går utover nattesøvnen. Ville bare vippsa tilbake pengene for å bli ferdig med saken.

Anonymkode: 02203...60e

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde også vippsa 250 kr tilbake og blitt ferdig med saken.

Anonymkode: 449c1...b3b

• Liker 7
Skrevet

Ja vipps tilbake og la han få den boksen… man vil jo egentlig ikke ha takboksen gratis heller når det er hull… 

Anonymkode: 2366b...f7f

• Liker 3
Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg solgte en takboks til 250 kr på finn. Glemte å ta med i annonsen at det er et lite hull under på siden men ikke sånn at ting kan dette ut. Og det hullet skal ikke ha noe å si når man fyller den med campingting og det kan lett tettes med superlim eller tec 7 og en plast bit eller gaffa midlertidig. 

Jeg tettet ikke hullet selv da jeg kjøpte den brukt slik den var da og. Skjønner at det kan komme luft trykk inn hvis man kjører med boksen tom på motorvei. Men hva kan man forvente til 250 kr når en splitter ny boks koster fra tre tusen og oppover. Da kan man ikke forvente at alt er strøkent? 

Og i tillegg kom han midt på natta for å hente den klokka fem på morran så jeg måtte legge den ut for jeg gadd ikke stå opp klokka fem foedi han absolutt skulle komme så tidlig. Så kommer han etterpå med meldinger om at han hadde kjørt i halvannen time for å hente den (noe som ikke er mitt problem) han sa ikke noe på forhånd om hvor lang vei han hadde å kjøre og det var hans valg å komme så tidlig. Men da prøvde han å gi meg dårlig samvittighet for hvor langt han hadde kjørt og stått opp så tidlig. 

Og at han da ikke så det hullet og at noe lakk hadde flassa av på lokket når han hentet den i mørket på morran. 

Jeg mener at når man kjøper noe så billig skal man ikke forvente at det er strøkent heller. Da får man heller kjøpe nytt da eller betale noen hundrelapper mer å kjøpe av noen andre som selger en brukt fra 500 kr og oppover. 

Jeg håper bare ikke han er gærn nok til å gå til forbrukerprrådet og lage sak pga det. Jeg skrev at han fikk sende meg bilde av kvittering på de materialene han må kjøpe for å tette hullet så skal jeg vippse det han må koste på der. Men den såkalte lakkskaden har jo ikke en drit å si for sikkerhet. Man kan ikke regne med perfekt utseende på noe man får så billig..... 

Han svarte at det skulle han gjøre når jeg skrev han fikk sende bilde av kvittering osv. Men etter det blokka jeg han på både finn og vipps. Synes det er urimelig at han krever det. Jeg skrev det bare fordi jeg er redd for å få problemer hvis han anmelder meg eller noe. 

Hvis han prøver å lage sak mot meg pga det får jeg heller bare betale tilbake... 

Men synes selv at jeg burde få retten på min side. Hadde han betalt over 500 kr hadde jeg skjønt det.... 

Jeg synes boksen fungerte fint til tross for hullet men jeg solgte den fordi jeg ikke får festet takstativ godt nok på min bil og det begynte å løsne på ene stativet når jeg hadde den på ferie i fjor. Derfor et det ikke forsvarlig å ha boks på min bil. Oppdraget det på vei hjem fra ferie. Det kan skje alvorlige ulykker så derfor valgte jeg å selge den videre. 

Har noen her opplevd slike kunder? Pleier de å gi seg eller laget de en masse greier? Jeg har slitt med søvn og stresshodepine i tre døgn nå etter dette. Føler at en dag kommer sms eller noe fra han. Synes det er ubehagelig. Og han vet jo nå hvor jeg bor 

Drit i han. Han kan tette det med gaffa for 0,5kr.

Skrevet
takinova skrev (2 minutter siden):

Er akkurat det jeg og tenker. Ts 

• Liker 2
Skrevet
takinova skrev (2 minutter siden):

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er akkurat det jeg og tenker. Ts 

Og det hadde vært helt greit hvis hullet var opplyst om på forhånd.

Anonymkode: f7c34...654

• Liker 15
  • Nyttig 6
Skrevet

Ville bare vippsa tilbake de 250,- med melding: «Beklager, du kan få takboksen pga skaden.»

Problem løst

Anonymkode: ad18d...f10

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det ikke bare å si at dere angrer salget? 

Altså at kjøper får pengene tilbake og at du får takboksen tilbake??? SKjønner ikke problemet. 

Anonymkode: bfac6...5ff

• Liker 3
Skrevet

Hull i en takboks er ikke greit. Gi han den gratis. Du måtte ellers kjørt den på søpla og betalt for det 

Anonymkode: fcecb...fc4

• Liker 7
Skrevet

Han hadde mulighet til å se over den før han tok den med seg, hadde vært noe annet om det var noe som ble sendt i posten. 

Anonymkode: afcbf...3f1

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg synes du er en dårlig selger fordi du i stede for å si "beklager, jeg skulle opplyst om tingens tilstand" så legger du all skyld på kjøper. Han skulle skjønt, han skulle visst, han må da skjønne, når det koster 250kr at det er noe drit. Det er en dårlig innstilling. 

Anonymkode: 038e9...0ec

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg synes du er en dårlig selger fordi du i stede for å si "beklager, jeg skulle opplyst om tingens tilstand" så legger du all skyld på kjøper. Han skulle skjønt, han skulle visst, han må da skjønne, når det koster 250kr at det er noe drit. Det er en dårlig innstilling. 

Anonymkode: 038e9...0ec

Enig i det der. Det er vel også slik når man selger store ting som blir hentet at det også er verdt penger for selgeren. Å kvitte seg med takboks og andre store ting koster både tid og penger. 

Det er derfor mange av Oss selger gode møbler billig..

Anonymkode: fcecb...fc4

• Nyttig 3
Skrevet

Var jeg kjøperen, ville jeg faktisk bare tettet med gaffateip og tatt det på egen kappe. Man har undersøkelsesplikt.

Anonymkode: 1b96a...078

• Liker 4
Skrevet

Han regnet med å få en ny takboks for 250? Jeg sier det igjen. Enkelte ting er det lettest å kaste.

Anonymkode: caf2a...c8a

• Liker 2
Skrevet

Du som selger er plikta til å opplyse om sånt. Kjøpte selv en vare fra en snot face, som viste seg å være rimelig defekt hvor han påsto alt var bra. Men den var altså defekt. Han skulle vipse, men vipset aldri og masse bullshit lovnader så fikk noen på saken og dermed kom pengene samme dagen. Ellers hadde jeg dratt det i forbruket rådet. Kjøper kan kreve refusjon for varen pga du ikke opplyste om skaden og det håper jeg han virkelig gjør og. Dumt å blokkere når han allerede vet hvor du bor. Eller henger deg ut i svindel grupper. Og eventuelt rapporterer deg på finn. Så bare åpne blokkering, legg deg flat og vips tilbake. Du dreit deg regelrett ut. 

Anonymkode: f9b20...2a8

• Liker 5
Skrevet

Er det i det hele tatt forsvarlig å bruke en ødelagt takboks? Som de fleste andre skriver ville jeg ha vippsa tilbake kjøpesummen. Det er snakk om småpenger.

• Liker 1
Skrevet

Dette er noe du skulle opplyst om. Jeg skjønner han føler seg lurt når han kjørte så langt for å hente noe som er ødelagt. Du burde beklage og gitt han valget mellom at han får tilbake pengene og beholder takboksen, eller at du henter den og han får pengene tilbake. 
Det er ikke han som er en vanskelig kjøper, det er du som er en dårlig selger. 

Anonymkode: ae8f5...7a5

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...